Oud 12-09-2004, 14:58
Verwijderd
Hoi. Ik heb een ouwe pc (ca 4 jr) die ik gebruik voor oa opslag enzo. Echter, sedert een weekje ofzoiets wil ie amper maar opstarten. Als ik hem aanzet begint het moederbord te piepen, twee tonen. Dit blijft aanhouden en hij wil dus niet verder opstarten. Ik heb geen enkel idee wat het is, jullie wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2004, 15:06
brokendream
brokendream is offline
moet je je pc eens opstarten in veilige modus, heb ik ook een tijdje gelede gehad en daarna zou hij het normaal moeten doen
Oud 12-09-2004, 15:47
Shock
Shock is offline
Moet je even de gebruiksaanwijzing van je mobo doorlezen, daar staan de meeste beep-codes wel in. In veel gevallen ligt het bij twee pieptonen aan het RAM
Oud 12-09-2004, 15:53
Verwijderd
Even de basic handelingen verrichten; schroef je kast los, druk vervolgens 't geheugen even aan, duw eens wat op je processorkoeler, druk de kabeltjes die je allemaal ziet eens aan en probeer 't nog eens. Veel kans dat-ie nou wel opstart
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
brick a brack schreef op 12-09-2004 @ 16:06 :
moet je je pc eens opstarten in veilige modus, heb ik ook een tijdje gelede gehad en daarna zou hij het normaal moeten doen
Kun je niet gewoon je waffel houden als je to-taal geen benul hebt waar 't nou eigenlijk over gaat? Bedankt, man.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 19:07
Verwijderd
Hehe idd.

Kabeltjes en RAM had ik al gecheckt, zit er allemaal nog goed in. Heb het RAM er ook uitgehaald en opgestart, zelfde situatie. Zal 'ns op zoek gaan naar de manual van m'n mb.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 22:10
Nikeboy
Nikeboy is offline
Citaat:
eXo schreef op 12-09-2004 @ 15:58 :
Hoi. Ik heb een ouwe pc (ca 4 jr) die ik gebruik voor oa opslag enzo. Echter, sedert een weekje ofzoiets wil ie amper maar opstarten. Als ik hem aanzet begint het moederbord te piepen, twee tonen. Dit blijft aanhouden en hij wil dus niet verder opstarten. Ik heb geen enkel idee wat het is, jullie wel?
piepjes bij het aanzetten van de pc duidt meestal op defect ram of videokaart. Eerst die 2 even checken.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 08:56
Verwijderd
Oké
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 09:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Nikeboy schreef op 12-09-2004 @ 23:10 :
piepjes bij het aanzetten van de pc duidt meestal op defect ram of videokaart. Eerst die 2 even checken.
Piepjes bij het aanzetten kan een hoop dingen betekenen, het zijn gewoon foutcodes in morse zegmaar. In plaats van als een kip zonder kop in je bak te gaan zitten frutten, zou je er beter aan doen even de manual van je moederbord te checken.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 10:43
Verwijderd
Inderdaad in de manual, hoewel het me sterk lijkt dat daar alle piepjes in staan uitgelegd. Als je even op internet zoekt vind je ook genoeg en daar blijkt dat twee piepjes meestal iets met het geheugen te maken heeft. Probeer dus gewoon ff de geheugenreepjes te herplaatsen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 13:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
3 of 4 piepjes was de videokaart iig. Dus ws. of processor of geheugen. Geheugen het meest waarschijnlijk denk ik. Even aandrukken of in een andere slot ("bank") steken.

Raak de metalen contactjes niet aan!
Oud 13-09-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 13-09-2004 @ 10:51 :
In plaats van als een kip zonder kop in je bak te gaan zitten frutten, zou je er beter aan doen even de manual van je moederbord te checken.
Ach, je moest 'ns weten hoeveel goed dat over het algemeen doet

A: "Ehh, zeg, ik heb problemen met m'n PC.."
A: "..."
B: "Ja, euh, wat dan!?"
A: "Hij start niet meer op. Piept alleen.."
B: "Kast losdraaien en alles wat je zoal ziet even aandrukken.."

*dag later*

A: "Hey man, hij doet 't weer!"
B: "Zie je wel."

Je moest 'ns weten hoe vaak ik dat al wel niet gehad heb
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-09-2004 @ 14:15 :
3 of 4 piepjes was de videokaart iig. Dus ws. of processor of geheugen. Geheugen het meest waarschijnlijk denk ik. Even aandrukken of in een andere slot ("bank") steken.

Raak de metalen contactjes niet aan!
Bij een AMI-bios is twee piepjes een aanduiding dat er iets fout zit met de refreshing van het geheugen, dus inderdaad aandrukken. De meest voorkomende piepboodschap bij videokaart is één lang, drie kort - namelijk 'geen videokaart aanwezig'.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 17:07
Verwijderd
Ik heb 'n Award bios, en via deze site ben ik erachter dat het de processor was die het probleem veroorzaakt.

Citaat:
Repeating High/Low CPU Either the CPU is not seated properly or the CPU is damaged. May also be due to excess heat. Check the CPU fan or BIOS settings for proper fan speed.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 17:32
SubbehQ
SubbehQ is offline
Ik DENK dat je cpu het begeven heeft... Betekent niet dat de rest van je pc ook kapot is.
Oud 18-09-2004, 18:22
Verwijderd
Eh.. duh?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten