Oud 10-08-2004, 19:23
Verwijderd
simpele vraag: is dit boekliteratuur, dus mag je het voor je letterkunde lijst lezen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2004, 20:50
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ik geloof het wel.
Oud 10-08-2004, 22:14
Verwijderd
ok bedankt kan ik alvast beginnen met lezen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 10:32
martijn1985
martijn1985 is offline
mja....ik mocht het alleen in de vierde nog lezen...en toen werd het al niet echt gewaardeerd..ik zou dus niet te veel Giphart's op je lijst zetten..
Oud 11-08-2004, 10:54
Verwijderd
nee doe ik ook niet, ik had hem uit de bieb meegenomen, maar ik weet niet zeker of ik hem mag lezen, maar omdat ik nu iets meer tijd heb.... ach ik zie nog wel.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 21:53
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 11-08-2004 @ 11:32 :
mja....ik mocht het alleen in de vierde nog lezen...en toen werd het al niet echt gewaardeerd..ik zou dus niet te veel Giphart's op je lijst zetten..
Volgens mij mag je sowieso van elke schrijver maar één boek op je lijst hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 09:53
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 15-08-2004 @ 22:53 :
Volgens mij mag je sowieso van elke schrijver maar één boek op je lijst hebben.
dat verschilt per school, maar geen enkele school zal het waarderen als jij veel Giphart's op je lijst hebt staan.
Oud 17-08-2004, 12:41
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 16-08-2004 @ 10:53 :
dat verschilt per school, maar geen enkele school zal het waarderen als jij veel Giphart's op je lijst hebt staan.
ligt eraan hoe oud je leraar is.. Giph is wel degelijk literatuur, dus mag je ook lezen voor je lijst
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Young Grow Old schreef op 17-08-2004 @ 13:41 :
ligt eraan hoe oud je leraar is.. Giph is wel degelijk literatuur, dus mag je ook lezen voor je lijst
Giph is een oude viezerik.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
z0pje schreef op 18-08-2004 @ 17:12 :
Giph is een oude viezerik.
Zo oud is hij anders nog niet, en het feit dat hij in bepaalde opzichten toevallig opener over sexualiteit schrijft dan anderen doen, wil nog niet zeggen dat hij daarom per definitie een viezerik is.
Oud 18-08-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 18-08-2004 @ 17:19 :
Zo oud is hij anders nog niet, en het feit dat hij in bepaalde opzichten toevallig opener over sexualiteit schrijft dan anderen doen, wil nog niet zeggen dat hij daarom per definitie een viezerik is.
Tja, voor mijn gevoel is hij oud, vooral op het gebied van dat ik ooit seks met hem zou hebben, en hoe hij over sexualiteit schrijft staat me absoluut niet aan. Het kut lul lekker schrijven. Hij maakt van seks iets platvoers en iets waar nauwelijks waarde aan hangt. En ik denk dat als je voor school iets leest en je kiest dan van al die prachtige boeken Giphart uit, omdat het zo lekker makkelijk wegleest, dat weet ik best en als ik vorig jaar op een andere school had gezeten had ik dat vast ook gedaan, snap ik best dat het niet goed staat op je lijst. Enzo.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 11:34
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
z0pje schreef op 18-08-2004 @ 17:27 :
Tja, voor mijn gevoel is hij oud, vooral op het gebied van dat ik ooit seks met hem zou hebben, en hoe hij over sexualiteit schrijft staat me absoluut niet aan. Het kut lul lekker schrijven. Hij maakt van seks iets platvoers en iets waar nauwelijks waarde aan hangt.
Ik kan me voorstellen dat zijn woordgebruik op anderen schokkend over kan komen, omdat die anderen dergelijk woordgebruik niet gewend zijn. Overigens ken ik alleen de inhoud van zijn columns die hij indertijd voor KIJK schreef.

Citaat:
z0pje schreef op 18-08-2004 @ 17:27 :
En ik denk dat als je voor school iets leest en je kiest dan van al die prachtige boeken Giphart uit, omdat het zo lekker makkelijk wegleest, dat weet ik best en als ik vorig jaar op een andere school had gezeten had ik dat vast ook gedaan, snap ik best dat het niet goed staat op je lijst. Enzo.
Je dient het stuk "...omdat het zo lekker makkelijk wegleest..gedaan" uit je zin weg te laten. Zoals je het nu formuleert heb je te maken met een anakoloet, ofwel een niet lopende zin.
Oud 23-08-2004, 12:24
Laurens87
Laurens87 is offline
hangt van u leerkracht af prolly

'k heb nie zo'n systeem van boekenlijst, maar onze leerkracht heeft ons allen opgedragen om "ik ook van jou" te lezen dusja...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 20:30
Anneee
Anneee is offline
Aha, de eeuwige discussie bij mijn studie. Mijn (voorlopig) antwoord: vergeleken met bijvoorbeeld Mulisch, Hermans en Rosenboom is Giphart géén literatuur.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 20:35
rubenrtv
rubenrtv is offline
Het mag, maar ik raad je het je af. Ik vond het echt walgelijk slecht.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 13:47
Verwijderd
ik heb het ook niet meer gelezen, vond er na de eerste bladzijde al niets meer aan, zoek wel een ander boek.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 19:23
noodlle
noodlle is offline
Het mag wel op je lijst, maar sommige leraren zijn er iid niet zo blij mee.

mijn lerares onderandere, ze vindt giphart echt verschrikkelijk en ja dan krijg je toch meteen al wat minder punten voor je lijst. Best jammer want ik vind zijn boeken wel erg leuk. Vooral Phileine zegt sorry. Giph is een beetje een inhoudsloos boek, maar best leuk om te lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten