Advertentie | |
|
![]() |
|
Hm... niet slecht, maar ik ben toch niet echt enthousiast. Soms komt het iets te moeilijk/geforceerd over, qua schrijfstijl. Ik weet ook niet precies waar dat door komt.
"Zweetdruppels maakten het lemmet dusdanig nat dat het ijzer van elkaar afgleed en de jager al vloekend opnieuw moest beginnen met slijpen." Ijzer, dat van ELKAAR afglijdt? Als jij het zegt, ok... maar dat bedoel ik dus met die moeilijke schrijfwijze. Het kan zoveel simpeler en vloeiender, afentoe. Voor de rest echt geen slecht eerste deel, hoor. Het kan me alleen nog niet zo boeien. Changy
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stom hè, dat gezever over kleine dingetjes. Maarja, ik had weer eens niets beters te doen, en ik was toch wel geboeid door je tekst. Ik vind het erg leuk bedacht, alleen de uitwerking is niet helemaal alles. Om het 'volwassen' te maken probeer je er een extra dramatische verhaallijn in te plaatsen; de jager die verliefd is op de (dartele) sneeuwwitje, en de boze koningin die juist een oogje heeft op de jager. Over wie gaat het sprookje nou? Sneeuwwitje of de jager? Je dwaalt te ver af van de 'werkelijkheid'. En waar ik al op zinspeelde is dat je sneeuwwitje ook wel ietsiepietsie volwassener had kunnen maken. Maar evengoed leuk bedacht, en ondanks mijn bovenstaand gezeur: ![]() want ik vind 'm wel leuk...
|
Verwijderd
|
Howdy,
Ik heb niet alle commentaren even aandachtig gelezen, daarvoor ben ik te lui, maar ik ben het deels eens met het idee dat het ietwat geforceerd overkomt soms. Ik ben niet goed bekend met hoe je anders schrijft, dus ik denk dat het echt aan het verhaal ligt. Het lijkt soms alsof je teveel probeert te ontworstelen aan clichés die onvermijdelijk met sprookjes verbonden zijn, maar daardoor weer vervalt in moeilijk leesbare onwaarschijnlijkheden. Ik denk dat het een kwestie is van vaker hiermee bezig zijn en dat het vanzelf goed komt, want het steekt verder echt goed in elkaar. Dat afwijken van het sprookje vind ik op zich wel tof. Iedereen kent het verhaal van Sneeuwwitje, maar iedereen weet ook dat er donkere plekken in dat verhaal zijn die je kan invullen zoals je zelf wilt. In geen enkele versie staat dat de jager niet een oogje had op Sneeuwwitje, dus valt het goed binnen de perken als je dat erin schrijft. Maar ook al zou je het helemaal omgooien zou je er nog mee wegkomen, wat mij betreft. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Sprookjes Verwijderd | 17 | 07-04-2011 14:00 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sprookje over oma en opa Angel Of Faith | 2 | 12-11-2005 13:06 | |
Verhalen & Gedichten |
't Idyllisch gekleurde sprookje en nog één Lalala1111 | 5 | 19-02-2005 12:20 | |
De Kantine |
Ik moet een sprookje worden!! Chandler | 30 | 26-01-2003 17:37 | |
ARTistiek |
wanneer is een sprookje een sprookje? :P ZzZzJaNtAlZzZzkiE | 7 | 12-03-2002 15:15 | |
Verhalen & Gedichten |
*** Sprookjes *** Caatje | 9 | 26-01-2002 16:20 |