Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 16:25
QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
omdat ik binnenkort het wil proberen om geneeskunde te gaan volgen (arts) zit ik eigenlijk met nog een groot vraagteken
ten eerste moet ik natuurlijk door mijn ingangsexamen geraken, maar ten tweede twijfel ik er aan omdat ik nogal veel bibber...
een vaste hand heb ik dus al niet...
wat denken jullie ervan? en hoe denk je dat ik mij een vaste hand kan gewoonmaken? ofzoiets

dank je
karen
Oud 28-10-2004, 16:27
REIE
REIE is offline
Doe een trui aan, zorg dat je ontspannen bent en anders heb je Parkinson.
Oud 28-10-2004, 16:30
Verwijderd
ehm... nou en?

Je kunt dan misschien maar beter geen hersenchirurg worden... maar een bibberende huisarts/kinderarts/gyneacoloog/psychiater/whatever is geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 17:28
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-10-2004 @ 17:30 :
ehm... nou en?

Je kunt dan misschien maar beter geen hersenchirurg worden... maar een bibberende huisarts/kinderarts/gyneacoloog/psychiater/whatever is geen probleem.
volgens mij ook niet....
Oud 28-10-2004, 19:42
jippus
jippus is offline
Oefeningen doen?
Ik weet niet precies wat voor oefeningen, maar bijvoorbeeld dingen doen, waar je een vaste hand voor zou moeten hebben. eerst dat een beetje slordig doen en dan steeds zorgvuldiger. gaat het dan weer wat slechter, dan weer rustig worden en overnieuw beginnen.
ik weet niet of het helpt, maar misschien kun je het proberen?!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 13:29
Cookie
Cookie is offline
volgens mij he: als het een probleem was haalde je die test ook niet.....kom je vanzelf achter dus of het een probleem is.
Oud 30-10-2004, 13:39
Raven
Raven is offline
Citaat:
QueenOfTheBongo schreef op 28-10-2004 @ 17:25 :
omdat ik binnenkort het wil proberen om geneeskunde te gaan volgen (arts) zit ik eigenlijk met nog een groot vraagteken
ten eerste moet ik natuurlijk door mijn ingangsexamen geraken, maar ten tweede twijfel ik er aan omdat ik nogal veel bibber...
een vaste hand heb ik dus al niet...
wat denken jullie ervan? en hoe denk je dat ik mij een vaste hand kan gewoonmaken? ofzoiets

dank je
karen
van tekenen krijg je iig een vaste hand
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 18:18
thatssarah
thatssarah is offline
als je bibbert omdat je het te koud hebt moet je een lekker warme trui aandoen (en als je dan gaat zweten en stinken een goeie deo gebruiken 's morgens) als je dat doet zonder dat je het koud hebt, dan moet je zorgen dat je ontspannen bent en als dat nog niet werkt moet je effe naar je huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 18:30
Verwijderd
Geneeskunde is niet alleen voor chirurgen, dus de opleiding volgen lijkt me geen probleem wanneer alleen het bibberen je tegenzit. Als je chirurg wil worden, heb je wel een probleem natuurlijk, tenzij het te verhelpen is. Ga naar je huisarts, dan weet je in ieder geval of het echt iets is om je zorgen over te maken.... Je kan altijd nog huisarts/kinderarts/etc worden.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 13:44
Funky_Soprano_7
Funky_Soprano_7 is offline
weet je....?

Ik kijk heel vaak naar programma's als 'de huisarts' of andere medische programma's waarin men opereert. Wat mij opviel is dat zoveel chirugen geen vaste hand hebben en bibberen voor het leven. Kijk, het is niet handig, maar hoe vaker je oefent, hoe geruster je aan operaties begint en dus je gebibber onder de controle kan houden. Er zijn natuurlijk ook truukjes volgens mij om het bibberen te matigen hoor!!
Wat ik hieraan nog wil toevoegen is dat met de nieuwe technologie je steeds vaker operaties nietmeer zelf doet als arts, elektrische apparaten staan klaar om je taak als arts over te nemen, zoals....incisies! (Voor de leek: sneeen maken in de huid )Dus maak je niet druk, wordt gewoon arts, want, zoals ik al zei, de beste chirurgen hebben ook trilhandjes, en nee, ze lijden niet aan Parkinson..
Oud 06-11-2004, 21:39
Verwijderd
zorgen voor voldoende slaap en ontspanning kan al veel helpen hoor
vooral goed slapen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 22:45
Roos
Roos is offline
Geloof me maar, oefening baart kunst.

Sommige mensen hebben van nature een hele vaste hand, maar de meeste mensen bibberen allemaal. De één meer dan de ander. En op het ene moment meer dan op het andere.

Je bent echt niet de enige die zal bibberen bij zo'n belangrijke test. Richt je liever op je positieve kwaliteiten, succes

Regels voor berichten