Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 09:09
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline


Excuses prins Harry voor nazi-foto


In Engeland is opschudding ontstaan over een foto van prins Harry als nazi. Volgens de BBC is de foto zaterdag gemaakt op een verkleedfeest bij vrienden. Harry's oudere broer William zou op het feestje zijn verschenen als leeuw.

De tabloid The Sun heeft de foto van Harry met nazi-uniform en hakenkruis gepubliceerd onder de kop 'Harry the nazi'. De prins heeft inmiddels zijn excuses aangeboden in een schriftelijke verklaring.

Daarin staat: "Prins Harry biedt zijn excuses aan voor het wangedrag dat hij tentoon heeft gespreid. Hij realiseert zich dat zijn kostuumkeuze slecht was".

Onvoldoende
Maar met de brief is de kous nog niet af. De oud-perschef van koningin Elizabeth vindt een schriftelijk excuus niet voldoende. Hij heeft Harry opgeroepen voor de tv zijn spijt te betuigen. Of Harry op de oproep ingaat, is nog niet duidelijk.

Een Britse organisatie voor joden veroordeelde de "slechte smaak" van de prins, maar was blij met de excuusbrief. Over twee weken herdenken de Britten de holocaust.

Laatst gewijzigd op 20-01-2005 om 09:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2005, 09:14
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Mjah.. niet zo bijster slim maar ik vind het overdreven dat iedereen er zo'n ophef over maakt..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 09:15
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
het was idd niet zoon slimme keuze om dat aan te trekken. MAJA, wat doe je eraan??
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 09:20
Verwijderd
Een goede opleiding garandeert dus niets...........
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 09:21
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
jeetjemikkie!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 09:26
Verwijderd
Zou hier al een post over gemaakt zijn op 'tiswah'?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 09:53
Verwijderd
Retronieuws!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 09:55
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 20-01-2005 @ 10:53 :
Retronieuws!
Leuke contradictio in terminus.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 09:59
Verwijderd
Gewoon een domme actie van hem. Het was een verkleedfeestje, hij dacht vast dat hij origineel was (en ik durf wel te zeggen dat hij de enige was die met een nazi-uniform kwam ) en heeft gewoon niet stilgestaan bij de beroering die het teweeg zou brengen.

Ik bedoel, er zullen hier ook vast wel mensen rondlopen die het grappig vinden om verkleed als Osama naar een feest te gaan. Ik in elk geval wel
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 10:01
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2005 @ 10:59 :
Gewoon een domme actie van hem. Het was een verkleedfeestje, hij dacht vast dat hij origineel was (en ik durf wel te zeggen dat hij de enige was die met een nazi-uniform kwam ) en heeft gewoon niet stilgestaan bij de beroering die het teweeg zou brengen.

Ik bedoel, er zullen hier ook vast wel mensen rondlopen die het grappig vinden om verkleed als Osama naar een feest te gaan. Ik in elk geval wel
Osama ligt minder gevoelig, hij was namelijk geen rascist
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 10:02
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 20-01-2005 @ 11:01 :
Osama ligt minder gevoelig, hij was namelijk geen rascist
Dat maakt niet zoveel uit. Je weet dat als Harry in Osama-uniform was gekomen, mensen net zo hard zouden gaan brullen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 10:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2005 @ 11:02 :
Dat maakt niet zoveel uit. Je weet dat als Harry in Osama-uniform was gekomen, mensen net zo hard zouden gaan brullen.
Dat valt nog te bezien als het thema van het feest was geweest zou het niet zo erg zijn maar op komen dagen als een nazi is een ander verhaal en zal het pijnlijke verleden nog eens oprakelen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 10:13
Verwijderd


wtf ik heb ruzie met de img tag?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 10:15
Verwijderd
Ik krijg nu al zin in de eerste stomme acties van Amalia
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 10:19
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
Dukko schreef op 20-01-2005 @ 11:15 :
Ik krijg nu al zin in de eerste stomme acties van Amalia

sorry dat ik het zeg maar vind dat ''ding'' nu al dom

@ G-Lo ik loop al 2 uur met die tag te vechten!!
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 10:20
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Dukko schreef op 20-01-2005 @ 11:15 :
Ik krijg nu al zin in de eerste stomme acties van Amalia
Zul je zien dat ze plotseling VMBO-advies krijgt en elke dag met een aso-vriendje op de scooter naar school gaat (niets negatiefs tegen vmbo'ers).
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 10:21
Verwijderd
Amalia als dropout

Hmjah, het is echt een butt ugly baby, dat staat iig al vast.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 10:23
Verwijderd
Nieuwe tv-show:

Amalia, gabbers en gasten

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 20-01-2005 @ 11:21 :
Amalia als dropout

Hmjah, het is echt een butt ugly baby, dat staat iig al vast.
Het is wel een opluchting voor Laurentien - nu is zij niet meer de lelijkste van de koninklijke familie.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 10:40
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 20-01-2005 @ 11:20 :
Zul je zien dat ze plotseling VMBO-advies krijgt en elke dag met een aso-vriendje op de scooter naar school gaat (niets negatiefs tegen vmbo'ers).
Dat gebeurt niet. Zelfs de allerdomste van de prinsen (en dat is moeilijk vast te stellen, want ze zijn allemaal niet bepaald helder) heeft nog gestudeerd.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2005 @ 11:40 :
Dat gebeurt niet. Zelfs de allerdomste van de prinsen (en dat is moeilijk vast te stellen, want ze zijn allemaal niet bepaald helder) heeft nog gestudeerd.
Friso heeft natuurkunde gestudeerd. Maar in hoeverre hij zijn academische graad heeft "gekregen" kan ik niet beoordelen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 12:23 :
Friso heeft natuurkunde gestudeerd. Maar in hoeverre hij zijn academische graad heeft "gekregen" kan ik niet beoordelen.
Goed, dat is dan de enige. De rest heeft geschiedenis of politicologie gestudeerd en is bij het corps zo ongelukkig getrapt dat ze een maand niet konden lopen. Serves 'em right
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 11:54
Verwijderd
Hoe zou de koninklijke familie eigenlijk reageren, als er een iets minder begaafd kind ter wereld zou komen? Of is begaafdheid in hun genen vastgelegd?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 11:57
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Laat het maar aan de Britse tabloids over om van een mug een olifant te maken.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:32
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 20-01-2005 @ 12:57 :
Laat het maar aan de Britse tabloids over om van een mug een olifant te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2005, 12:37
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik vind het onzin, het is zeer origineel en gedurft, maar waarom zou het niet mogen? Hij had een duits legeruniform aan, so what? Gaan mensen er ook problemen van maken als iemand in een tweedewereldoorlogs engels kostuum komt? Die soldaten en officieren van de nazi's konden net zo weinig aan die oorlog doen als jij en ik.

Zwaar overdreven dus al die ophef.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 20-01-2005 @ 12:54 :
Hoe zou de koninklijke familie eigenlijk reageren, als er een iets minder begaafd kind ter wereld zou komen? Of is begaafdheid in hun genen vastgelegd?
Daarvoor is er het eredoctoraat.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 20-01-2005 @ 13:38 :
Daarvoor is er het eredoctoraat.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:47
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Wat een onzin. Prins harry liep met een nazi-uniform en een armband met hakenkruis rond. Straks gaan jullie nog beweren dat het aantrekken van een Romeins kostuum niet mag, want "Nero heeft ten slotte christenen voor de leeuwen gegooid'.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:48
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ik had een Hitler-ava en dat werd ook niet getolereerd.

En het was nog wel een scháttige Hitler! Met draadarmpjes en draadbeentjes enzo.



On-topic:

Boeiend...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Madfet schreef op 20-01-2005 @ 13:47 :
Wat een onzin. Prins harry liep met een nazi-uniform en een armband met hakenkruis rond. Straks gaan jullie nog beweren dat het aantrekken van een Romeins kostuum niet mag, want "Nero heeft ten slotte christenen voor de leeuwen gegooid'.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 20-01-2005 @ 13:37 :
Ik vind het onzin, het is zeer origineel en gedurft, maar waarom zou het niet mogen? Hij had een duits legeruniform aan, so what? Gaan mensen er ook problemen van maken als iemand in een tweedewereldoorlogs engels kostuum komt? Die soldaten en officieren van de nazi's konden net zo weinig aan die oorlog doen als jij en ik.

Zwaar overdreven dus al die ophef.
Zoek de verschillen tussen een nazi en een britse soldaat:


__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:14
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
makelville schreef op 20-01-2005 @ 13:49 :
Moet een Romeins kostuum ook verboden worden, omdat dat negatieve gevoelens bij de christenen kan oproepen?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:19
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-01-2005 @ 14:13 :
Zoek de verschillen tussen een nazi en een britse soldaat:

[afbeelding]
[afbeelding]
Nazis



Britse soldaten:



Oh ja! Verschillende uniformpjes!



(niet altijd naar de razzia's verwijzen he. De Geallieerden waren ook niet altijd even lief!)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Madfet schreef op 20-01-2005 @ 14:14 :
Moet een Romeins kostuum ook verboden worden, omdat dat negatieve gevoelens bij de christenen kan oproepen?
Dat maakt geen onderscheid tussen ras, met een nazikostuum kom je over als een rascist niet iets wat het koninglijke huis kan gebruiken lijkt me
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:19
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-01-2005 @ 14:13 :
Zoek de verschillen tussen een nazi en een britse soldaat:
Als ik me niet vergis had hij het pak van Rommel aan (een kopie iig). Toch een oude garde-figuur en geen nazi dus.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2005, 13:24
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Madfet schreef op 20-01-2005 @ 13:47 :
"Nero heeft ten slotte christenen voor de leeuwen gegooid'.
My hero...

Ik vind het ook erg overdreven van de pers...maar daar is het Engeland voor....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:25
Verwijderd
Als hij op een feestje met de kledingscode koloniaal komt in een nazi pak, zegt hij dus als het ware dat hij al die lui in die kolonies die daar arme mensen aan het uitbuiten waren een stel nazis vind. Respect.

Slim is het niet
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 14:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 20-01-2005 @ 12:57 :
Laat het maar aan de Britse tabloids over om van een mug een olifant te maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:04
Verwijderd
Maargoed.

Ik blijf me d'r altijd over verbazen dat je zomaar met CCCP logo's, hamers en sikkels etc kunt rondlopen en daar behalve wat cliché 'links tuig' opmerkingen verder geen commotie over bestaat.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:22
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Sylph schreef op 20-01-2005 @ 12:54 :
Hoe zou de koninklijke familie eigenlijk reageren, als er een iets minder begaafd kind ter wereld zou komen? Of is begaafdheid in hun genen vastgelegd?
christina was de slimste niet. maar die is willens en wetens op het conservatorium gehouden. mss wat onterecht, maja.

of ik moet me vergissen.

ontopic: boeiiend!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:49
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
'Tiswah
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:53
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
I care!

No, really, I do!

I mean it.

Really.

__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:56
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ach, een swastika op je jas, lekker boeiend. Zoals al gezegd: er lopen nu ook nog allerlei randdebielen rond die aan hun kleding te zien vreselijk graag honger zouden willen lijden in een communistisch klotelandje...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:01
Verwijderd
oud nieuws en boeiend
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 17:15
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Madfet schreef op 20-01-2005 @ 13:47 :
Wat een onzin. Prins harry liep met een nazi-uniform en een armband met hakenkruis rond. Straks gaan jullie nog beweren dat het aantrekken van een Romeins kostuum niet mag, want "Nero heeft ten slotte christenen voor de leeuwen gegooid'.
Ik denk dat het platbranden van Rome voor je eigen paleis nog wel iets stouter is.
ontopic: tsjah, boeiend....
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 17:17
Verwijderd
Ach, Bush gaat iedere dag denkend als een nazi naar een feest. Dus dat Harry dan naar een feest gaat verkleed als nazi, who cares?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 17:24
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 20-01-2005 @ 16:22 :
christina was de slimste niet. maar die is willens en wetens op het conservatorium gehouden. mss wat onterecht, maja.

of ik moet me vergissen.

ontopic: boeiiend!
Nee, maar ach, mijn dirigent (staat en stond voor allerlei koren, van gezellig een Gloria van Vivaldi zingen met een orkestje tot een amateur-kamerkoor op hoog niveau) heeft een mavo-diploma en is toch op het conservatorium aangenomen. Het is dus geen onneembare stap.
Het lijkt me alleen lastig voor Christina om noten te lezen, maar dat is een andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 18:06
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 20-01-2005 @ 16:04 :
Maargoed.

Ik blijf me d'r altijd over verbazen dat je zomaar met CCCP logo's, hamers en sikkels etc kunt rondlopen en daar behalve wat cliché 'links tuig' opmerkingen verder geen commotie over bestaat.
Het gebruik van nazistische symbolen is om een of andere reden minder politiek correct dan dat van communistische symbolen. Wellicht omdat het nazisme al bijna zestig jaar als het ultieme kwaad wordt afgeschilderd. Het communisme is gewoon een maffe, maar vrij abstracte ideologie.

Daarbij hebben dat soort shirts natuurlijk niks met politiek te maken, hamer en sikkel zijn voor de meeste mensen gewoon onderdeel van de pop culture. Het is hip.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 19:26
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-01-2005 @ 18:17 :
Ach, Bush gaat iedere dag denkend als een nazi naar een feest. Dus dat Harry dan naar een feest gaat verkleed als nazi, who cares?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.