Oud 17-03-2002, 15:09
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
4 maanden relatie, leuke herinenringen, fantastische ervaringen. Die blijven dacht je. Toekomst is er niet, want het is uit, er is geen liefde na liefde meer ( amar is het dan wel echte liefde: nee) Maar het verleden is er ook niet meer.

Herinneringen worden gewist, verdrongen verafschuwd, terwijl die zo mooi waren. Alles weg, alle tijd, moeite, liefde, passie weg, het had net zo goed niet kunnen bestaan voor de ander..

...maar voor jou bestaat het nog...en het breekt je op....

waarom veranderen mensen het verleden, nemen ze je alles af wat er is?

[Dit bericht is aangepast door Koningin van de Nijl (17-03-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2002, 15:15
!!0p3n
!!0p3n is offline
Huh? Is jouw herinnering aan een mooie tijd minder geldig als de ex er voor kiest het anders te herinneren?

Of snap ik niet wat je bedoelt?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 15:26
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Koningin van de Nijl schreef:

waarom veranderen mensen het verleden, nemen ze je alles af wat er is?
Niemand, maar dan ook echt niemand behalve jijzelf kan je je herinneringen afnemen...
Oud 17-03-2002, 15:37
paal
paal is offline
Tijdens de relatie was die passie en liefde en moeite er ook niet voor jou hoor. Je overdrijft het gewoon. Of je hemelt het op omdat het nu pas uit is. Dat hetgeen DAT er was wordt vergeten, maakt het niet meer of beter dan het was. Het stelde niet zoveel voor. En hij weet dat ook, en vind dat ook.

Zo bijzonder was je relatie niet. Je dramatiseerd.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 16:00
Koningin van de Nijl
Citaat:
!!0p3n schreef:
Is jouw herinnering aan een mooie tijd minder geldig als de ex er voor kiest het anders te herinneren
in feit wel ja, wat je hier zegt klopt. Als voor beide , in volledige overeenstemming, niet hetzelfde wordt herinnerd, amar de zaken wordne verdraaid, kan ik niet van mijn herinenringen genieten, amar zijn ze een vloek die op me rusten, om te dneken wat er verkeerd is gegaan.

het punt is dat ik niet BEGRIJP waarom mensen dingen veranderen. ik WEET dat het leuk was en dat de andere partij het ook vond, maar TOCH beweert deze het tegenovergestelde
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 16:02
Koningin van de Nijl
Citaat:
paal schreef:
Dat hetgeen DAT er was wordt vergeten, maakt het niet meer of beter dan het was. Het stelde niet zoveel voor. En hij weet dat ook, en vind dat ook.

dramatiseren. Je kunt mij alles wijsmaken en alles weerleggen, maar als je intiem met iemand bent geweest stelt het WEL veel voor. dat is niet zomaar iets dat je weggeeft....en wat als dat ook veranderd wordt, dan is het gedaan met je zelfrespect
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 18:08
!!0p3n
!!0p3n is offline
Citaat:
in feit wel ja, wat je hier zegt klopt. Als voor beide, in volledige overeenstemming, niet hetzelfde wordt herinnerd, amar de zaken wordne verdraaid, kan ik niet van mijn herinenringen genieten, amar zijn ze een vloek die op me rusten, om te dneken wat er verkeerd is gegaan.

het punt is dat ik niet BEGRIJP waarom mensen dingen veranderen. ik WEET dat het leuk was en dat de andere partij het ook vond, maar TOCH beweert deze het tegenovergestelde
Okay als ik even uitga van wat je zei over dat een herinnering minder mooi is, als een ex diezelfde herinnering (negatief) verdraaid.

Dan verklaar ik de reden dat iemand het verleden veranderd als een poging om jouw te kwetsen. Ik weet niet hoe goed/slecht dat jullie uit elkaar zijn gegaan (ik neem ff aan dat dit over een recente persoonlijk situatie ging?), maar zoals jezelf zei hij WEET dat de situatie toen mooi was, maar beweert naar jouw het tegenovergestelde. Dat klinkt als een klassieke wraakactie. Natrappen op een manier van:"Oh ja? Nou ik vond het toen ook al niet leuk met je, lekker puh!"

Ik weet dat dit je niet veel beter zal laten voelen. Maar misschien heb je er iets aan als je je realiseert dat het slechts een zielige en wanhopige poging is geweest om zijn eigen selfesteem op te krikken door jouw in onzekerheid en verdriet achter te laten.

De beste manier om hem terug te pakken? Droog je tranen, hef je hoofd en wees gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 13:30
Koningin van de Nijl
Citaat:
!!0p3n schreef:
een poging om jouw te kwetsen.

Dat klinkt als een klassieke wraakactie. Natrappen op een manier van:"Oh ja? Nou ik vond het toen ook al niet leuk met je, lekker puh!"

als je je realiseert dat het slechts een zielige en wanhopige poging is geweest om zijn eigen selfesteem op te krikken door jouw in onzekerheid en verdriet achter te laten.

Inderdaad, daar ben ik zelf ook achter, maar de manier waarop jij het verwoord boezemt me inderdaad wat troost in

Het feit dat het zo gaat, doet mij ook denken dat ik me vergist heb ik hem. Deze ' wraakactie' duid op onfatsoen, het kwam gewoonweg onverwacht . In alle emotie geloof je de dingen die er gezegd worden ( het stelde niets voor, het was niet, je hebt nooit bestaan) maar nu zie ik in dat slechts een sterke vorm van alzheimer hem er vanaf zou helpen.

Zelf heb ik ook ooit de fout gemaakt iemand volledig afgebrand achter te laten, om zo mezelf beter te laten voelen. Daar heb ik spijt van betuigd, het was onfatsoenlijk. Helaas is die portie egoisme me deze keer niet bedeeld....
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 14:04
@pie
@pie is offline
Citaat:
Zelf heb ik ook ooit de fout gemaakt iemand volledig afgebrand achter te laten, om zo mezelf beter te laten voelen. Daar heb ik spijt van betuigd, het was onfatsoenlijk. Helaas is die portie egoisme me deze keer niet bedeeld....
iedereen maakt fouten, alleen de slimmen leren ervan..

dat je je nu voelt alsof je de grond ingetrapt bent ligt niet aan jou, maar alleen aan hem.. jij gaf m je ziel, en hij trapte erop.. dat heeft met zijn egoïsme te maken, en met jouw geestelijke gezondheid (edit: die is dus echt wel in orde)..

je komt er bovenop, zolang je er maar in gelooft.. laat hem lekker stikken, en ga lekker jezelf zijn, wachtend op een echte, wederzijdse liefde..

[Dit bericht is aangepast door @pie (18-03-2002).]
Oud 18-03-2002, 15:25
Stringfellow Spectra
Stringfellow Spectra is offline
Citaat:
paal schreef:
is het niet zo, dat je je pas realiseerd hoe leuk het was, als het uit is..?

Oud 18-03-2002, 15:29
@pie
@pie is offline
Citaat:
Stringfellow Spectra schreef:
is het niet zo, dat je je pas realiseerd hoe leuk het was, als het uit is..?

dat lijkt me niet de bedoeling
Oud 18-03-2002, 16:46
stylo girl
stylo girl is offline
Citaat:
stylo girl schreef:
Citaat:

dramatiseren. Je kunt mij alles wijsmaken en alles weerleggen, maar als je intiem met iemand bent geweest stelt het WEL veel voor. dat is niet zomaar iets dat je weggeeft....en wat als dat ook veranderd wordt, dan is het gedaan met je zelfrespect
Ik heb echt exact hetzelfde meegemaakt(ik was heel erg verliefd op een jongen en hij ook op mij dacht ik we waren intiem met elkaar en opeens BAM was het over), meisje... je moet het een plaats geven en beseffen: zo ZIJN sommige jongens gewoon, die praten je helemaal de hemel in maar willen ondertussen maar één ding: SEKS... Klinkt hard maar ik zou zeggen: WEN ERAAN! Dit zal je vast vaker overkomen...
Als een jongen achteraf zo achterbaks praat over jullie ervaringen(dat intieme gedeelte)dan denk ik dat er bij hem niet echt veel gevoel en respect bij zat(sorry hiervoor, maar het is beter dat je het inziet dan dat je een bord voor je kop houdt)...

Ik heb het ook nooit kunnen begrijpen, en kan dat nog steeds niet. Maar op een gegeven moment kom je erachter dat je veel beter kunt krijgen en dat die gozer één en al LOSER is!!! Suc6 ermee(en maak het leven niet moeilijker dan het al is!!!)

Oud 18-03-2002, 16:52
stylo girl
stylo girl is offline
Nu ik dat allemaal weer lees, herinner ik het me weer goed(het is immers ook nog maar heel kort geleden)... Maar ik had te maken met een jongen die het zelf ging ONTKENNEN. Ik had zoveel gevoel bij hem, en we waren dus intiem geweest enzo en als iemand het dan vervolgens gaat ontkennen...dat komt echt aan als een harde klap in je gezicht!!! Maar ik verzeker je, over een tijdje(die periode verschilt per persoon)dan krijg je weer 'zin' in het leven en dan lach je die gozer bij wijze van spreke uit, echt waar....
Oud 18-03-2002, 18:03
Stringfellow Spectra
Stringfellow Spectra is offline
Citaat:
@pie schreef:
dat lijkt me niet de bedoeling
natuurlijk is dat niet de bedoeling, maar ik heb het wel eens gehad, dat ik niet besefte hoeveel ze voor me betekende, totdat ze het uit maakte...
Oud 18-03-2002, 18:27
Bus_Gemist
Bus_Gemist is offline
tijden tijden
alles is anders

zijn daar regels voor

niet vergelijken is ook goed
vooral niet vergelijken
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 17:44
Velvet_temp
Velvet_temp is offline
Je moet maar terug kijken naar het verleden en je eigen daden overdenken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 14:06
Koningin van de Nijl
Citaat:
Velvet schreef:
Je moet maar terug kijken naar het verleden en je eigen daden overdenken.
Dat heb ik gedaan, het is mijn schuld. maar dat geeft GEEN carte Blanche voor de ander zo te reageren, het goede te verwerpen en daarmee de balans uit elkaar te halen.

Het verleden veranderen is de makkelijke manier om dingen te verwerken, maar dat is wel jezelf voorliegen.

[Dit bericht is aangepast door Koningin van de Nijl (20-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 17:04
annetje het sletje
annetje het sletje is offline
Citaat:
Dat heb ik gedaan, het is mijn schuld. maar dat geeft GEEN carte Blanche voor de ander zo te reageren, het goede te verwerpen en daarmee de balans uit elkaar te halen.
Je bent helemaal nergens schuldig aan. Wie heeft het in gods naam over schuld??? Het is niet logisch om iemand helemaal de tering in te trappen als die vreemd gaat.

Oh ja, het is wel logisch als hij het alleen maar voor de sex deed, en voor de rest geen hol om je gaf/geeft. (realiteit)

Hij is gewoon een zeer triest figuur.

[Dit bericht is aangepast door annetje het sletje (20-03-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten