Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2004, 18:01
Mara
Mara is offline
Ik had vorige week een tentamenweek, en heb toen mijn wiskundetentamen verknald. Ik weet 't cijfer nog niet, maar weet wel al dat ik 't slecht gemaakt heb.

Het is niet dat ik er niks aan gedaan heb of 't niet snapte. Ik heb vragen gesteld in de les en snapte alles. Maar als ik dan 't tentamen krijg krijg ik een volledige blackout. Ik weet niks meer, alles is blanco. Ik denk dat dit komt omdat er zo'n grote druk op staat, ik weet het niet.

In de 1e, 2e en 3e klas had ik hier geen/veel minder last van, 't is vooral dit en vorig jaar. Nu wil ik naar m'n mentor gaan met de vraag of ik misschien het tentamen over mag doen, omdat ik nu waarschijnlijk zwaar onvoldoende sta. Maar omdat ik in de brugklas nergens last van had, en dus ook geen 'faalangst-training' heb gedaan die ze bij ons op school geven, weet ik niet of ik veel kans maak.

Hoeveel kans denken jullie dat ik maak? En hoe kan ik 't het beste kan aanpakken?

Ik wist niet zeker of ik 't hier moest plaatsen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2004, 18:18
DZHAW
DZHAW is offline
Hoe sneu het ook voor je is, denk ik niet dat je een herkansing krijg. Buiten normale herkansingen die er misschien op jullie school zijn. Ik vind ook niet dat je een herkansing verdient. Natuurlijk, meer dan iemand die het niet snapte, en geen fuck uitgevoerd heeft die periode. Maar omgaan met druk hoort er nu eenmaal bij. Als je hier vaker last van hebt, moet je misschien toch nog eens zon training hebben, of er eens met iemand. zoals je mentor, erover praten wat je aan zulke situaties kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:37
Verwijderd
De brugklas is een aantal jaar terug, wat je toen niet had, kun je nu toch wel hebben? Of je kans hebt op een herkansing weet ik ook niet, maar misschien kun je wel hulp krijgen zodat het niet nog een keer voorkomt? Lijkt me sowieso handiger dan een herkansing (met alleen een herkansing los je het probleem niet op).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 19:12
shy gurl
shy gurl is offline
Eerlijk gezegd enk ik dat een herkansing niet veel nut zal hebben..dan staat er nog een veel grotere druk achter, omdat je hem hebt gekregen, moet je je nu wel bewijzen, dus je moet het nu wel goed doen enzenz..Ik dnek niet dat je er wat aan zult hebben dus ik denk dat je beter kan informeren aar de faalanst training.

Liefs en succes
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:31
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Kan je niet álsnog aangeven dat je last hebt van faalangst en die cursussen wil doen? Dan heb je best kans dat er ook met enige coulance naar je wiskundetenatmen wordt gekeken.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 21:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons gaven ze in de eindexamenklassen ook nog faalangsttrainingen, misschien is dat bij jou op school ook zo en kan je daar aan mee doen zodat je er nu vast profijt van hebt.
Oud 09-11-2004, 17:49
annetjuh
annetjuh is offline
ik heb ook zoiets gehad. Ik had dat vooral bij de talen. Omdat ik wist dat ik daar ook al niet zo goed in was.
Ik had al wel eens een curcus gedaan op school om mijn zelvertrouwen te vergroten. Niet dat dat helpt maja.
Toen ik dus voor een paar vakken slecht stond en we een mentorgesprek hadden heb ik mijn hele hart gelucht over de blackouts en mijn overdreven nerveusiteit etc. Het is dus te spraken geweest bij de leraren vergadering na mijn mentorgesprek (was trouwens zonder ouders).
En nadat ik mijn mondeling had voor engels een kwartier engels lullen met haar.
Kwam zij tot de conclusie dat ik faalangst had en niet ik.
Ze zorgde ervoor dat een speciale plek kreeg in het centraal examen. Ik zat achterin afgezonderd van de rest. Zodat iemand die voor me zat, me niet af kon leiden. Ik mocht als ik het niet meer wist naar buiten even lopen en dan weer naar binnen omdat ik apart zat zouden anderen er ook geen last van hebben.
Ik slik geen pillen, omdat mijn moeder een beetje argwanend is naar die pilletjes en ik zelf ook.
Al met al heeft het uiteindelijk geholpen. ben geslaagd zonder onvoldoendes op mijn lijst en ik had voor economie het hoogst cijfer van alle Havisten. En had uiteindelijk maar 1 onvoldoende gescoord voor het examen zelf en dat was wiskunde. En dat komt waarschijnlijk omdat het de laatste test was.

Laatst gewijzigd op 10-11-2004 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 21:26
Mara
Mara is offline
@annetjuh: Fijn dat 't voor jou zo goed is afgelopen

Ik heb a.s. donderdag een gesprek met mijn mentor met m'n ouders erbij. We zullen zien wat er uitkomt, ik post 't hier dan wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten