Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2002, 18:15
Little me
Little me is offline
Ik heb gister een kutgesprek met mijn vriendje gehad en het probleem is dat hij nooit echt wil praten. Als ik mijn mening over iets geef ben ik aan het zeiken, volgens hem. Ik wil de relatie simpel en leuk houden, hij ook, en dan zegt hij daarop dat IK dan niet zo moeilijk moet doen, terwijl hij bijna altijd de oorzaak van de ruzie is. We hebben al 10 maanden en nu ben ik bang dat hij het strax gaat uitmaken, omdat hij vind dat ik zeur, terwijl ik gewoon mijn mening gaf en hij boos werd. Ik wil helemaal niet dat het uitgaat!!! Wat moet ik hier nou tegen doen? Ik kan het echt niet uitmaken, want mijn liefde voor hem zit echt heel diep.
Kunnen julllie me serieus advies geven alsjeblieft???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2002, 18:22
Q
Q is offline
Liefde voor iemand die jouw mening niet respecteert? Voor iemand die niet luistert naar wat jij te zeggen hebt? Voor iemand die geen respect heeft voor jouw wensen? Voor iemand die de moeite niet kan nemen om zijn "liefde(JIJ!)" een prettig gevoel te geven? Vind jij zo'n jongen leuk?

[Dit bericht is aangepast door Q (08-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 18:26
Little me
Little me is offline
Citaat:
Q schreef:
Liefde voor iemand die jouw mening niet respecteert? Voor iemand die niet luistert naar wat jij te zeggen hebt? Voor iemand die geen respect heeft voor jouw wensen? Voor iemand die de moeite niet kan nemen om zijn "liefde(JIJ!)" een prettig gevoel te geven? Vind jij zo'n jongen leuk?

Hij is niet altijd zo, maar ik dat is het enige minpunt. Hij kwetst me met zulke dingen, maar ik wil echt niet dat het uitgaat, maar dat hoor ik vanavond wel als hij me tenminste nog belt
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 18:46
Q
Q is offline
Maar meestal wel? D'r zijn ook jongens die je niet kwetsen, waarom je best doen om bij hem zo in de smaak te vallen terwijl je zelf verdriet en/of pijn hebt?

Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 19:02
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Little me schreef:
Hij is niet altijd zo, maar ik dat is het enige minpunt. Hij kwetst me met zulke dingen, maar ik wil echt niet dat het uitgaat, maar dat hoor ik vanavond wel als hij me tenminste nog belt
maar dat "enige minpunt" is wel héél belangrijk :/ als ie er mee kwetst is hij je toch niet waard? :/
Oud 08-03-2002, 21:12
Q
Q is offline
Citaat:
moenbase schreef:
maar dat "enige minpunt" is wel héél belangrijk :/ als ie er mee kwetst is hij je toch niet waard? :/
Of je bent zelf ook zo? Ik ga ervan uit dat jij de goeie bent... maar het kan ook andersom, dat hij eigenlijk gelijk heeft, om een oordeel te vellen heb ik een tweede mening nodig van die vriend.

Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 19:52
BubbleBoy
BubbleBoy is offline
HOI Little me,

Ik denk gewoon dat je vriend een zelfbeeldcomplex heeft. Hij is niet zeker over zichzelf en reflecteerd dat op jou.

Wat niet goed is, hij kleineerd jou om zich zelf beter te gaan voelen op een rare mannier. denkik...

" Let You Shine On Me" Bla blabla "Red Summer" Pure Limit !
Oud 10-03-2002, 15:44
Roozie
Roozie is offline
Ik denk gewoon dat hij niet over zijn gevoelens kan praten! Is dat het? Want het simpel houden snap ik heel erg goed dat wilde ik ook met mijn exvriendje, maar als je al zolang iets hebt dan gaat het gewoon wat dieper en ik vind dat je er gewoon over moet praten. Believe me, dit gaat je straks steeds meer dwarszitten als je deze dingen voor jezelf houdt! In het begin kon ik ook niet goed met hem praten en toen heb ik het uitgemaakt.. een maand later hadden we weer wat en de grote verandering was dat we toen wel zulke gesprekken konden voeren wat echt heel belangrijk was, het werd er echt beter op!
Dus mijn advies is dat je gewoon met hem moet praten want anders ga jij er alleen maar klote onder voelen. En je moet echt niet bang zijn dat je zeurt want dat is gewoon niet zo (dat dacht ik toen ook)
Oud 10-03-2002, 16:18
ShiningStar
ShiningStar is offline
Citaat:
Roozie schreef:
Ik denk gewoon dat hij niet over zijn gevoelens kan praten! Is dat het? Want het simpel houden snap ik heel erg goed dat wilde ik ook met mijn exvriendje, maar als je al zolang iets hebt dan gaat het gewoon wat dieper en ik vind dat je er gewoon over moet praten. Believe me, dit gaat je straks steeds meer dwarszitten als je deze dingen voor jezelf houdt! In het begin kon ik ook niet goed met hem praten en toen heb ik het uitgemaakt.. een maand later hadden we weer wat en de grote verandering was dat we toen wel zulke gesprekken konden voeren wat echt heel belangrijk was, het werd er echt beter op!
Dus mijn advies is dat je gewoon met hem moet praten want anders ga jij er alleen maar klote onder voelen. En je moet echt niet bang zijn dat je zeurt want dat is gewoon niet zo (dat dacht ik toen ook)
Helemaal mee eens!!

Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 16:47
sha
sha is offline
hoi,
ik begrijp goed wat je bedoelt want ik heb/had precies hetzelfde met mijn (nu alweer) ex! Als ik wou vertellen wat me dwarszat zei hij gewoon van : je maakt ook overal zo'n groot probleem van! Hij praatte nooit echt over zn gevoelens en ik maar mn best doen he? Ik had dus ook het gevoel dat ik zeurde maar dat is echt niet zo. Wat is een relatie als je niet eens een goed gesprek met elkaar kunt hebben? Ik heb het uitgemaakt...voor de 2e keer. Het was sinds een week weer aan (we hadden meer dan anderhalf jaar met elkaar) omdat hij zei dat hij kon veranderen.. NEE DUS!! zo'n iemand verandert niet. het is niet anders

[Dit bericht is aangepast door sha (10-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 18:22
Little me
Little me is offline
Citaat:
BubbleBoy schreef:
HOI Little me,

Ik denk gewoon dat je vriend een zelfbeeldcomplex heeft. Hij is niet zeker over zichzelf en reflecteerd dat op jou.

Wat niet goed is, hij kleineerd jou om zich zelf beter te gaan voelen op een rare mannier. denkik...

Oh meneertje Perez
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 18:23
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Little me schreef:
Ik heb gister een kutgesprek met mijn vriendje gehad en het probleem is dat hij nooit echt wil praten. Als ik mijn mening over iets geef ben ik aan het zeiken, volgens hem. Ik wil de relatie simpel en leuk houden, hij ook, en dan zegt hij daarop dat IK dan niet zo moeilijk moet doen, terwijl hij bijna altijd de oorzaak van de ruzie is. We hebben al 10 maanden en nu ben ik bang dat hij het strax gaat uitmaken, omdat hij vind dat ik zeur, terwijl ik gewoon mijn mening gaf en hij boos werd. Ik wil helemaal niet dat het uitgaat!!! Wat moet ik hier nou tegen doen? Ik kan het echt niet uitmaken, want mijn liefde voor hem zit echt heel diep.
waarop was jullie relatie dan al die 10 maanden gebaseerd, als je niet eens kunt praten...
Oud 10-03-2002, 18:24
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
BubbleBoy schreef:
HOI Little me,

hoe weet jij dat nou weer na 1 zo'n kort verhaaltje...
Oud 10-03-2002, 19:43
BubbleBoy
BubbleBoy is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
hoe weet jij dat nou weer na 1 zo'n kort verhaaltje...

Little Me is mijn kleine zusje en ik weet hoe het zit, dus vandaar

Oud 10-03-2002, 20:59
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
BubbleBoy schreef:
Little Me is mijn kleine zusje en ik weet hoe het zit, dus vandaar

zeg dat dan
Oud 11-03-2002, 11:00
Lekker Belangrijk
Lekker Belangrijk is offline
Ik snap het probleem.. Heb het zelf ook met mijn vriendje, alleen wil hij er wel over praten maar hij praat juist zo makkelijk dat het aan het eind allemaal onzin lijkt wat ik gezegd heb. Mijn vriendje snapt ook niet dat hij eigenlijk de oorzaak is van hoe ík doe, en vindt dat ik zeur. Bij mij zijn het vaak allemaal kleine dingen bij elkaar die me dan super ergeren en onzeker maken en vaak zijn die dingen apart genomen misschien ook niet zo belangrijk. Maar voor mij zijn ze dat wel. Ik weet nu ook niet goed meer hoe ik moet reageren op die dingen want soms vind ik zelf ook dat ik zeur en dan zeg ik maar nix maar ondertussen voel ik me wel klote en dat heeft hij natuurlijk ook wel door, en dan wil hij weten waarom Ik weet het zo langzamerhand ook niet meer.. Ik wou dat hij iets meer begrip toonde En dat hij misschien een keer probeerde wat te doen aan de situatie. Maarja, ik kan jou dus ook niet helpen.. Ik probeer een soort evenwicht te vinden tussen dingen die niet zo belangrijk zijn (waar ik dan nix over zeg) en dingen die ik wel belangrijk vind (niet dat dat al echt wil lukken, maar ik heb hoop),en hem ondertussen wat aan zijn verstand te peuteren. Bij ons is het zo dat we heel erg verschillend zijn, en het vervelende is dat ik vooral degene ben die daar last van schijnt te hebben. Nouja, jij in iig suc6 met je vriendje..
Oud 11-03-2002, 16:08
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Little me schreef:
Hey, zoiets heb ik met een meisje meegemaakt, ze is later trouwens vreemdgegaan, terwijl ze dat glashard ontkent.. Mijn liefde voor haar zat ook aardig diep maar altijd was ze zo hard tegen me terwijl ik alleen maar met haar wilde praten. En dat liet zij nooit toe! Ik ben zelf heel gevoellig en meelevend maarja blijkbaar houden meisjes toch van dat soort playerfiguren..

Als ik jou was zou ik hem keihard laten vallen hoe moeilijk dat ook is. Als hij jouw liefde niet wilt accepteren dan is het 't beste om hem ook niets meer te geven, daar ben je veel te goed voor! En heus, er bestaan wel jongens die alles geven en hun meisje nooit zullen laten vallen.

Trust me, je komt er wel overheen. Ik ben er ook overheen gekomen alhoewel dat errug moeilijk was. Maar life goes on!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 16:14
Verwijderd
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat het niet goed zit: een relatie tussen twee mensen waarvan de één wel altijd overal over wil praten en de ander niet, gaat niet goed. Believe me, Been there, Done that...

En als het zo is dat jij dieper bent, ruimdenkender, dan gaat het ook moeilijk worden. Als hij al geen meningen respecteert dan zit er iets niet goed.

Dwing hem gewoon om hierover met jou te praten, als ie dat niet eens wil en het niet respecteert issie je niet waard.

Het klinkt heel hard maar ik zie niet in waarom je bij iemand zou blijven die zo tegen je doet. In een relatie is praten de oplossing voor bijna alles en als je niet kunt praten gaat het fout. En dit is totaal neit lulig bedoeld, maar een beetje op hetzelfde niveau zitten is ook wel een must!

Mijn ex zat neit op mijn niveau, en het ging gewoon niet. Ik heb gewoon een ruimdenkend iemand nodig, die van mijn niveau is en waar ik normaal mee kan praten... Jij blijkbaar ook. Ga jezelf dan niet tekort doen.

Nahja praat met hem. Succes ermee. Ik kan je alleen advies geven, wat je er mee doet is aan jou...

Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 20:24
BubbleBoy
BubbleBoy is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
zeg dat dan

Oke

Oud 24-03-2002, 22:52
LittleMouse
LittleMouse is offline
Goh... hij is gewoon eigenwijs denk aan zichzelf mijn vriend is ook zo en ik ook precies hetzelfde...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 08:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Het feit dat er volstrekt geen sprake is van harmonie, zou je aan het denken moeten zetten.
Uitmaken dus, en snel ook. Een paar jaar wachten, en dan een nieuwe kans wagen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 08:46
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Het feit dat er volstrekt geen sprake is van harmonie, zou je aan het denken moeten zetten.
Uitmaken dus, en snel ook. Een paar jaar wachten, en dan een nieuwe kans wagen.

Abt is ook weer terug op het forum hoor...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten