Oud 12-10-2004, 02:05
combat95
combat95 is offline
Weet iemand waar ik dit kan krijgen in Amsterdam, ik ben niet verzekerd en heb ook totaal geen geld op het moment, en nee ik kan het niet lenen van iemand, ook niet van me ouders. Ik heb het echt nodig want anders gaan er verkeerde dingen gebeuren vrees ik.
Oud 12-10-2004, 07:09
Eend
Eend is offline
Ik denk niet dat er gratis hulp is. Misschien toch een verzekering af gaan sluiten?

Er zijn vast wel dingen die je voor het geld van een verzekering in kunt wisselen. Dan maar een trui minder per maand, of iets dergelijks.
Oud 12-10-2004, 07:34
Gothic
Gothic is offline
Als je werkt of op school zit, zijn er mogelijkheden tot gratis hulp. Kindertelefoon is ook gratis.
Oud 12-10-2004, 08:24
rosalietje
rosalietje is offline
Je kan via de huisarts naar maatschappelijk werk. Dit is gratis. En zo zijn er echt wel meer dingen waar je hulp kunt krijgen. Ff zoeken op internet. Vaak kan je zelfs telefonisch je verhaal kwijt. Inderdaad zoiets als de kindertelefoon, maar dat bestaat ook voor "volwassenen"
Suxes ermee.

http://psychiater.pagina.nl/

Probeer het hier eens en zoek dan zelf wat je nodig hebt, want dat weet je zelf het beste!!!!!

Laatst gewijzigd op 12-10-2004 om 08:27.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 08:32
light fighter
light fighter is offline
algemeen maatschappelijkwerk kun je ook heen zonder iets van je huisarts.

als je nog geen 18 bent is bureau jeugdzorg mss ook een oplossing, wss sturen zij je wel door naar een andere instelling
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:27
hansjuh
hansjuh is offline
Iedere nederlander is toch verplicht verzekerd.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:27
combat95
combat95 is offline
Citaat:
hansjuh schreef op 12-10-2004 @ 14:27 :
Iedere nederlander is toch verplicht verzekerd.
nou, ik ben toch echt niet verzekerd, en ik ben 19 btw.
Oud 12-10-2004, 13:32
rosalietje
rosalietje is offline
ben jij wel een speciaal geval zeg...
Het is inderdaad verplicht verzekerd te zijn, (als dat niet zo was scheelde me dat een hoop geld)
Oud 12-10-2004, 13:44
combat95
combat95 is offline
Citaat:
rosalietje schreef op 12-10-2004 @ 14:32 :
ben jij wel een speciaal geval zeg...
Het is inderdaad verplicht verzekerd te zijn, (als dat niet zo was scheelde me dat een hoop geld)
hoe kan het verplicht zijn? ik heb geen werk en dus geen geld en kan dus geen verzekering betalen ?
Oud 12-10-2004, 14:07
Eend
Eend is offline
Dan vraag je een uitkering aan, aangezien je daar nu recht op hebt. Als je geen problemen hebt met werk enz. moet je jezelf even een trap onder je kont gaan geven en werk gaan zoeken.

Verder is misschien de Wajong uitkering wel een goede voor je. Die is speciaal voor jong gehandicapten en die heb ik ook. Nooit problemen mee gehad.
Oud 12-10-2004, 14:08
Eend
Eend is offline
Citaat:
combat95 schreef op 12-10-2004 @ 14:44 :
hoe kan het verplicht zijn? ik heb geen werk en dus geen geld en kan dus geen verzekering betalen ?
Dan wordt er dus zelfstandigheid van je verwacht om werk te zoeken en anders een uitkering te nemen.
Oud 12-10-2004, 14:20
combat95
combat95 is offline
Citaat:
Eend schreef op 12-10-2004 @ 15:08 :
Dan wordt er dus zelfstandigheid van je verwacht om werk te zoeken en anders een uitkering te nemen.
ben ik dan strafbaar als ik niet verzekerd ben ?
Oud 12-10-2004, 14:26
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
combat95 schreef op 12-10-2004 @ 15:20 :
Wanneer je wat overkomt dien je volledig voor de kosten op te draaien, en wanneer ze met een steekproef controle erachter komen dat je onverzekerd bent, krijg je een boete... Ik zou het er niet op wagen! Heb je geen werk? Dan particulier verzekeren. Zodra je een baantje hebt (min 1 uur op contractbasis) kun je overgaan op ziekenfondsverzekering. Psychologische hulp wordt vergoed vanuit de AWBZ (algemene wet bijzondere ziektekosten), daar heb je recht op als je verzekerd bent.. Echt, onderneem actie!
Oud 13-10-2004, 06:38
Verwijderd
Citaat:
combat95 schreef op 12-10-2004 @ 15:20 :
Ik weet niet of het echt strafbaar is, maar volgens mij krijg je wel een boete voor de periode die je onverzekerd rondloopt...wat coopergirl al zei dus. En die boete is niet echt heel laag... Heb je helemaal geen geld? Je moet ook eten en ergens wonen neem ik aan?

Maatschappelijk werk is idd vaak gratis en daar kun je idd vaak ook zonder verwijzing naar toe. Een mw'er kan je ook helpen met dingen als verzekeringen, als ik me niet vergis. Heb je meteen twee vliegen in één klap dus.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 09:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-10-2004 @ 07:38 :
Ik weet niet of het echt strafbaar is, maar volgens mij krijg je wel een boete voor de periode die je onverzekerd rondloopt...wat coopergirl al zei dus. En die boete is niet echt heel laag... Heb je helemaal geen geld? Je moet ook eten en ergens wonen neem ik aan?

Maatschappelijk werk is idd vaak gratis en daar kun je idd vaak ook zonder verwijzing naar toe. Een mw'er kan je ook helpen met dingen als verzekeringen, als ik me niet vergis. Heb je meteen twee vliegen in één klap dus.
Behalve die boete, moet je ook nog eens met terugwerkende kracht de verzekering betalen... Dit om te verkomen dat mensen zich pas snel verzekeren als ze iets overkomt.
Oud 13-10-2004, 11:04
combat95
combat95 is offline
wat een nonsens echt
Oud 13-10-2004, 12:01
Nona
Nona is offline
Citaat:
combat95 schreef op 13-10-2004 @ 12:04 :
wat een nonsens echt
Baantje zoeken, ben je vanzelf verzekerd. Maak je niet te druk hoor, daar word je ook niet beter van.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten