Oud 26-09-2004, 16:35
Bren-
Bren- is offline
Ik ben al een paar maanden extreem vermoeid. en heb ook concentratie problemen en last van me geheugen. Ook gaat het op school niet meer lekker ik kan dingen niet meer die ik vroeger wel kon.
Ik heb al bloed laten prikken daar kwam dus niks uit

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Brenda
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 16:37
Verwijderd
Vermoeidheid kan zoveel zijn...'k zou nog eens langs je huisarts gaan en meer onderzoek 'eisen'. Niet alles is dmv onderzoek vast te stellen, maar een hele hoop ook wel.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 20:43
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
plem-plem schreef op 26-09-2004 @ 17:35 :
Ik ben al een paar maanden extreem vermoeid. en heb ook concentratie problemen en last van me geheugen. Ook gaat het op school niet meer lekker ik kan dingen niet meer die ik vroeger wel kon.
Ik heb al bloed laten prikken daar kwam dus niks uit

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Brenda
Dat had ik dus PRECIES zo. Ik had Pfeiffer. Eerst had de huisarts bloed geprikt, daarna moest ik het nog een keer laten doen van mijn kinderarts. Nee, er was niks uitgekomen. Na een maand belde mn kinderarts op. "Ja, je had toch pfeiffer." Neem rust. Veel rust. Doe niks wat je niet kan.
Oud 29-09-2004, 10:45
Verwijderd
pfeiffer kan het heel goed zijn. Maar denk ook eens aan M.E(een vermoeidhiedsziekte) die moeilijk op te sporen is, heb hem zelf ook. En dat duurde een flink aantal jaren voordat ze erachter zijn.

Maar het kan ook de ziekte van lhym(hoop dat het goed gespeld is) zijn, die krijg je van een tekenbeet. Kan je ook zeer moe van worden.

Eis inderdaad een onderzoek, want als ze het snel vinden is het makkelijker te genezen. Alleen M.E is heel moeilijk tot niet te genezen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
sybje schreef op 29-09-2004 @ 11:45 :
Alleen M.E is heel moeilijk tot niet te genezen.
't is toch (nog) niet te genezen...?

Vermoeidheid kan ook komen door dingen als stress, verkeerd/ongezond/onvoldoende eten, door te weinig slaap (duh), maar ook door een teveel aan slaap, door voedselallergie, enz. Zoveel dingen dus. Om te weten of het me/cvs is, moet sowieso eigenlijk al het andere uitgesloten zijn en dan is het dus belangrijk dat je op alles getest bent en dat alles bekeken is ed.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:44
ratonita7
ratonita7 is offline
Enkele mogelijke redenen:
- ijzertekort
- onvoldoende eten
- stress
- klierkoorts
- chronisch vermoeidheidssyndroom (niet in het bloed te zien)
- slaapstoornissen (vaak wakker worden en zo)
- zelfs verveling kan tot vermoeidheid leiden

gewoon eens een paar avondjes vroeg gaan slapen, proberen te ontspannen en veel groenten en fruit eten. Als dat niet helpt ga je best terug naar de dokter...
Oud 29-09-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-09-2004 @ 12:11 :
't is toch (nog) niet te genezen...?
klopt, maar je kan er overheen groeien, dat is niet genezen maar je bent er wel vanaf. Helaas hoor ik niet in de groep die er over heen groeit.

Ontoppic: Ga inderdaad lekker op tijd naar bed en slaap genoeg, dat scheelt veel en gezond eten is ook aan te raden. Helaas geen nieuwe tips voor je.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten