Oud 30-07-2002, 22:07
Verwijderd
Ik moet dus van de huisarts stoppen met honkbal (of tennis) omdat de belasting te groot wordt die op m'n knieën komt. Heb namelijk last van overbelaste kniepezen. Nu wil ik niet dat ik m'n actieve uurtjes kwijt raak en veel meer binnen zit. Dus ik zoek eigenlijk een vervangende sport, waarbij niet die belasting is.
Owja, zwemmen lijkt me nix.

Wist niet waar ie moest, kon nl. ook op sport
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 08:44
damaetas
damaetas is offline
hehe ik wou net zwemmen zeggen

euh, ik heb vijf jaar judo gedaan zonder veel last van mn knieën. als je een beetje oplet bij de opwarming moet dat wel goed zijn.
Oud 31-07-2002, 10:10
mathfreak
mathfreak is offline
Wat dacht je van wandelen of fietsen?
Oud 31-07-2002, 10:44
rianne_tje
rianne_tje is offline
Ik heb ook last van slechte knieen en moest daarom stoppen met schoonspringen en dansen, en ben toen gaan fitnessen, de mensen van zo'n sportschool geven je dan advies over wat je wel en niet mag doen en je kan sporten onder begeleiding van een fysiotherapeut, dus misschien is dat een tip...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 18:34
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
van fietsen kan je best nog wel last krijgen. bij wandelen heb ik er geen last van

Eva (die alweer mee gaat doen aan de komende dodentocht WHOOT WHOOT )
Oud 31-07-2002, 21:57
Rosie
Rosie is offline
Zwemmen? Wat ik heb met mijn knieen weet ik niet precies, mis kraakbeen ofzow maar zwemmen word bijna altijd afgeraden bij mij. Ik kan die draai beweging niet goed maken, maar dat is bij iedereen anders. Fitness is ook leuk om te doen en je traint tegelijker tijd je conditie en spieren.

Rosie
Oud 31-07-2002, 22:44
Verwijderd
Wat dacht je van paralympics?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 23:18
PV
PV is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wat dacht je van paralympics?
en dat vraagt dan om een forum waar ie serieus kan discussieren. OMG.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 08:21
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Fietsen en wandelen vind ik dus echt loeisaai. Bovendien krijg ik bij wandelen last van m'n enkels
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 10:14
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Fietsen en wandelen vind ik dus echt loeisaai.
En zwemmen vond je ook al niks. Zijn er eigenlijk nog wel sporten die je wel interesseren en geen kniebelasting met zich meebrengen?
Oud 01-08-2002, 10:17
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Fietsen en wandelen vind ik dus echt loeisaai. Bovendien krijg ik bij wandelen last van m'n enkels
loeisaai, wat een woord

wandelen is toppie nog 9 dagen en dit kindje gaat 100km wandelen (op 1 dag )
Oud 01-08-2002, 17:14
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

En zwemmen vond je ook al niks. Zijn er eigenlijk nog wel sporten die je wel interesseren en geen kniebelasting met zich meebrengen?
Dat vroeg ik me dus af, als ik het wist hoefde in hier niet te posten. Maar sporten die ik leuk vind: iig alle balsporten denk ik muv korfbal.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 17:34
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Dat vroeg ik me dus af, als ik het wist hoefde in hier niet te posten. Maar sporten die ik leuk vind: iig alle balsporten denk ik muv korfbal.
Zou snooker of poolbiljart misschien iets kunnen zijn?
Oud 01-08-2002, 22:16
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Zou snooker of poolbiljart misschien iets kunnen zijn?
Neuh ik leef graag agressie uit op de bal. Dat lijkt me nou niet echt bevorderend voor het laken. En ik wil graag m'n conditie redelijk houden.

Veeleisend he?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 13:53
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Neuh ik leef graag agressie uit op de bal. Dat lijkt me nou niet echt bevorderend voor het laken. En ik wil graag m'n conditie redelijk houden.

Veeleisend he?
Neem eens contact op met het CIOS. Mogelijk dat zij alternatieven voor jou kunnen vinden waar wij nog helemaal niet aan gedacht hebben.
Oud 05-08-2002, 17:16
Roos
Roos is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Neuh ik leef graag agressie uit op de bal. Dat lijkt me nou niet echt bevorderend voor het laken.
Golfen dan

Citaat:
En ik wil graag m'n conditie redelijk houden.
Over je conditie, het is natuurlijk moeilijk om je conditie zo op peil te houden als je moeite hebt met rennen etc.
Oud 05-08-2002, 17:43
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Neem eens contact op met het CIOS. Mogelijk dat zij alternatieven voor jou kunnen vinden waar wij nog helemaal niet aan gedacht hebben.
uw redder in nood, jeroen, 2e jaars CIOS student.

wandelen, fietsen en judo zijn af te raden. Eigenlijk alle sporten waarbij je veel loopt en rent. Maar dat wil je niet. Ik raad je dus aan gewoon een knieband te dragen en ik denk dat je dan nog rustig aan honkbal kunt blijven doen, omdat dat geen sport is met onverwachte richtingsveranderingen op je kniegewricht.

Fitnessen lijkt me ook wel wat voor je, alleen moet je er dan voor zorgen dat je je onderbenen niet te zwaar belast. En verder kan ik je aanraden voorzichtig te sporten met knieband. Zo leer je de spier aan te sterken, waardoor de last minder wordt.

Ehm dit moet je ook niet klakkeloos geloven, ik beredeneer dit maar vanuit mijn sportkennis en die is niet optimaal.
Oud 07-08-2002, 16:04
Verwijderd
duiken (is GEEN zwemmen), ga tafeltennisen, weet ik veel
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 16:09
DarkCat
DarkCat is offline
*is nieuwsgierig naar deze topic*
*heeft dr knieen verneukt*
Oud 07-08-2002, 16:26
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:

Over je conditie, het is natuurlijk moeilijk om je conditie zo op peil te houden als je moeite hebt met rennen etc.
Ik heb geen moeite met rennen! Ben de snelste van alle 4e klassen op de 50/100 meter
Het is alleen dat bij sporten waar je veel glijt zeg maar, de belasting extra hoog wordt op je knieën
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 16:27
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

uw redder in nood, jeroen, 2e jaars CIOS student.

wandelen, fietsen en judo zijn af te raden. Eigenlijk alle sporten waarbij je veel loopt en rent. Maar dat wil je niet. Ik raad je dus aan gewoon een knieband te dragen en ik denk dat je dan nog rustig aan honkbal kunt blijven doen, omdat dat geen sport is met onverwachte richtingsveranderingen op je kniegewricht.

Fitnessen lijkt me ook wel wat voor je, alleen moet je er dan voor zorgen dat je je onderbenen niet te zwaar belast. En verder kan ik je aanraden voorzichtig te sporten met knieband. Zo leer je de spier aan te sterken, waardoor de last minder wordt.

Ehm dit moet je ook niet klakkeloos geloven, ik beredeneer dit maar vanuit mijn sportkennis en die is niet optimaal.
thnx
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 21:31
she_devil
she_devil is offline
al aan waterpolo gedacht? je moet er wel bij zwemmen maar je kunt wel je agressie uitleven op de bal!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 22:14
Verwijderd
Citaat:
she_devil schreef:
al aan waterpolo gedacht? je moet er wel bij zwemmen maar je kunt wel je agressie uitleven op de bal!
jah, maar probleem was: ik hoorde van een aantal mensen dat ze in je tenen (en andere delen ) bijten enzo
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 16:01
ekki
ekki is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
wandelen is niet zo heel goed voor je knieën. vooral als je in de bergen gaat wandelen kan dat heel slecht zijn, omdat je best wel veel druk uitoefent op je knieën.
Oud 08-08-2002, 16:22
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
she_devil schreef:
het watertrappelen bij waterpolo (= niet met 2 voeten tegelijk, maar om en om) is best belastend voor je knieën, omdat je steeds cirkeltjes blijft draaien en dat zo snel mogelijk.

Haha en nee daar bijten ze niet in tenen, want dat is verboden, wel trekken ze aan je zwembroek.
Oud 08-08-2002, 19:25
Verwijderd
gewoon boksen misschien, neit te hard...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten