Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2004, 16:43
Maija
Maija is offline
Jah, ik weet dat hier al een paar topics over zijn over zweetplekken.. maar die spullen die in die topics vermeld staan helpen allemaal niet, ik heb ze allemaal al gebruikt,

Ik weet geen oplossing meer..

en het is echt niet fijn..

k heb de dingen

rexona extra, (dat ene flesje)
deoleen
5 dagen zweet weg,

en het heeft me ook veel geld gekost, want het laatste kost toch ook al wel veel geld, en ik wil wel wat betalen maar het helpt toch allemaal niet..

ik moet 10 kilometer fietsen en daar helpt dus niks tegen
Oud 13-10-2004, 16:53
Funky_Soprano_7
Funky_Soprano_7 is offline
Tsjaah, ik heb die recente topic gelezen over zweetplekken, en dan raad ik je toch aan even naar de huisarts te gaan, je arts laten doorverwijzen naar iemand die meer verstand heeft van dit probleem, en misschien zelfs terechtkomen op een kliniek, die je zweetkliertjes lam kan laten leggen. Ze spuiten dan een spulletje in die de spiertjes verlammen, die zorgen voor aanmaak van zweet. Zeer effectief dus. Maar dit zou ik alleen doen als je arts ook ermee instemt! Anders loop je missch, onnodige risico's! (Want deze behandeling is natuurlijk ook niet geheel zonder risico's!) En via je arts kan je ook waarschijnlijk een vergoeding krijgen voor deze behandeling....
Mijn raad: raadpleeg ff de huisarts!
Oud 13-10-2004, 17:20
manGo0s
manGo0s is offline
Ik zweet ook heel erg, komt door mijn medicijnen en heb toen deodorant van vichy gekocht, die is iets van 8 euro en als je er zuinig mee aan doet kan je er zeker wel een paar weken mee doen. Je moet dan volgens een bepaald schema werken met opsmeren van dat spulletje en de rest van de week ben je droog bij mij helpt t super goed!
Oud 13-10-2004, 17:37
Verwijderd
je kan het ook makkelijk houden voor jezelf en gewoon fietsen in een oud shirt, en je dan op school in de wc even omkleden. deootje mee, en je bent ook vrij schoon.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:10
Funky_Soprano_7
Citaat:
manGo0s schreef op 13-10-2004 @ 18:20 :
Ik zweet ook heel erg, komt door mijn medicijnen en heb toen deodorant van vichy gekocht, die is iets van 8 euro en als je er zuinig mee aan doet kan je er zeker wel een paar weken mee doen. Je moet dan volgens een bepaald schema werken met opsmeren van dat spulletje en de rest van de week ben je droog bij mij helpt t super goed!
dat had ik ooit ook ns geprobeerd, maar ging verschrikkelijk irriteren! Oppassen geblazen dus, met dat spulletje!
Oud 13-10-2004, 18:18
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Funky_Soprano_7 schreef op 13-10-2004 @ 17:53 :
Tsjaah, ik heb die recente topic gelezen over zweetplekken, en dan raad ik je toch aan even naar de huisarts te gaan, je arts laten doorverwijzen naar iemand die meer verstand heeft van dit probleem, en misschien zelfs terechtkomen op een kliniek, die je zweetkliertjes lam kan laten leggen. Ze spuiten dan een spulletje in die de spiertjes verlammen, die zorgen voor aanmaak van zweet. Zeer effectief dus. Maar dit zou ik alleen doen als je arts ook ermee instemt! Anders loop je missch, onnodige risico's! (Want deze behandeling is natuurlijk ook niet geheel zonder risico's!) En via je arts kan je ook waarschijnlijk een vergoeding krijgen voor deze behandeling....
Kleine 'kritische' noot hierbij; wanneer je de zweetproductie ergens lokaal 'verlamd', blijf je transpiratievocht produceren, hetzij nu op een andere plaats. Hoe dit exact werkt, zijn ze geloof ik (nog) niet achter... Ikzelf gebruik vrij frequent Odorex; een goedkoop doch effectief wonderwater (gemiddeld €2,00) + Rexona spray...

iig succes
Oud 13-10-2004, 18:27
Maija
Maija is offline
dat laatse heb ik al een keertje gebruikt...

maar ik ben gewoon bang dat niks meer helpt, de andere dingen hielpen wel, de eerste 3 km, maar drna zweette ik weer...

Oud 13-10-2004, 18:38
coopergirl
coopergirl is offline
http://www.gezondheidsnet.nl/legacy/...?contentID=297

..Dit middel _klinkt_ veel belovend, syNeo5.. Zie voor nadere informatie de bovenstaande url..
Oud 13-10-2004, 18:43
GinaGina
GinaGina is offline
het middeltje van de url hierboven werkt tegen zweetGEUR niet tegen overmatig zweten dus erg veel zal je er niet aan hebben. kan je beter iets anders proberen, Succes er mee meid kus kus
Oud 13-10-2004, 18:43
Qamra
Qamra is offline
Botox in je oksels laten spuiten. geen geintje...

Maar, ik snap nog steeds niet wat er mis is met je op school/werk om te kleden. Truitje uit, truitje aan, 10 seconden.
Oud 13-10-2004, 18:58
Maija
Maija is offline
omdat ik daar geen tijd voor heb..,
ik moet al rennen om optijd in mn les te komen, en kom meestal ook nog te laat.. ivm de trein die ik ook nog moet hebben...
Oud 14-10-2004, 11:17
Drez
Drez is offline
Dan ga je eerder weg.
Oud 14-10-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 13-10-2004 @ 19:43 :
Botox in je oksels laten spuiten. geen geintje...

dat heb ik ook gehoord ja

en dat syneo 5 moet ook goed zijn zeggen ze
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 11:36
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
BizZz schreef op 13-10-2004 @ 19:58 :
omdat ik daar geen tijd voor heb..,
ik moet al rennen om optijd in mn les te komen, en kom meestal ook nog te laat.. ivm de trein die ik ook nog moet hebben...
Is het niet vrij logisch dat als je 10km flink door trapt, en je daarna nog eens moet haasten om op tijd te komen, dat je zweet?
Oud 14-10-2004, 14:21
Verwijderd
Lijkt mij ook, maar misschien kan ze een trein eerder pakken. Zodat ze wat meer tijd heeft, kan ze ook wat afkoelen voordat ze de les ingaat.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 19:03
Dr.Martenmeisje
Dr.Martenmeisje is offline
Citaat:
Funky_Soprano_7 schreef op 13-10-2004 @ 17:53 :
dat is verlamming voor een jaar of half jaar geloof ik... soort siliconenshit a 1000 euro geloof ik... geen idee of het vergoed wordt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 19:50
Maija
Maija is offline
Citaat:
sybje schreef op 14-10-2004 @ 15:21 :
Lijkt mij ook, maar misschien kan ze een trein eerder pakken. Zodat ze wat meer tijd heeft, kan ze ook wat afkoelen voordat ze de les ingaat.
ik kom nu om half 7 te vertrekken, om met de trein en te lopen, om kart voor 9 in de les te zijn, eerder vertrekken is bijna onmogenlijk.. of ik moet om 6 gaan ..
Oud 14-10-2004, 20:22
Mary_o0
Mary_o0 is offline
Heej

Odorex! werkt echt goed!! niet de deodorant dan maar vloeibaar spul dat in een klein flesje zit, doe je op een wattenschijfje dan op je oksels deppen voordat je gaat slapen, de volgende morgen snel ff douchen en het blijft een paar dagen weg! echt droog blijft het dan.. nou succes ermee!
Oud 14-10-2004, 20:29
Angie_
Angie_ is offline
ik heb gehoord van een vriendin dat je je zweetklieren onder je armen kan laten botoxen

dan zweet je niet meer zoveel
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 12:13
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Mary_o0 schreef op 14-10-2004 @ 21:22 :
Heej

Odorex! werkt echt goed!! niet de deodorant dan maar vloeibaar spul dat in een klein flesje zit, doe je op een wattenschijfje dan op je oksels deppen voordat je gaat slapen, de volgende morgen snel ff douchen en het blijft een paar dagen weg! echt droog blijft het dan.. nou succes ermee!
volgens mij had ze dat al eens geprobeert......
maar het werkt bij mij wel
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 12:23
*run*
*run* is offline
10 km fietsen hé ?!
jah wel een eindtjeh ..
ja, dan zweet je wel
ik denk dat je voor je naar je school/werk gaat fietsen een kartoenen T-shirt moet dragen onder je jas en op school/werk
doe je het truitjeh die je aan wilde die dag !!
maar deo sticks helpen meestal wel ...
kan je es proberen.
en hopelijk helpt het !!!

als het niet helpt, moet je donkere kleding gaan dragen dan zien anderen het niet ...maar je blijft het wel voelen

nou meid suc6 !!!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 14:02
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
en als je het helemaal niet meer weet,

je kunt ook je zweetklieren laten verwijderen bij de platisch chirurg..

ik had ook het zelfde probleem als topic starter.. ( en ik moest 12 km naar school fietsen)

maar ik heb nu scooter ( niet omdat ik dus zweete )..

maar ik gebruik nu gewoon odorex en gewoone 8*4 deo..

helpt wel goed.. maar ik moet het wel regelmatig gebruiken..
Oud 15-10-2004, 15:49
Maija
Maija is offline
jah, ik kleed me al alleen met zwart en soms zie je het dan nog,

en de rest heb ik allemaal al geplobeert..
Oud 15-10-2004, 16:58
Funky_Soprano_7
Citaat:
BizZz schreef op 15-10-2004 @ 16:49 :
jah, ik kleed me al alleen met zwart en soms zie je het dan nog,

en de rest heb ik allemaal al geplobeert..
Maar wat denk je dan over die zweetkliertjes laten lamleggen? Of vind je zulke ingrepen te drastisch misschien?
Oud 21-10-2004, 15:42
*oma*
*oma* is offline
je weet et misschien allemaal al:
maar andere kleding (niet strak onder de oksel), geen synthetische kleding, kleding die ademd is een pre en heel veel douchen, of er gewoon een washandje langshalen.
Bij sommige kleuren vallen zweetplekken ook minder op.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Oud 21-10-2004, 16:48
Hulk
Hulk is offline
er is dit jaar ergens een zweetkliniek ofzo geopend in nederland. Daar verhelpen ze operatief dit soort problemen.
Citaat:
Kleine 'kritische' noot hierbij; wanneer je de zweetproductie ergens lokaal 'verlamd', blijf je transpiratievocht produceren, hetzij nu op een andere plaats. Hoe dit exact werkt, zijn ze geloof ik (nog) niet achter...
Tuurlijk blijf je dan ergens anders zweet produceren, als ze het lokaal stopleggen. Maar je gaat op die plekken niet méér zweet produceren dan normaal.
Voor sommige mensen die buitensporig zweten in hun handen of onder hun oksels is dit wel een goede oplossing.

Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daster schreef op 21-10-2004 @ 17:48 :
er is dit jaar ergens een zweetkliniek ofzo geopend in nederland. Daar verhelpen ze operatief dit soort problemen.

Tuurlijk blijf je dan ergens anders zweet produceren, als ze het lokaal stopleggen. Maar je gaat op die plekken niet méér zweet produceren dan normaal.
Voor sommige mensen die buitensporig zweten in hun handen of onder hun oksels is dit wel een goede oplossing.
Mensen waarbij de zweetklieren in de oksel operatief werden verwijderd, transpireerden daarna op plaatsen waarbij ze dat voorheen niet deden (rug, handen you name it). Ik zal nog eens even googlen bij hoeveel procent het voorkwam!
Oud 25-10-2004, 14:55
hola
hola is offline
Citaat:
BizZz schreef op 13-10-2004 @ 17:43 :

deoleen
5 dagen zweet weg,

Ik had er ook altijd best veel last van, vooral in de zomer lekker verveleld.. want dan doe je er geen vest meer over ofzo.

Deoleen heb ik hier ook nog staan, hielp niets
Ik weet niet wat je met 5 dagen zweet weg bedoelt? Ik gebruik Syneo 5.. ook voor 5 dagen ongeveer.
Bij mij helpt dat echt heeeel goed. In het begin moest ik het vaker gebruiken dan nu. Toen werkte het 3 dagen ofzo. nu gebruik ik het 1 keer in de week ongeveer ( of soms zelfs alleen bij speciale gelegenheden..dwz feest ofzo), maar blijf er wel gewone deo bij gebruiken. Helemaal droog blijven is denk ik bijna niet mogelijk, maar iedereen zweet wel wat.

Zo'n flesje dkost 20 euro. heel duur, maar je doet er een half jaar wel mee.. ik heb nu het tweede fles nog maar half leeg en gebruik het al langer dan een jaar..
Oud 25-10-2004, 18:59
Firefly182
Firefly182 is offline
een vriend van me heeft het ook heel erg. Als ie uit is geweest kan hij werkelijk z'n shirt uitknijpen.

Maar goed, hij heeft er dus wat beter onderzoek naar gedaan en de dokter kwam met een voorstel om z'n zenuwen van z'n klieren door te laseren. Is mogelijk, zweet je niet meer, maar je kan dood gaan/bijna dood als je koorts hebt.

Als je namelijk koorts hebt zweet je om je temperatuur omlaag te krijgen. Niet echt handig als je dan niet meer kan zweten hè? Dan raak je gewoon simpelweg oververhit waardoor je cellen kapot trillen van de hitte.

Maar goed: andere oplossing dus: Rexona cotton dry helpt mij wel goed eigenlijk. En ik merk dat ik iets meer transpireer als anderen. Bij die jongen hielp Odorex erg goed. Als het maar voornamelijk niet iets met een lekker geurtje is. Dat helpt idd meestal voor geen moer.

Verder idd geen synthetica of erg nauwzittende shirtjes. Bij zwart zie je wat minder de zweetplekken en ik denk dat het bij rood ofzo ook wel zal meevallen. Eventjes alles uitzoeken dus.
Oud 25-10-2004, 19:09
saartje 88
saartje 88 is offline
mhh ik heb dat spul uit dat flesje, maar ik neem altijd ook gewoon een vest mee. dan zie je het niet.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 19:42
underthabridge
underthabridge is offline
Zeg... het is een beetje nutteloos om aan je lichaam te gaan sleutelen, terwijl het toch duidelijk alleen maar goed functioneert. Zweten na 10 km hard doortrappen is niet raar, maar doodnormaal. Enige oplossing is dus om gewoon even om te kleden op school of om even iets eerder weg te gaan. Alle middeltjes die het zweet moeten tegengaan werken averechts. Na verloop van tijd moet het er namelijk toch wel uit. Het beste is om je op school dus gewoon even op te frissen en geen anti-zweet deo te gebruiken, maar eentje die geur neutraliseerd. Voorkomen is in dit geval niet beter dan genezen, want het kan namelijk niet. 10 km fietsen is zo ongeveer sport, dus dan hoor je te gaan zweten.
Doe gewoon een keer die jas uit op de fiets Wil ook nog wel eens helpen.
Oud 26-10-2004, 13:34
Sitia
Sitia is offline
Vriendin van me had eens een inlegkruisje doorgeknipt en in de truitje 'geplakt' zeg maar, zodat je geen zweet plekken zag..

Als ze dit leest zal ze het waarschijnlijk niet leuk vinden maar misschien heb je er wat aan.
Oud 26-10-2004, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Sitia schreef op 26-10-2004 @ 14:34 :
Vriendin van me had eens een inlegkruisje doorgeknipt en in de truitje 'geplakt' zeg maar, zodat je geen zweet plekken zag..

Als ze dit leest zal ze het waarschijnlijk niet leuk vinden maar misschien heb je er wat aan.
Ja dat doet een vriendin van mij ook!
Ik moest eerst vooral heel hard lachen maar het werkt dus echt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 15:45
pollewop
pollewop is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 26-10-2004 @ 15:02 :
Ja dat doet een vriendin van mij ook!
Ik moest eerst vooral heel hard lachen maar het werkt dus echt.
dat blijft toch helemaal niet zitten?? Valt er ineens een inlegkruisje uit je shirt
Oud 27-10-2004, 08:21
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
pollewop schreef op 26-10-2004 @ 16:45 :
dat blijft toch helemaal niet zitten?? Valt er ineens een inlegkruisje uit je shirt
jug
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
pollewop schreef op 26-10-2004 @ 16:45 :
Jawel er zit toch plak onder. Met de plak op je shirt en de zachte kant naar je oksel blijft dat wel zitten (ze vallen toch ook niet uit je onderbroek )
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 15:26
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 25-10-2004 @ 19:59 :
Verder idd geen synthetica of erg nauwzittende shirtjes. Bij zwart zie je wat minder de zweetplekken en ik denk dat het bij rood ofzo ook wel zal meevallen. Eventjes alles uitzoeken dus.
Je ziet het echt op alles, het minst op zwart. Maar kleuren zoals rood, groen, oranje etc, zie je het heel goed op.
Maar ja, ik draag altijd al zwart, en het valt nog op .
Oud 28-10-2004, 09:32
Maija
Maija is offline
Citaat:
Konijn schreef op 27-10-2004 @ 16:26 :
Je ziet het echt op alles, het minst op zwart. Maar kleuren zoals rood, groen, oranje etc, zie je het heel goed op.
Ik word dr gek van..,
Oud 30-10-2004, 08:07
U*NiQ
U*NiQ is offline
http://www.achmeahealth.nl/cgi/go.fp...siepunt&id=125

Kijk even Staat vast het een en ander op voor je.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:40
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 27-10-2004 @ 16:26 :
da's jammer idd, want om nou toch elke dag in het zwart te lopen als je eigenlijk wat anders zou willen....

Maar ja, dan kan je een spijkerjack of vest aandoen ofzo. Of je armen altijd naast je houden
Oud 30-10-2004, 14:50
Bruut
Bruut is offline
Laat botox inspuiten in je zweerklieren.. dat legt je zweetklieren lam
Oud 31-10-2004, 15:41
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 30-10-2004 @ 15:40 :
da's jammer idd, want om nou toch elke dag in het zwart te lopen als je eigenlijk wat anders zou willen....

Maar ja, dan kan je een spijkerjack of vest aandoen ofzo. Of je armen altijd naast je houden
Weet je wat het is, als ik een spijkerjack aantrek ben ik daar ook in een kwartier doorheengezweet.. ook als ik niks doe.
Hmm.. misschien toch maar eens een afspraak bij de dokter maken..
Oud 01-11-2004, 13:42
minie
minie is offline
seventy five.. helpt
Oud 01-11-2004, 14:29
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
minie schreef op 01-11-2004 @ 14:42 :
seventy five.. helpt
Wat is dat dan?
Oud 02-11-2004, 07:06
minie
minie is offline
een flesje waar iets spul in zit.. je moet dan eerst goed wassen en goed droog maken
dan spuit je het spul er op.. (moet wel 's avonds) en dan heel de nacht laten intrekken.
Dan ben je er 4 a 5 dagen vanaf..!!
(ps. je kunt het halen bij da--> kost wel 19.95)
Oud 02-11-2004, 17:14
Maija
Maija is offline
IK heb gewoon nergens meer vertrouwen in...
Oud 03-11-2004, 12:09
minie
minie is offline
het helpt egt!
Oud 03-11-2004, 16:56
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
minie schreef op 03-11-2004 @ 13:09 :
het helpt egt!
Tja, ieder lichaam is anders.
Heel veel mensen zeggen ook dat Odorex Extra Dry echt helpt, maar dat helpt bij sommige mensen (bv bij mij) ook niet.
Alles uitproberen maar he..
Oud 03-11-2004, 18:05
marlies
marlies is offline
Volgens mij woon je een enorm eind van school af.. Kan je niet verhuizen dat je dichterbij woont of toch schone kleding meenemen? Beter iets te laat dan je steeds ongemakkelijk voelen..

Regels voor berichten