Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2004, 16:36
bassgirl
bassgirl is offline
ik ben best negatief over mezelf, en hoe verander ik t nou t gaat gewoon niet uit mn hoofd lijkt t wel hoeveel ik t ook wil.
Oud 10-02-2004, 16:43
AngelLena
AngelLena is offline
Ten eerste het zelf echt voor de volle 100% willen. Dat is het sleutelwoord. Daarna kan je je gaan focussen op dingen die goed aan jezelf zijn en minder op dingen die minder goed aan jezelf zijn. Hoe je dat invult kan ik je niet voorschrijven, da's dermate persoonlijk dat je dat zelf zal moeten uitvinden.
Oud 10-02-2004, 19:56
Freestyler*
Freestyler* is offline
haha, ik heb geen idee
ik ben negatief over alles, altijd al geweest ook
En ja, dan lees je af en toe eens zo'n boek over positief denken enzo - dat ook gaat over positief denken over jezelf - maar eerlijk gezegd helpt het gewoon niet
Je leest ook vaak over de grote rol die het geloof ik god kan spelen, maarja..daar moet je dan ook maar net weer in geloven

sorry, ik heb dus geen idee
misschien andere mensen op je in laten praten ofzo
duizend keer tegen jezelf zeggen 'ik ben mooi, ik ben goed' .. daar geloof ik dan weer niet zo in
Oud 10-02-2004, 19:57
Wiltine
Wiltine is offline
Misschien kun je wat meer informatie geven? waarom je zo negatief bent? in welke situaties, waarover je negatief bent ed?
Oud 10-02-2004, 20:05
bassgirl
bassgirl is offline
over mezelf, ik vind niet meer dat ik lelijk ben ben ik wel uit, maar gewoon zeg maar, maar ik kijk niet in spiegels dat haat ik, ik kan me niet voorstellen dat mn vriend t volhoudt met mij al 8mnd, of dat andere jongens naar me komen snap ik gewoon niet.

paar jaar geleden had ik nog een bril en ik werdt overal nagekeken en uitgescholden maakte niet uit waar ik was en door wie gewoon onbekende mensen, de hele dag door. kon me echt nmix schelen hoe ik erbij liep gaf er gewoon niks meer om, maar besloot toch maar lenzen te nemen en er wel om te geven > niet voor mezelf maar voor andere.... sinds dat ik lenzen heb wordt ik niet meer nagerooepen, nja lekkerding ofzo of knipogen jongens kan ik ook weer niet tegen en aaah heel irritant. vind wel dat t beter is geworden eerst kon ik mezelf gewoon niet uitstaan en nou ist al veel minder mja t moet er gewoon helemaal uit
Oud 12-02-2004, 20:13
swolha
swolha is offline
Je hebt nou eenmaal mensen waarbij altijd het glas half leeg is, je hebt ook mensen waarbij het glas halfvol is.
als ik zeg schrijf eens 10 dingen op waarin je slecht bent. Dat doe je met alle gemak maar als ik zeg schrijf eens 10 dingen op waar je goed in bent dan krijg je als snel eh eh ik weet er niet meer. Toch ben je waarschijnlijk in heel veel dingen goed!!!!

Misschien heb je hier iets aan schrijf elke dag minstens drie dingen op in een schrift op die dag goed zijn gegaan. denk dan niet meteen aan hele grote dingen maar juist aan de kleintjes bv ik stotter (negatief) Ik heb bij mijn voorleesbeurt bij bio slechts 1 keer gehapperd. Of ik heb uit mezelf tafelgedekt. Zo verandert je denkwijze van naar
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 20:38
coopergirl
coopergirl is offline
cognitief herstucturen. Gaat niet altijd van harte, maar biedt in deze gevallen wel perspectief
Oud 13-02-2004, 13:20
kleinedraak
Hmmz heb ik ook heel erg veel last van: veel mensen denken, stel je niet aan je bent een leuke meid. Nee dat ben je niet!!!(vind je zelf dan). Je moet zelf gaan inzien dat zij wel gelijk hebben. Misschien is het handig om prof. hulp te zoeken, zou ik eigenlijk ook moeten doen. Maar dat wil ik niet, wel heb ik mensnen opschool waarmee ik kan praten maar die hebben amper tijd voor me Je moet het zelf doen maar hulp is nooit weg. Denk er eens overna, alleen zul je er waarschijnlijk na al die jaren nooit helemaal uitkomen!!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 13:41
Gothic
Gothic is offline
Gewoon elke keer dat je iets negatiefs denkt, die gedachte verbannen en iets positiefs bedenken. Ook in andere zaken proberen jezelf aan te leren altijd eerst de positieve dingen te zien... dat soort 'gewoontes' zijn prima af te leren
Oud 13-02-2004, 14:06
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 13-02-2004 @ 14:41:
Gewoon elke keer dat je iets negatiefs denkt, die gedachte verbannen en iets positiefs bedenken. Ook in andere zaken proberen jezelf aan te leren altijd eerst de positieve dingen te zien... dat soort 'gewoontes' zijn prima af te leren
'gewoon' en 'prima af te leren'
.. ??
het lukt mij niet, ja..voor een halve dag ofzo
Oud 13-02-2004, 14:33
Verwijderd
Ik ben ook veel te negatief, en dat komt omdat ik veel te perfectionistisch ben. Bij mij helpt het om al mijn goede eigenschappen op een rijtje te zetten, een beetje trots zijn op mezelf en dan worden die negatieve dingen steeds minder..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 12:23
kleinedraak
Misschien is het een optie om de nieuwe YES van deze week te kopen. Daar staan allerlei goede tips in om meer zelfvertrouwen te krijgen. Een belangrijk puntje was dat je twee dagen in de week een uurtje tijd voor jezelf moet maken: dit plan je dan van te voren in bijv. in bad, tuttelen, lezen, sporten. Ik deed dit van te voren al(meestal onder zonnebank, in bad en daarna lekker gezichtsmaskertje) dit geeft me echt een goed gevoel!!!
Succes ermee. Liefs, van mij
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 12:27
merijn
merijn is offline
Als het je niet lukt om iets positiefs over jezelf te bedneken, dan doe ik het wel.

Volgens mij ben je een ontzettend sociaal mens en doe je graag goed voor ander mensen en wil je ze helpen. Dit blijkt zeker wel uit de studie die je doet

Nu jij!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:41
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 16-02-2004 @ 13:23:
Misschien is het een optie om de nieuwe YES van deze week te kopen. Daar staan allerlei goede tips in om meer zelfvertrouwen te krijgen. Een belangrijk puntje was dat je twee dagen in de week een uurtje tijd voor jezelf moet maken: dit plan je dan van te voren in bijv. in bad, tuttelen, lezen, sporten. Ik deed dit van te voren al(meestal onder zonnebank, in bad en daarna lekker gezichtsmaskertje) dit geeft me echt een goed gevoel!!!
Succes ermee. Liefs, van mij
maar die tips zijn zoo voorspelbaar
die artikelen gaan nooit echt diep op het onderwerp in ofzo
Wat zij vertellen is allemaal wel heel leuk, maar zelf heb ik er geen flikker aan.
Eigenlijk ben ik het negatieve denken ook als standaard gaan beschouwen en ik weet niet hoe ik er nog vanaf kan komen.
Mensen kunnen wel zeggen: je bent leuk, aardig, slim bla bla om je te overtuigen
maar als je zelf weet dat het niet zo is, wordt het moeillijk

Vroeger klampte ik me altijd vast aan het idee dat het 'later' allemaal wel goed zou komen. Dat ik op een dag wakker zou worden, en iemand zou zijn..
Maar eigenlijk heb ik steeds minder vertrouwen in mijn toekomst en vraag ik me af of het/er nog wel iets is om voor te leven

Laatst gewijzigd op 16-02-2004 om 16:23.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 13:53
ilse
ilse is offline
Citaat:
Gothic schreef op 13-02-2004 @ 14:41:
Dat valt dus heel erg tegen he?! Ik krijg het tenminste niet voor elkaar. Ik wil ook echt wel de positieve kanten zien hoowr, maar dat gaat dusw echt niet altijd. Op een gegeven moment gebeuren er zo veel slechte dingen tegelijkjertijd, dan kan je t ook net echt meer positief zien. Ja na een tijdje weer misschien, maar in het begin toch echt niet!!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 24-02-2004 @ 14:53:
Dat valt dus heel erg tegen he?! Ik krijg het tenminste niet voor elkaar. Ik wil ook echt wel de positieve kanten zien hoowr, maar dat gaat dusw echt niet altijd. Op een gegeven moment gebeuren er zo veel slechte dingen tegelijkjertijd, dan kan je t ook net echt meer positief zien. Ja na een tijdje weer misschien, maar in het begin toch echt niet!!!!!
Ik heb nooit gezegd dat het makkelijk is, wel dat het prima te doen is. Je moet het wel willen afleren. En je moet wel volhouden. Hier gaat zeker een paar maanden overeen, misschien wel langer, maar het levert iets op.

Het is mij ook gelukt. Ik zag overal en in alles alle negatieve dingen. Nu zie ik ze nog wel, maar ik bedenk meteen positieve dingen erbij, waardoor het minder erg is.
Oud 27-02-2004, 22:59
JCG
JCG is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 10-02-2004 @ 17:36:
ik ben best negatief over mezelf, en hoe verander ik t nou t gaat gewoon niet uit mn hoofd lijkt t wel hoeveel ik t ook wil.
Ga dingen doen waar je je goed bij voelt. Ik ben zo ook geweest. Nu fittnes ik 3 keer per week, en voel me een stuk beter in me vel zitten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten