Advertentie | |
|
![]() |
|
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=942484
Misschien heb je hier iets aan? ![]() Groetjes oceangirl
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() groetjes ![]()
|
Neh ik vind je er ook niet dik uitzien, maar als je over je uiterlijk twijfelt, dan kun je er natuurlijk iets aan doen
![]() Er zijn 2 opties: a) Je doet iets aan je lichaam/gewicht en dan hoef je je daarover niet meer te schamen (of onzeker te zijn). b) Je doet iets aan je onzekerheid, maar niet aan je uiterlijk. Je accepteert je gewicht/hoe je eruit ziet etc. b is misschien moeilijker, het voordeel is dat je deze instelling bij meerdere punten kunt gebruiken. Bij a, kun je weer in hetzelfde probleemen komen, maar dan omdat eh, je haar niet rood genoeg is... (om maar iets raars te noemen). |
![]() |
|
Ga sporten en wees trots op je prestaties, ookal verlies je geen gewicht, het gaat om de prestatie. Koop kleding waar jij je prettig in voelt. Maak je mooi en als je je mooi voelt(en nee, niet op een arrogante manier, maar gewoon lekker in je vel) dan straal je ook zelfvertrouwen uit naar anderen. Mensen voelen dat vaak aan en zullen jou veel leuker vinden als jij gewoon jezelf bent en je eigen ding doet.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Hallo,
Ik ben zelf 2 cm langer en weeg 71/72 kilo, maar ik vind mezelf niet te dik, maar het is niet heel dun nee ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
ik heb vroeger ook heel weinig zelfevrtrouwen gehad en ik dacht altijd da ze over mij roddelden over 'hoe dike ik wel was'. ik ben ong. even groot als u en weeg ong. hetzelfde. het grootste probleem van min is dat ik nogal 'een dikke kont' heb. maar ik probeer dus altijd overal het positieve in te zien. zo zeg ik vaak op commentaar da ze tenminste iets hebbe om in te knijpe
![]() dus wa ik zou zgge, gewoon uzelf acceptere hoe ge zijt, en als da de mense nie aanstaat,hebbe ze pech,want ze wete nie wa ze misse ![]()
|
*Maak eens een lijstje met positieve dingen over jezelf; waar ben je goed etc?.
*plan voor jezelf leuke dingen in om te doen in een week; wat geeft je voldoening? *Wat geeft je meer zelfvertrouwen?; probeer daar tijd in te stoppen. *Praat er met mensen over die je vertrouwd. *Als je echt het idee hebt dat je er zelf niet uit komt, schakel hulp in; faalangstraining???
|
![]() |
hey..
ik ken jouw gevoel heel goed..zelf ben ik ook absoluut niet de dunste(ronde de 1.70/1.73 en 65 kilo ofzo) en ik voelde me ook steeds onzekerder worden als ik hoorde van iemand dat hij of zij me dik vond ofzo..maar inmiddels heb ik et gewoon geaccepteerd ik ben nou eenmaal niet het perfecte maatje 34 model dus..dat wil tog niet gelijk zeggen dat ik super dik ben ofzo...in vergelijking met een skelet wel maar is dat soms gezond ofzo! .. en als ik bijv. een presentatie moet houden of voor mensen iets meot doen of wat dan ook wat generend zou kunnen zijn dan push ik mezelf et zeg maar te doen ..en weetje wat het helpt nog ook inmiddels ben ik eiglijk niet eens meer bang om nog iets te doen ![]()
|
Eerst en vooral, je bent echt niet te dik, op je foto's in je fotoboek heb je gewoon een "normale" lichaamsbouw.
Je bent niet mager, so what? Niet iedereen kan zich in een 34 wringen. Nu moet jij voor jezelf uitmaken of je daar mee kan leven, jezelf gewoon leren accepteren, en ik denk dat je zelfvertrouwen dan echt wel veel groter wordt. Als je jezelf toch te dik vindt, probeer dan een beetje af te vallen, maar leg de lat niet te hoog, anders word je mss teleurgesteld, en dat is dan weer slecht voor je zelfvertrouwen. *spreekt uit ervaring ![]() Alleszins, veel geluk ermee! |
![]() |
|
Volgens mij ben je niet te dik, maar als jij vindt van wel, dan kun je daar iets aan proberen te doen. Je moet je echter afvragen of je ineens wel zelfvertrouwen gaat hebben als je slanker bent. Het zou kunnen, maar in de meeste gevallen is dat volgens mij niet zo. Ik denk dat je beter kunt proberen te accepteren hoe je bent en dat dat helemaal zo slecht nog niet is. Als er mensen zijn die vervelend doen, omdat ze jou te dik vinden, dan zijn die mensen jouw aandacht toch niet waard.
Ik weet niet zo heel goed wat je kunt doen om aan je zelfvertrouwen te werken, maar mensen hebben weleens tegen mij gezegd dat je gewoon elke dag voor de spiegel moet gaan staan en (serieus) tegen jezelf moet zeggen dat je geweldig bent of zoiets. Klinkt best stom (vind ik ook ![]() Voor jouw probleem met voor een klas staan en presentaties houden zijn geloof ik wel cursussen. Volgens mij zijn er trouwens best wel veel mensen die hier problemen mee hebben. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
je moet gewoon schijt hebben aan wat andere denken who gifs a fuck of je dik ben of niet ik ben hartstikke dun das ook niet alles hoor dan pas je nooit meer een leuke broek of wat dan ook jij heb juist een maatje waaar je alles in past houwe zo! en als je iets moet voor lezen of zo of je moet voor de klas komen te staan gewoon inbeelden dat de rest van de klas naakt is ofzo *niet te diep over na denken anders lig je weer in een deuk*...
|
![]() |
Hey!
Volgens de BMI zit je in ieder geval op gezond gewicht. Ook je fotoboek overtuigt me daarvan. Ik persoonlijk vind het altijd heel leuk om me voor te nemen: vanaf nu ga ik gezond eten! sporten! Het heeft volgens mij ook effect op je zelfvertrouwen. Desnoods stel je echt een schema op zodat je trots kan zijn op jezelf als je je hieraan houdt. En misschien een tip ivm presentaties etc. Denk eraan dat iedereen op de eerste plaats met zijn/haar eigen leven bezig is. (Hoe moet ik dit nu verwoorden?) Niemand zal zich 's avonds in zn bedje nog afvragen: wat voor domme dingen zei mira_love nu toch tijdens haar presentatie??Waarschijnlijk zit meer dan de helft van de aanwezigen zn eigen tekst nog eens op te zeggen in zichzelf terwijl jij daar angstig vooraan staat. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
kommop zeg, dik? maak jezelf niets wijs meid
![]() ik zou nieteens een maatje 34 als vriendin willen. zo'n fragiel sprietje waarbij je echt geforceerd je ogen moet focussen om haar uberhaupt te zien tussen al die stofjes in de lucht. goed, nogal overdreven natuurlijk. maar jij bent gewoon echt niet dik. mensen die dat tegen je zeggen moeten zich eens laten nakijken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Grim |
![]() |
|
He jongens ( en meiden naturlijk!) Bedankt voor alle reacties! IK sport nu ( ga op dansen met mn beste vriendin) en let al beter op mn eten. IK moet mezelf gewoon acepteren!!!!!!!!!! En ik kreeg ook een complimentje dat ik er heel leuk uitzag met mn nieuwe kleren, en dat is natuurlijk helemaal super om te horen! Bedankt allemaal!!!
Liefs, Mira
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Waarom zegt ie dat nou weer??? Superanoniem | 25 | 12-04-2010 15:37 | |
Liefde & Relatie |
op meisjes af gaan Doemyernogmaar1 | 33 | 09-03-2007 18:30 | |
Psychologie |