Oud 13-02-2002, 13:29
miro
miro is offline
Ik heb een vriendin (??), we kennen elkaar van school, ze hoort niet bij mijn vriendengroep, helemaal niet zelfs. Het is een lieve meid alleen nu is er een probleem.

ZE belt me minstens een keer per dag, als ik niet te bereiken ben belt ze me wel 15x op mobiel en thuistelefoon. Mijn ouders worden zelfs gek van haar. Ze belt me op maandag al of ik zaterdag mee uitga. Als ze belt heeft ze het alleen over zichzelf en dan echt superlang, ze is niet echt geinteresseerd in mijn verhalen. Ik heb een keer naar haar problemen geluisterd en nu belt ze me dus iedere dag om over zichzelf te zeuren. Tis wel leuk om af en toe te gaan stappen met haar maar ik vind al dat gebel van haar wel eng worden nou. Iemand een idee wat ik kan doen? ik scheep dr altijd wel af met een smoesje maar dat lukt meestal ook pas na 3 kwartier.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2002, 14:36
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
miro schreef:
Ik heb een vriendin (??), we kennen elkaar van school, ze hoort niet bij mijn vriendengroep, helemaal niet zelfs. Het is een lieve meid alleen nu is er een probleem.

ZE belt me minstens een keer per dag, als ik niet te bereiken ben belt ze me wel 15x op mobiel en thuistelefoon. Mijn ouders worden zelfs gek van haar. Ze belt me op maandag al of ik zaterdag mee uitga. Als ze belt heeft ze het alleen over zichzelf en dan echt superlang, ze is niet echt geinteresseerd in mijn verhalen. Ik heb een keer naar haar problemen geluisterd en nu belt ze me dus iedere dag om over zichzelf te zeuren. Tis wel leuk om af en toe te gaan stappen met haar maar ik vind al dat gebel van haar wel eng worden nou. Iemand een idee wat ik kan doen? ik scheep dr altijd wel af met een smoesje maar dat lukt meestal ook pas na 3 kwartier.

Pfoe, dat is inderdaad een vervelende situatie. Waarschijnlijk is ze hartstikke eenzaam. Omdat jij een keer naar haar geluisterd hebt wilt ze dat iedere keer opnieuw. .. Ik zou het tegen haar zeggen. Wat verlies je ermee als ze boos op je word, ze luistert niet eens naar jou?
Oud 13-02-2002, 14:47
snoopy
snoopy is offline
Ik zou tegen haar zeggen, dat je liever niet hebt, dat ze je zo vaak belt. Ik denk idd. dat ze erg eenzaam is, dus ik zou niet te bot doen. Zeg anders dat je haar wel belt ("bel mij maar niet, ik bel jou wel" ), en verder.... tsja.. niet meer opnemen, telefoon uitzetten? Nou ja, da's ook niet handig natuurlijk, want dan ben je voor niemand bereikbaar... Ach ik weet het ook eigenlijk niet. Ik zou het iig gewoon zeggen. Succes.
Oud 13-02-2002, 16:42
miro
miro is offline
Ik durf haar echt niet te zeggen dat ze me minder lastig moet vallen ik weet zeker dat ze zich gekwetst zal voelen....Niet opnemen heb ik ook al geprobeerd maar ze weet dat ik nummermelder heb en dat ik dr dus gewoon terug kan bellen als ik t zie.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 19:55
lake bodom
lake bodom is offline
hm lijkt me moelijk.. maar als jij bijvoorbeeld iets tegen haar wil zeggen, en ze luisterd niet en praat er doorheen zouk zeggen van: heey ik was wat aant vertellen, luister ook eens naar mij, en je moet het wel zeggen tegen haar, anders word het alleen maar erger...
maar kzou wel vriendelijk blijven, want waarshcijnlijk is ze erg eenzaam ja
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 20:00
miro
miro is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
hm lijkt me moelijk.. maar als jij bijvoorbeeld iets tegen haar wil zeggen, en ze luisterd niet en praat er doorheen zouk zeggen van: heey ik was wat aant vertellen, luister ook eens naar mij, en je moet het wel zeggen tegen haar, anders word het alleen maar erger...
maar kzou wel vriendelijk blijven, want waarshcijnlijk is ze erg eenzaam ja
maar daar gaat het ook niet alleen om, ik vind het niet normaal dat ze me 20x per dag belt en dan ook nog eens niks interessants te melden heeft, maar ik durf niks te zeggen. Mn ouders worden gek van haar.

Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 20:07
Loesje
Loesje is offline
een soortgelijke situatie (Wel hele andere personen en problemen) maar het "stalken" kwam er ook in voor. Was bij een paar vriendinnen van mij. Daar liep ook zo'n meisje de hele tijd als het ware achterna, op het begin heb je zoiets het is lullig om er wat van te zeggen. MAar ze hebben het uiteindelijk toch gedaan, omdat ze er toch een beetje gek van werden. Dat heeft na 2 jaar, een hele grote breuk tot gevolg gehad. Misschien was het beter geweest als ze het eerder hadden verteld.

Dus daarom : vertel het haar gewoon, dat je haar een aardige meid vindt, maar dat ze je niet elke dag hoeft te bellen, dat je dat vervelend vind en dat dat misschien wel averechts gaat werken terwijl je er wel een leuke meid vind bla bla
Oud 13-02-2002, 20:32
Aafster
Aafster is offline
gewoon zeggen dat je normale vrinden wil izjn en af en toe een telfoontj is leuk mara het moet niet overdreven worden! gewoon zeggenw aar het op staat!
kuz
Oud 14-02-2002, 09:40
~*InDo SHorTy*~
~*InDo SHorTy*~ is offline
uhm... ik denk dat ze helemaal gek op je is,
maar als je niet geinteresseerd bent, moet je dat gewoon tegen der zeggen...
anders blijft ze zo doorgaan, spreek gewoon met haar af en zeg eerlijk wat je ervan vind

Oud 14-02-2002, 09:52
Calvin
Calvin is offline
Lastig probleem vriendin van me.

Optie.. : zeg tijdens een van de gesprekken : 'we bellen echt veeel te veel'! Volgens spreek ik je wel 10x per dag of zo..'. 'Moeten we maar even op letten om wat minder vaak te bellen..help je me daarmee?'
Dan ziet ze misschien haar probleem (teveel bellen) als de jouwe (jij belt teveel) en JIJ vraagt om 'hulp'... misschien een oplossing?

succes en een kus

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten