Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik studeer op het moment psychologie in Tilburg en volgend jaar ga ik naar de universiteit van Maastricht (naar het tweede jaar).
In Tilburg heb je redelijk veel vakantie: 1 week herfst, ongeveer 4 weken (!) kerst en een zomervakantie. De manier van werken is voornamelijk met colleges en ook een klein aantal werkcollege. Er wordt van je verwacht dat je veel zelf studeert want je hebt in de week maar ongeveer 12 uur (werk)college. Het is wel de bedoeling dat je alles zelf uitzoekt, je wordt wel een beetje in het diepe gegooid. Maar dat probleem hebben alle eerstejaars studenten dus dat komt meestal allemaal wel goed. Verder zijn er bijna geen colleges of werkgroepen verplicht, je draagt veel verantwoordelijkheid voor je eigenm studie. je zult jezelf er toe moeten zetten om te gaan studeren want van de universiteit hoef je dit niet te verwachten. In maastricht werken ze met pgo. Dit wil zeggen probleem gestuurd onderwijs. Hierbij heb je minder colleges en meer werkcolleges. er wordt verwacht dat je veel samenwerkt met anderen. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb. en natuurlijk nog veel succes met het kiezen van waar je gaat studeren. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Universiteit Twente weigert Iraniërs Verwijderd | 59 | 26-01-2008 20:19 | |
Algemene schoolzaken |