Oud 01-09-2004, 14:25
mira_love
mira_love is offline
Hallo!
Ik wil hier even mijn verhaal kwijt en ik hoop dat er een paar mensen zijn die me wat tips kunnen geven. IK namelijk nogal onzeker over mijzelf en heb ook niet echt veel zelfvertrouwen. IK weet niet precies wat de oorzaak is, maar ik heb wel een vermoeden. IK namelijk niet echt tevereden met mijn lichaam. IK weeg 75 kilo en ben 1.78 lang. IK weet dat er niet echt veel mis mee is, oke, het is wel een beetje aan de stevige kant. IK denk gauw dat anderen vinden dat ik er 'dik' uit zie, waardoor ik dat zelf ook ga denken. En nu durf ik niet voor de klas te staan voor een presentatie ofzo en zelfs als ik de beurt krijg om bijvoorbeeld een stukje te lezen, krijg ik al hartkloppingen enzo. Wie kan me helpen om dit minder te laten worden en dat ik wat steviger in mijn schoenen staan??? IK zou je heel dankbaar zijn!

groetjes,
mira_love
Oud 01-09-2004, 14:40
farai
farai is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=942484

Misschien heb je hier iets aan?

Groetjes oceangirl
Oud 01-09-2004, 14:56
mira_love
mira_love is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 01-09-2004 @ 15:40 :
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=942484

Misschien heb je hier iets aan?

Groetjes oceangirl
bedankt, maar ik kan daar zelf niet zo veel in vinden. Het gaat daar ook over uitgaan enzo en over vreemden, maar dat bedoel ik niet echt. De gene waar ik graag wat zeker tegen over wil staan zitten gewoon bij mij in de klas enzo.
Oud 01-09-2004, 15:01
farai
farai is offline
in da geval kan ik je niet echt helpen. want ik was ook onzeker in mijn klas. Was ja, want ik ben gevlucht voor de probs.....Is een ellendig lang verhaal.
Maar hier zitten vast wel forummers die goei tips hebben.
Oud 01-09-2004, 15:03
mira_love
mira_love is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 01-09-2004 @ 16:01 :
in da geval kan ik je niet echt helpen. want ik was ook onzeker in mijn klas. Was ja, want ik ben gevlucht voor de probs.....Is een ellendig lang verhaal.
Maar hier zitten vast wel forummers die goei tips hebben.
oke! Maar bedankt hoor dat je in ieder geval even gereageerd hebt!!!

groetjes
Oud 01-09-2004, 19:23
metallica
metallica is offline
Tja, als ik het zo in zou schatten heb je qua gewicht toch geen reden om onzeker te zijn

En verder trek je niet veel van anderen aan, als ze kut opmerkingen maken, doe alsof het je niets doet, doe ik altijd... Geef je ze die voldoening in iedergeval al niet.

Maarja, hier heb je weinig aan...
sorry
Oud 01-09-2004, 20:31
LMP
LMP is offline
Tjah wat je moet begrijpen, is dat niemand JOU kan helpen behalve JIJ! Het lijkt erop, dat jij de enige bent die jou te dik vind.

Citaat:
IK denk gauw dat anderen vinden dat ik er 'dik' uit zie, waardoor ik dat zelf ook ga denken.
VERMAN(VROUW) JEZELF ! Zielig doen op een forumpje helpt niet.

Als je jezelf te dik vind ga dan joggen. Maarja doe dat dan voor jezelf.

Ik persoonlijk vind je allesbehalve dik, op die foto te zien.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 20:36
Fade of Light
Fade of Light is offline
Neh ik vind je er ook niet dik uitzien, maar als je over je uiterlijk twijfelt, dan kun je er natuurlijk iets aan doen .

Er zijn 2 opties:
a) Je doet iets aan je lichaam/gewicht en dan hoef je je daarover niet meer te schamen (of onzeker te zijn).
b) Je doet iets aan je onzekerheid, maar niet aan je uiterlijk. Je accepteert je gewicht/hoe je eruit ziet etc.

b is misschien moeilijker, het voordeel is dat je deze instelling bij meerdere punten kunt gebruiken. Bij a, kun je weer in hetzelfde probleemen komen, maar dan omdat eh, je haar niet rood genoeg is... (om maar iets raars te noemen).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 20:38
forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik hoop dat je hier iets aan hebt:

12 stappen

En blijf altijd geloven in jezelf!!
Oud 01-09-2004, 20:56
Luna
Luna is offline
Ga sporten en wees trots op je prestaties, ookal verlies je geen gewicht, het gaat om de prestatie. Koop kleding waar jij je prettig in voelt. Maak je mooi en als je je mooi voelt(en nee, niet op een arrogante manier, maar gewoon lekker in je vel) dan straal je ook zelfvertrouwen uit naar anderen. Mensen voelen dat vaak aan en zullen jou veel leuker vinden als jij gewoon jezelf bent en je eigen ding doet.
Oud 01-09-2004, 21:10
mira_love
mira_love is offline
Nou, bedankt voor de reacties. JUllie hebben allemaal wel gelijk. IK sport ook al, dus ik hoop dat dat inderdaad gaat helpen. Bedankt!

groetjes
mira_love
Oud 01-09-2004, 21:25
Fade of Light
Fade of Light is offline
Als je ook wil afvallen met dat sporten, moet je ook op je voeding letten he (sowieso moet je op je voeding letten, daar niet van)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:53
mira_love
mira_love is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 01-09-2004 @ 22:25 :
Als je ook wil afvallen met dat sporten, moet je ook op je voeding letten he (sowieso moet je op je voeding letten, daar niet van)
ja! Klopt! Daar ben ik ook mee bezig , geen koejes/snoepjes en frisdranken meer enzo.
Oud 03-09-2004, 10:32
Verwijderd
Hallo,
Ik ben zelf 2 cm langer en weeg 71/72 kilo, maar ik vind mezelf niet te dik, maar het is niet heel dun nee . Maakt toch niks uit, ik heb een vriendin van mij die ontzettend dun is (geen anorexia, ze eet normaal, alleen is ze niet dik te krijgen..) en dat ziet er niet heel mooi uit hoor. Wandelend skelet . Heb ik toch liever mezelf, jij niet?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:28
2probleemkind2
2probleemkind2 is offline
ik ben zelf ook onzeker, je moet gewoon leuke vrienden zoeken die je complimentjes geven!!!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 18:52
BananaSplit
BananaSplit is offline
Als je niet tevreden bent met je figuur kun je ook aan duursport gaan doen.

En als je voor de klas een presentatie moet doen ofzo, dan moet je strak naar het andere einde van het lokaal staren
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 19:05
Tizike
Tizike is offline
ik heb vroeger ook heel weinig zelfevrtrouwen gehad en ik dacht altijd da ze over mij roddelden over 'hoe dike ik wel was'. ik ben ong. even groot als u en weeg ong. hetzelfde. het grootste probleem van min is dat ik nogal 'een dikke kont' heb. maar ik probeer dus altijd overal het positieve in te zien. zo zeg ik vaak op commentaar da ze tenminste iets hebbe om in te knijpe en ik zeg da ik dan ook tenminste gratis airbags heb,vanvoor EN vannachter, en da helemaal vor niks.

dus wa ik zou zgge, gewoon uzelf acceptere hoe ge zijt, en als da de mense nie aanstaat,hebbe ze pech,want ze wete nie wa ze misse
Oud 05-09-2004, 20:12
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
*Maak eens een lijstje met positieve dingen over jezelf; waar ben je goed etc?.
*plan voor jezelf leuke dingen in om te doen in een week; wat geeft je voldoening?
*Wat geeft je meer zelfvertrouwen?; probeer daar tijd in te stoppen.
*Praat er met mensen over die je vertrouwd.
*Als je echt het idee hebt dat je er zelf niet uit komt, schakel hulp in; faalangstraining???
Oud 08-09-2004, 17:51
XsweetloesjuhX
XsweetloesjuhX is offline
hey..
ik ken jouw gevoel heel goed..zelf ben ik ook absoluut niet de dunste(ronde de 1.70/1.73 en 65 kilo ofzo) en ik voelde me ook steeds onzekerder worden als ik hoorde van iemand dat hij of zij me dik vond ofzo..maar inmiddels heb ik et gewoon geaccepteerd ik ben nou eenmaal niet het perfecte maatje 34 model dus..dat wil tog niet gelijk zeggen dat ik super dik ben ofzo...in vergelijking met een skelet wel maar is dat soms gezond ofzo! ..
en als ik bijv. een presentatie moet houden of voor mensen iets meot doen of wat dan ook wat generend zou kunnen zijn dan push ik mezelf et zeg maar te doen ..en weetje wat het helpt nog ook inmiddels ben ik eiglijk niet eens meer bang om nog iets te doen
Oud 08-09-2004, 20:01
Roxann
Roxann is offline
Eerst en vooral, je bent echt niet te dik, op je foto's in je fotoboek heb je gewoon een "normale" lichaamsbouw.
Je bent niet mager, so what? Niet iedereen kan zich in een 34 wringen.
Nu moet jij voor jezelf uitmaken of je daar mee kan leven, jezelf gewoon leren accepteren, en ik denk dat je zelfvertrouwen dan echt wel veel groter wordt.
Als je jezelf toch te dik vindt, probeer dan een beetje af te vallen, maar leg de lat niet te hoog, anders word je mss teleurgesteld, en dat is dan weer slecht voor je zelfvertrouwen. *spreekt uit ervaring *
Alleszins, veel geluk ermee!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 23:06
Jordi
Jordi is offline
Volgens mij ben je niet te dik, maar als jij vindt van wel, dan kun je daar iets aan proberen te doen. Je moet je echter afvragen of je ineens wel zelfvertrouwen gaat hebben als je slanker bent. Het zou kunnen, maar in de meeste gevallen is dat volgens mij niet zo. Ik denk dat je beter kunt proberen te accepteren hoe je bent en dat dat helemaal zo slecht nog niet is. Als er mensen zijn die vervelend doen, omdat ze jou te dik vinden, dan zijn die mensen jouw aandacht toch niet waard.
Ik weet niet zo heel goed wat je kunt doen om aan je zelfvertrouwen te werken, maar mensen hebben weleens tegen mij gezegd dat je gewoon elke dag voor de spiegel moet gaan staan en (serieus) tegen jezelf moet zeggen dat je geweldig bent of zoiets. Klinkt best stom (vind ik ook ), maar na een tijdje ga je het dan zelf geloven. Tenminste, dat is geloof ik het idee...

Voor jouw probleem met voor een klas staan en presentaties houden zijn geloof ik wel cursussen. Volgens mij zijn er trouwens best wel veel mensen die hier problemen mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 10:38
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Lúthien Alcarin schreef op 03-09-2004 @ 11:32 :
Hallo,
Ik ben zelf 2 cm langer en weeg 71/72 kilo, maar ik vind mezelf niet te dik, maar het is niet heel dun nee . Maakt toch niks uit, ik heb een vriendin van mij die ontzettend dun is (geen anorexia, ze eet normaal, alleen is ze niet dik te krijgen..) en dat ziet er niet heel mooi uit hoor. Wandelend skelet . Heb ik toch liever mezelf, jij niet?
thats the spirit
Oud 13-09-2004, 15:40
*zingzing*
*zingzing* is offline
zelfvertrouwen de cursus - Walter Anderson

Das wel een stevige aanpak, moet je wel ff doorzetten om dat boek uit te krijgen, maar wel effectief.
Oud 13-09-2004, 16:23
punkskapunk
punkskapunk is offline
je moet gewoon schijt hebben aan wat andere denken who gifs a fuck of je dik ben of niet ik ben hartstikke dun das ook niet alles hoor dan pas je nooit meer een leuke broek of wat dan ook jij heb juist een maatje waaar je alles in past houwe zo! en als je iets moet voor lezen of zo of je moet voor de klas komen te staan gewoon inbeelden dat de rest van de klas naakt is ofzo *niet te diep over na denken anders lig je weer in een deuk*...
Oud 13-09-2004, 21:57
mara18
mara18 is offline
Hey!

Volgens de BMI zit je in ieder geval op gezond gewicht. Ook je fotoboek overtuigt me daarvan. Ik persoonlijk vind het altijd heel leuk om me voor te nemen: vanaf nu ga ik gezond eten! sporten! Het heeft volgens mij ook effect op je zelfvertrouwen. Desnoods stel je echt een schema op zodat je trots kan zijn op jezelf als je je hieraan houdt.

En misschien een tip ivm presentaties etc. Denk eraan dat iedereen op de eerste plaats met zijn/haar eigen leven bezig is. (Hoe moet ik dit nu verwoorden?) Niemand zal zich 's avonds in zn bedje nog afvragen: wat voor domme dingen zei mira_love nu toch tijdens haar presentatie??Waarschijnlijk zit meer dan de helft van de aanwezigen zn eigen tekst nog eens op te zeggen in zichzelf terwijl jij daar angstig vooraan staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2004, 02:47
CrovaX85
CrovaX85 is offline
kommop zeg, dik? maak jezelf niets wijs meid

ik zou nieteens een maatje 34 als vriendin willen. zo'n fragiel sprietje waarbij je echt geforceerd je ogen moet focussen om haar uberhaupt te zien tussen al die stofjes in de lucht.

goed, nogal overdreven natuurlijk. maar jij bent gewoon echt niet
dik. mensen die dat tegen je zeggen moeten zich eens laten nakijken.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 05:18
Verwijderd
Om meer zelfvertrouwen te krijgen: dingen doen waar je goed in bent.

En zo nodig, je mindere eens lekker afzeiken.

Maar toen ging ik alleen van de topictitel uit ....

Grim
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 05:19
Verwijderd
Citaat:
CrovaX85 schreef op 14-09-2004 @ 03:47 :

ik zou nieteens een maatje 34 als vriendin willen. zo'n fragiel sprietje waarbij je echt geforceerd je ogen moet focussen om haar uberhaupt te zien tussen al die stofjes in de lucht.
Hmmhmmm, als ik zo'n takje als vriendin had zou ik haar niet durven knuffelen omdat ik bang ben dat ik haar in tweeën breek

Grim
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:30
mira_love
mira_love is offline
He jongens ( en meiden naturlijk!) Bedankt voor alle reacties! IK sport nu ( ga op dansen met mn beste vriendin) en let al beter op mn eten. IK moet mezelf gewoon acepteren!!!!!!!!!! En ik kreeg ook een complimentje dat ik er heel leuk uitzag met mn nieuwe kleren, en dat is natuurlijk helemaal super om te horen! Bedankt allemaal!!!

Liefs,
Mira
Oud 14-09-2004, 18:05
Verwijderd
Omring jezelf met sukkels, nerds en losers.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten