Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
hebben jullie geen boekenlijst gekregen?!
tipje misschien, in de bieb bij de volwassen literatuur, staat er zo'n teken (een soort 'v') op de rug van het boek, wat betekend dat het voor de boekenlijst voor het vak Nederlands gelezen mag worden. momenteel lees ik Noorderzon van Renate Dorrestein.
|
Ik heb hier een boekenlijst van 4 havo:
Het gouden ei De kleine blonde dood De kroongetuige Isabel De aanslag Het bittere kruid De moeder van David S Het verotte leven van Floortje bloem Twee vrouwen Hersenschimmen Wierook en tranen Kinderjaren De val De donkere kamer van Damocles Turks fruit Oeroeg Robinson Het achterhuis De vriendschap Dit is de lijst die wij kregen en daaruit moesten kiezen! ![]()
|
Nou, ik weet niet hoeveel verschil er zit tussen de havo en het vwo, maar die lijst hierboven zitten een aantal boeken bij, die bij ons 'twijfelachtig', 'liever niet' of 'maximaal 1 van deze schrijver' als advies hebben, nl:
Het bittere kruid, De moeder van David S, Het verrotte leven van Floortje Blom, Oeroeg
|
op de havo krijgt men volgens mij geen literatuurgeschiedenis bij Nederlands, dus het lijkt me ook niet nodig om boeken uit de 17/18/19de eeuw te gaan lezen.
maar ik kan het fout hebben
|
Wij hoefden op de havo maar 8 werken (5 boeken, 3 verhalen/gedichten) te lezen! En nu op vwo maar 5 meer! Dus ik schrik een beetje van 20! Op havo oude stijl, okay, toen was het anders, maar nu nog steeds?!
Verder kun je Lijster iig lezen, het zijn niet voor niets Lijsters. Verder kijken naar schrijvers als Leon de Winter, Karel Glastra van Loon (deze twee erg goed, ook als gewoon te lezen er mooi) Adriaan van Dis (en natuurlijk het standaard lijstje Harry Mulisch ed)
||
Citaat:
![]() En misschien ligt het aan onze lerares maar ik mocht vanaf 4 gym/4 vwo (maakt geen verschil) niets van Yvonne Keuls lezen en zeker ook niet alles van de Lijsters.
|||
Citaat:
Dus 8+5=13 Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
je bent van de overheid verplicht om 4 nederlandse boeken per jaar te lezen in de bovenbouw, dus 3x 4 (op 't vwo) = 12. misschien dat jouw school d'r nog eentje bovenop gooit, maar volgens mijn docent mocht dat niet ofzo ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Heb jij bruikbare links voor in de Moderne Talen announcement? Boogie | 55 | 23-08-2018 11:52 | |
[nl] Wat leuke boeken voor boekenlijst (VWO) japioo | 18 | 11-12-2011 19:24 | |
engels boek hermant | 6 | 10-12-2011 00:19 | |
Studeren |
Boekenlijst Havo5 Ragdollman | 21 | 21-09-2009 10:53 | |
Boekenlijst nederlands en engels wvo WAT | 6 | 11-01-2009 11:33 | |
vragen over boekenlijst Nederlands ARSterrenburg | 15 | 29-07-2006 13:52 |