Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2005, 13:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit nu midden in mijn examenperiode en dan ben ik ongeveer acht uur per dag aan het leren. Als ik dan een paar uur geconcentreerd bezig geweest ben krijg ik last van mijn ogen. Ze zijn dan heel erg droog. Ook als ik achter de computer zit heb ik hier last van. Ik probeer tijdens het leren wel om met mijn ogen te knipperen maar dat vergeet je zo gauw als je geconcentreerd bezig ben.

Weet iemand hier iets tegen want het is echt irritant.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 13:12
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Meer pauzes nemen.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 13:41
Verwijderd
Ik weet niet of je lenzen draagt? Je zou dan je lenzen uit kunnen doen. Tenminste dat doe ik vaak als ik (van het leren) erg droge en pijnlijke ogen heb gekregen.

Anders zou je toch wat bewusterer moeten knipperen. Je hebt ook wel van die ''neutrale'' oogdruppels, maar ik denk dat je daar weinig aan hebt, aangezien wanneer die oogdruppels weer weg zijn en je knippert niet, dan worden je ogen weer droog.

Sterkte met je examens iig
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 13:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Qamra schreef op 15-01-2005 @ 14:12 :
Meer pauzes nemen.
en in die pauzes ook echt heel wat anders gaan doen, dus niet alsnog met je boeken in je handen blijven zitten (of voor de computer of wat dan ook).

Even naar buiten gaan, even naar een kamergenoot gaan om wat te kletsen, even lekker gaan zitten en wat muziek luisteren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 14:23
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-01-2005 @ 14:46 :
en in die pauzes ook echt heel wat anders gaan doen, dus niet alsnog met je boeken in je handen blijven zitten (of voor de computer of wat dan ook).

Even naar buiten gaan, even naar een kamergenoot gaan om wat te kletsen, even lekker gaan zitten en wat muziek luisteren.
Juist
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik draag geen lenzen dus daar kan het niet aan liggen.

Tsja, wat anders doen in mijn pauzes is een beetje een probleem. Ik zit op kamers maar er is maar een huisgenootje maar daar heb ik niet echt veel contact mee en zij houdt op hele andere tijden dan ik pauze. Ik houd meestal om de twee uur een half uur pauze en dan 's middags een uur. Meestal ga ik dan even op bed liggen met muziek aan of wat computeren maar dat laatste is ook niet echt fijn voor mijn ogen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:28
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2005 @ 16:20 :
Ik draag geen lenzen dus daar kan het niet aan liggen.

Tsja, wat anders doen in mijn pauzes is een beetje een probleem. Ik zit op kamers maar er is maar een huisgenootje maar daar heb ik niet echt veel contact mee en zij houdt op hele andere tijden dan ik pauze. Ik houd meestal om de twee uur een half uur pauze en dan 's middags een uur. Meestal ga ik dan even op bed liggen met muziek aan of wat computeren maar dat laatste is ook niet echt fijn voor mijn ogen.
Hm nee idd... ik denk dat je in de pauze sowieso niet weer moet gaan lezen of computeren ofzo. Dat zijn volgens mij juist de dingen die slecht zijn.
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 18:35
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
vergeten met je ogen te knipperen??

dan mag je wel is naar de dokter, want dat is iets wat je lichaam zonder denken zou moeten doen
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 18:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daster schreef op 15-01-2005 @ 19:35 :
vergeten met je ogen te knipperen??

dan mag je wel is naar de dokter, want dat is iets wat je lichaam zonder denken zou moeten doen
Het is heel normaal dat je minder met je ogen knippert als je ergens heel geconcentreerd mee bezig bent. Neemt niet weg dat het wel vervelende gevolgen heeft.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 20:59
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2005 @ 16:20 :
Ik draag geen lenzen dus daar kan het niet aan liggen.

Tsja, wat anders doen in mijn pauzes is een beetje een probleem. Ik zit op kamers maar er is maar een huisgenootje maar daar heb ik niet echt veel contact mee en zij houdt op hele andere tijden dan ik pauze. Ik houd meestal om de twee uur een half uur pauze en dan 's middags een uur. Meestal ga ik dan even op bed liggen met muziek aan of wat computeren maar dat laatste is ook niet echt fijn voor mijn ogen.

Ga eens wandelen of fietsen.
Ik ben vanmorgen te voet naar de postbus geweest. Dat is niet zo ver, maar je hoofd is toch eens verlucht.
En vanmiddag heb ik een 'berg' (heuvel ) opgefietst en me dan naar beneden laten 'zoeven' en daarna een douche. Echt waar: je hoofd raakt minder snel oververhit (rare uitdrukking) en je ogen blijven frisser.
Als het niet overgaat, moet je misschien eens naar een dokter gaan/bellen, want het is maar vervelend als je moet blokken.
__________________
Ernst ist das Leben, heiter ist die Kunst.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 13:36
JessieL
JessieL is offline
Misschien kan je zo'n gelmaskertje kopen (zo'n eentje die je eerst in de koelkast legt en daarna op je ogen).

Ik snap jouw probleem hoor, heb ik ook.

Probeer idd pauzes te nemen, zet een muziekje op en sluit je ogen. En ontspannen maar............................
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 18:56
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2005 @ 16:20 :
Ik draag geen lenzen dus daar kan het niet aan liggen.

Tsja, wat anders doen in mijn pauzes is een beetje een probleem. Ik zit op kamers maar er is maar een huisgenootje maar daar heb ik niet echt veel contact mee en zij houdt op hele andere tijden dan ik pauze. Ik houd meestal om de twee uur een half uur pauze en dan 's middags een uur. Meestal ga ik dan even op bed liggen met muziek aan of wat computeren maar dat laatste is ook niet echt fijn voor mijn ogen.
In die 2 uur zou je eigenlijk om het kwartier even van je boek of computer af moeten kijken. Ik heb op werk workpace op mijn computer (zo'n anti-rsi proggie) en daar moet je dus om het kwartier een micropauze van 8 seconden nemen. Misschien is dat net ff genoeg om geen droge ogen te krijgen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 19:21
Fat_Bastard
Avatar van Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
8 uur per dag leren is sowieso al te lang om echt aandachtig bezig te kunnen zijn.
__________________
I left my cock in the yard so the kids can play with it.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:08
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
zou dat allemaal wel helpen.. zou best kunne hoor, maar zowiezo als ik achter de computer zit krijg ik van die droge ogen en ook als ik iets anders doe zoals lezen heb ik er wel is last van idd. Maar dat heb ik dus ook al na een paar minuten, niet egt handig om dan al te stoppen .. maarja ik weet dus niet of er ook nog wat anders aan te doen is dan pauzes nemen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zou het helpen als ik hier een bak water neerzet naast de kachel zodat de lucht wat vochtiger is?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 23:13
Verwijderd
Ja
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 10:15
Verwijderd
Nee, nooit last van. In de regel heb ik mijn ogen open wanneer ik wakker ben en dat is wel meer dan acht uur per dag. Als je heel ingespannen tuurt krijg je misschien wel last van je ogen, maar dan ben je verkeerd (te verkrampt) aan het leren. Je moet veel relaxter gaan zitten. Het zijn je hersens die het werk moeten doen, niet je ogen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 17-01-2005 @ 20:21 :
8 uur per dag leren is sowieso al te lang om echt aandachtig bezig te kunnen zijn.
Wat een onzin Hoeveel uur zou iemand dan maximaal per dag kunnen leren? Ik kan echt wel 8 uur leren, dan hou ik om de 2 uur een pauze van 15 minuten. (Dus 4x 2 uur leren met tussendoor 3x 15 minuten pauze.) (En leren is dus geconcentreerd bezig zijn en onthouden wat je leest.)

Maar het is algemeen bekend dat je van geconcentreerd een boek lezen of naar een monitor kijken minder gaat knipperen en zo ook droge, pijnlijke ogen krijgt. Je moet bewuster gaan knipperen en af en toen ergens anders naar kijken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 16:20
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ik leg een natte (vochtige) handdoek op mijn verwarming, zodat de lucht vochtig blijft. Kijk af en toe es naar buiten om mijn ogen wat te ontspannen en zet voor ik begin even het raam open om frisse (geen stoffige/droge lucht meer) binnen te laten.

En 'k laat ook mijn lenzen zoveel mogelijk uit.

Ah ja, zowat iedere avond ga ik een half uur gaan wandelen om er es helemaal uit te zijn en aangezien het nu lekker fris is, zijn mijn ogen ook wel vochtig genoeg.

't Schijnt beter te zijn na een uur een korte pauze te houden en dan na twee uur (met die korte pauze in) een iets langere.

Nog veel succes met 't blokken, 'k zit ook in mijne blok voor't moment.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine SAAISPERGES MET HAM & EI #1951
bloodyb
500 21-08-2016 12:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Exit langstudeerboete, enter sociaal leenstelsel
Verwijderd
193 11-02-2013 20:42
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Apomes
500 02-07-2008 17:59
Lichaam & Gezondheid Lenzen
Lethe
68 28-09-2007 21:21
Lichaam & Gezondheid Droge ogen
Daantje_0705
18 20-02-2007 22:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media grote invloed?
Frankrijk
100 07-03-2005 21:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.