Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2004, 18:31
Mara
Mara is offline
Normaal post ik hier nooit, maar misschien dat 't nu 's tijd is.

Ik ben nl. als de dood om te blijven zitten. Geef de schuld aan de hoge verwachtingen, geef de schuld aan mezelf, dat doet er niet toe, ik ben gewoon bang om te blijven zitten.

Het resultaat is dat ik als ik een tentamen of toets moet maken ik volledig dichtklap. Dit had ik vorig jaar al, en heb deze periode dus ongelofelijk m'n best gedaan, met de gedachte als je 't kent is 't vast minder erg. Ik lag overal mee bij, maakte álles, stelde vragen, en snapte voor de verandering ook alles. Heb alles goed geleerd, van te voren samenvattingen gemaakt, en kende 't.

En dan krijg ik een blackout. Het begint 's ochtends, ik ben hartstikke zenuwachtig. Ik kan niet eten, niet drinken. Als ik op school dan 't blaadje voor m'n neus krijg met de vragen weet ik dat ik 't snap, dat ik 't eerder gehad heb. Maar op de een of andere manier lukt 't gewoon niet om 't te maken.

In de 1e, 2e en 3e klas had ik hier geen last van. Was wel altijd een beetje zenuwachtig, maar dat was gewoon iets voor mij. 't Hielp zelfs een beetje die druk, om 't beter te maken. Maar nu gaat 't gewoon helemaal mis. Ik verknal alles terwijl ik weet dat ik 't wel kan en 't wel snap.

Heeft iemand tips om me erbij te helpen? De faalangsttraining op school lijkt me niet nuttig. Ik ken al die tips wel (heb die training niet gehad overigens) en 't is voornamelijk gericht op brugklassertjes die om moeten leren gaan met de middelbare school, niet wat ik dus heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2004, 18:43
Verwijderd