Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2002, 21:04
Evilli
Evilli is offline
De leeslijst voor Nederlands moet afgeschaft worden omdat verplicht lezen alleen maar averechts werkt.
Is dat inderdaad zo, of is lezen voor Nederlands ook erg nuttig? Laat me astjeblieft weten wat je er van vindt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2002, 21:56
PV
PV is offline
Natuurlijk moet dat behouden blijven.. door te lezen leer je best veel. Hoe zinnen worden opgebouwd, hoe alinea's aan elkaar worden gebreid, spelling, grammatica... en het is (meestal) leuk om te doen
Het is dan wel verplicht, maar het is wel verspreid over 4 / 5 / 6 jaar, niet 20 boeken in 2 weken (of je moet het zelf zo hebben ingedeeld ) En als je zelf een beetje uit kan maken wat je leest (niet dat er wordt gezegd 'je moet dit en dat boek persé lezen') is het echt niet vervelend lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 13:34
Boogie
Boogie is offline
tuurlijk is dat nuttig. Je kan heel veel leren door boeken te lezen (ook romans). Je krijgt een bepaalde kijk op sommige zaken en het is handig om teksten te kunnen begrijpen. Hoe meer je leest, hoe beter je dingen begrijpt.
Oud 22-05-2002, 21:40
Verwijderd
Citaat:
J@SPER schreef:
Lezen is zeker nuttig. Ik ben er voor dat er minder uren vrij komen voor nuttelozere vakken als ANW, maatschappij, fa, du etc. en meer voor Nederlands, en dan met name literatuur. Je kunt ontzettend veel van lezen leren, als je goede boeken leest nog veel meer, dan leer je ook nog vanalles over de wereld enz.
dat geldt eigenlijk ook voor frans en duits
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 09:44
Verwijderd
Laten ze literatuur maar een keuzevak maken, want ik vind het dus echt nutteloos en het interesseert me niks.

Ik denk ook dat ik door het lezen van artikelen uit tijdschriften of kranten meer leer over alinea-opbouw, spelleng, e.d. En meer tijd vrijmaken voor literatuur, in plaats van anw, ma enz, hoeft van mij zéker dus niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten