Ik herken het wel. Ik ben echter ook vrij gevoelig voor andere harde geluiden, zoals luide muziek, ehm, het terugzetten van borden tussen andere borden na het afwassen en afdrogen, het blaffen van de hond, reclame, andere harde geluiden in bijvoorbeeld het verkeer of openbaar vervoer, etc.
Andere mensen begrijpen dat vaak niet goed. Ik denk dat het ook een soort hooggevoeligheid is.
Mijn moeder en ik hebben een tijd samengewoond met haar vriend (of hij met ons

eigenlijk), en in die tijd was er nogal eens ruzie, waarbij hij een paar keer enorm schreeuwde en met de spullen ging gooien. Als ik dan een stemverheffing hoorde, begon ik sneller te ademen, werd ik heel bang en begon ik helemaal te trillen. Eén keer viel ik zelfs bijna helemaal voorover in de kamer van de opwinding, als het ware.
Ik denk dat het bij jou ook best een soort hooggevoeligheid zou kunnen zijn. Wat ik zo van je lees, ben je een behoorlijk geestelijk ontwikkelde en bewuste vrouw (niet dat ik zoiets nu ook meteen van mezelf zou willen zeggen, maar ik heb ook wel spirituele interesses en denk over veel dingen ook wel anders na dan andere mensen), dus het zou best kunnen.
Misschien is het voor jou soms ook moeilijk aanpassen aan negatieve energie van anderen. Eigenlijk zou je moeten leren je ervoor af te sluiten. Het is in feite helemaal niet slecht dat je openstaat voor energieën van anderen, want dat betekent dat je ook liefde vrijer en opener kunt ervaren.
Het advies dat ik je kan geven is je op zo'n moment te concentreren op je innerlijke rust, door bijvoorbeeld rustig adem te halen (3 seconden in, 6 seconden uit) en je daarbij te concentreren op het punt onder je navel. Focus je op je rust en je liefde, en niet op het negatieve aspect van het lawaai. Besef dat lawaai net een geluid is, net als al het andere.