Oud 24-03-2005, 10:52
annetjuh
annetjuh is offline
geloof jij in het effect van anti rimpelcreme, puistjes uitdrogende creme's, cellilutis verminderende creme's afslankcreme's etc.

TS begint,
ik geloof er niet echt in, sommigen zullen wel werken, maar ik geloof de effecten van reclame's etc niet. ik denk dat de effecten nihil zijn. die niet duidelijk kan zien
Oud 24-03-2005, 10:58
sgaapje
sgaapje is offline
nee, en in al die cremes zitten dan weer vitamines enzo..die kunnen toch alleen op worden genomen via de spijsvertering, niet via de huid?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 11:03
zus en zo
zus en zo is offline
in zonlicht zitten ook vitamines die je opneemt via je huid

ik gebruik zelf creme op mn gezicht tegen een droge huid, van oil of olaz. bij mij werkt het wel, maar als ik het een tijdje niet gebruik is het effect wel weg ja...
Oud 24-03-2005, 11:14
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 24-03-2005 @ 12:03 :
in zonlicht zitten ook vitamines die je opneemt via je huid
Die vitamines zitten toch niet in het zonlicht, maar die gaat je huid aanmaken onder invloed van licht ofzo.. of heb ik het nou fout?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 11:37
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
sgaapje schreef op 24-03-2005 @ 12:14 :
Die vitamines zitten toch niet in het zonlicht, maar die gaat je huid aanmaken onder invloed van licht ofzo.. of heb ik het nou fout?
hmm k weet t nu ook niet meer maar volgens mij kan je huid wel vitamines opnemen
Oud 24-03-2005, 11:58
annetjuh
annetjuh is offline
maar creme's die operaties overbodig maakt, zoals anti rimpelcreme, lijkt mij een beetje vreemd
Oud 24-03-2005, 12:04
coopergirl
coopergirl is offline
Het is wetenschappelijk aangetoond dat anti-rimpel crème niet werkt. Het irriteerd de huid waardoor het een paar uur lijkt alsof je iets minder rimpels hebt.

(Zie de consumentengids van uhmmm december -uit het hoofd)
Oud 24-03-2005, 12:05
Verwijderd
ik heb sinds vorige week een anti-cellulitiscrème, en ik hoop dat die werkt maar of het écht zo goed is als ze beloven... dat betwijfel ik...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 12:12
Verwijderd
Anti-rimpel cremes zullen best helpen tegen uitdroging en uv-licht, en daarmee rimpels voorkomen; ze kunnen je huid ook dikker maken, waardoor rimpels minder opvallen.
Puistjes uitdrogende cremes werken natuurlijk wel gewoon, simpelweg door uit te drogen, net zoals zinkzalf (en tandpasta), wat een stuk goedkoper is.
Cellulitis verminderende cremes verminderen de cellulitis niet echt, maar kunnen ook je huid dikker maken waardoor het minder opvalt. Ook is het zo dat als je de cremes inmasseert, je de doorbloeding van het vetweefsel verbetert, waardoor je cellulitis minder wordt, maar dit werkt ook als je masseert zónder creme.
Afslankcremes lijken mij niet werken.

Vitamine D wordt aangemaakt door je huid onder invloed van zonlicht, maar het is een molecuul en in zonlicht zitten geen moleculen. Andere vitamines kunnen op zich worden opgenomen door je huid, maar dat is vreselijk inefficient, en dus niet erg effecties.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten