Oud 31-08-2004, 19:34
anne1234
anne1234 is offline
hoihoi,

ik zit nu in 4 havo, na vmbo-tl te hebben gedaan. ik wilde eerst graag dokter worden, maar aangezien ik cultuur en maatschappij als profiel heb, en havo doe, lijkt me dat zo goed als onmogelijk. nu wil ik heel erg graag studeren, maar ik weet nog niet precies wat. psychologie lijkt me wel erg leuk, maar ik ben niet het type om met mensen te gaan praten. weten jullie misschien studie/beroep dat gaat over mensen, maar waarbij je niet met mensen hoeft te gaan praten of i.d. alvast bedankt!!

groetjes,

anne.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2004, 19:43
Verwijderd
Met een studie als psychologie hoef je niet met mensen te gaan praten, je kan ook onderzoek gaan doen.
Bedenk je wel dat je VWO nodig hebt om naar de universiteit te gaan.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 19:57
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-08-2004 @ 20:43 :
Bedenk je wel dat je VWO nodig hebt om naar de universiteit te gaan.

Er bestaat ook zoiets als een 21+ regeling
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 31-08-2004 @ 20:57 :

Dat is waar...
Offtopic: of moet ik zeggen 'tadashii'?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:01
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-08-2004 @ 20:58 :
Dat is waar...
Offtopic: of moet ik zeggen 'tadashii'?
o_O

Suteki da ne?

Laatst gewijzigd op 31-08-2004 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:14
martijn1985
martijn1985 is offline
En je kunt ook een psychologie-opleiding volgen op HBO-niveau. Ikzelf studeer psychologie aan de RuG, en het klinische gedeelte (waarin je dus behandelend psycholoog wordt) gaat eigenlijk volledig aan mij voorbij. Er zijn zoveel andere toepassingen voor psychologen. Kort gezegd: pscyhologie gaat over mensen, maar het hoeft niet per sé mét mensen te zijn.
Oud 31-08-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 31-08-2004 @ 20:57 :

Het bestaan van het colloquium doctum betekent niet dat iedere havist met ambitie toegelaten wordt, Markel-san. Wakarimasu ka?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:28
memory
memory is offline
Ik heb Politieke en Sociale Wetenschappen gedaan en dat gaat over mensen, maar dan niet op individueel niveau maar op het niveau van de maatschapppij. Je krijgt vakken zoals Sociologie en Psychologie. Je bestudeert (onder andere) hoe mensen zich gedragen tot mekaar e. d. Het is heel interessant maar helaas ook erg moeilijk.
Oud 31-08-2004, 20:30
Verwijderd
Pfft, ik studeer technische natuurkunde, nerds galore - en zelfs voor mij is het belangrijk veel met mensen samen te werken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:52
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
memory schreef op 31-08-2004 @ 21:28 :
Ik heb Politieke en Sociale Wetenschappen gedaan en dat gaat over mensen, maar dan niet op individueel niveau maar op het niveau van de maatschapppij. Je krijgt vakken zoals Sociologie en Psychologie. Je bestudeert (onder andere) hoe mensen zich gedragen tot mekaar e. d. Het is heel interessant maar helaas ook erg moeilijk.
lijkt me toch ook wel erg leuk... maar ja, ben bijna bang dat je toch aan de universiteit zult moeten studeren als je over mensen wilt leren, maar niet met mensen wilt werken....
HBO is zo godvergeten praktisch, echt niet leuk meer!
Oud 31-08-2004, 21:55
annetjuh
annetjuh is offline
iets juridisch ofzo
heb je vast wel
vraag het aan je decaan opschool. Die kan je er ook vast van alles over vertellen
Oud 31-08-2004, 22:14
Lotte
Lotte is offline
Sociologie, sociale geografie, alle opleidingen die het woord sociaal bevatten. Algemene cultuurwetenschappen, gedrag en samenleving, taal en communicatie en religiestudies.

Bij VMBO weet ik niet zo goed wat je kan studeren, volgens mij zijn dat meer praktijk-opleidingen waar je intensief met mensen moet omgaan.

Voor HBO: http://www.educatievefaculteitamsterdam.nl , kijk daar maar eens tussen.

Laatst gewijzigd op 31-08-2004 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 06:16
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 31-08-2004 @ 21:52 :
lijkt me toch ook wel erg leuk... maar ja, ben bijna bang dat je toch aan de universiteit zult moeten studeren als je over mensen wilt leren, maar niet met mensen wilt werken....
HBO is zo godvergeten praktisch, echt niet leuk meer!
Op zich kan je met hbo pedagogiek ook wel iets...maar met stages ed zit je toch vaak aan bepaalde stages vast...en ook met colleges en opdrachten enzo.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 10:13
Nannel
Nannel is offline
Je hebt ook hbo toegepaste psychologie, de opleiding duurt een jaar en daarna kun je (bijvoorbeeld) overstappen naar de universiteit of naar het tweede jaar van een andere hbo opleiding. Ik ga nu beginnen daarmee en mijn bedoeling is om psychologie te gaan doen aan de uni.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 14:27
Shadina
Shadina is offline
Je hebt ook Culturele Antropologie. Dat lijkt mij een leuke studie. Maar tis (geloof ik) alleen op uni.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten