Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens is god, jezus en religieuze symbolen en attributen ook commerciele produkten en alleen maar handig voor de welvaart; waarom zou je religie dan afvallig zijn ![]()
||
Citaat:
(kijk bijvoorbeeld naar de welvaart in de middeleeuwen en de renaissance en de ontwikkeling van geloof in die tijden)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze worden trots en denken dat ze de hele wereld aankunnen. Maar dat duurt niet lang. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik doe het al aantal jaren prima zonder God. Maar on-topic: Ja, ik denk van wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof niet dat ik de hele wereld aan kan. Jij gelooft dat je door jouw god de hele wereld aan kan. Wie is er dan het arrogantste bezig als ik vragen mag?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dit soort posts zijn dooddoeners voor de discussie, aangezien het een te wilde gissing is om uberhaupt aan een zinnige weerlegging te beginnen (hoewel het gebrek aan bewijs voor het bestaan dan wel ingrijpen van goden al genoeg moet zijn) Verder vraag ik me af waarom islamieten dan ook op geld gesteld zijn, als dat eigenlijk nutteloos is en allah voor alles zorgt. zowel het concept als de realiteit spreken jouw stelling tegen vrees ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat zorgt er trouwens voor dat je dit denkt? ik mis om te beginnen reden om het bestaan van allah aan te nemen. daarnaast ook nog een reden om zijn invloed op het dagelijks leven aan te nemen. en daarnaast al helemaal geen reden waarom allah ongelovigen dan geld zouden kunnen hebben, als allah dat in feite distribueert. of is elke ongelovige machtiger dan alle goden? persoonlijk denk ik dat dat de juiste conclusie is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Persoonlijk ga ik er dan liever zelf tegenaan in plaats van op zo'n dubbele gedachte te moeten hinken.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
laten we al ons geld aan de zwervers geven!!! snel dan kunnen hun er weer heroine van kopen!! niet dus. Van welvaart word men minder gelovig was de stelling (nja zo ongeveer) Klopt denk ik wel. Er word meer wetenschappelijk onderzoek gedaan waardoor dingen verklaarbaar worden. Mensen vertrouwen meer op tastbare dingen, en ze verklaren dingen steeds minder met: de wil van God . Mensen leven minder armoedig naarmate ze welvarender worden dus ze hoeven niet meer te hopen dat god hun ooit red ofzo.. Niet dat ze verstandiger worden maar gewoon minder wanhopig.
||
Citaat:
Kan ook andersom. Toen ik ongelukkig was vervloekte ik geloof en God en religie omdat hij/zij/het mij niet hielp en ik in de ellende zat.
||
Citaat:
||
Citaat:
Soms is het denk ik helemaal niet erg om je vast te grijpen aan iets, voor een tijdje. Soms moet je een diepe rivier oversteken en dan grijp je een vlot. Misschien moet je dan dingen die je eerst had achter je laten om op het vlot te kunnen. Als je met bepaalde mensen op dat vlot gaat (stel je neemt het vlot van geloof en je gaat er met een atheïst op) dan gaat het wild heen en weer en dan loop je de kans te verdrinken. Dus dan ga je alleen op dat vlot, en dan richt je je op het roeien, en je neemt stevig plaats, om maar aan de overkant te komen. En als je dan aan de overkant komt laat je het vlot weer achter je, en misschien zie je dan dingen die je achtergelaten had wel weer terug, mensen die op een ander vlot dezelfde rivier zijn overgestoken, oude gedachten die je tijdelijk op moest geven. Dus ik vind niet dat je neerbuigend of negatief daarover moet doen, we hebben allemaal onze eigen rivier en ons eigen vlot, en als die mensen jou misschien een tijdje moeten achterlaten of jij hen, dan is dat een natuurlijk proces, en misschien zie je ze wel weer eens terug. |
![]() |
||
Citaat:
het houdt zichzelf ook wel in stand daar |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Punt is dat men daar misschien wel 350 auto's heeft, maar niet van het geloof is afgestapt. Dus ik kom wederom tot de conclusie dat welvaart niet ongelovig maakt. |
![]() |
||
Citaat:
-onafhankelijker was geworden van machten die mensen godsdienst opleggen -god niet meer nodig had voor welvaart -men niet meer geloofde in ideeën als het vagevuur en de hel, en de aflaat en in saudie-arabië...daar heeft men gewoon veel olie ![]() ik denk niet dat daar ooit een proces was, en daarom is er ook zo'n groot verschil tussen die niveaus geloof en geld. geloof heeft nooit de kans gekregen weg te ebben. (hoewel je je kunt afvragen of het hebben van 350 auto's nog wel echt goed geloven is) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar stel dat ze wel gelovig zijn. In dat geval gaat natuurlijk op dat het onderwijs in SA erg slecht is en door het strenge geloof worden alle wetenschappelijke ontwikkelingen wschlk uitgeband. De intresse naar technologische ontwikkelingen is erg klein, waardoor de wetenschappelijke kennis van de mensen daar naar alle waarschijnlijkheid vele malen kleiner is dan de kennis van de westerse mensen. Hierdoor zou het kunnen zijn dat er geen indirecte gevolgen zijn van de welvaart. |
![]() |
||
Citaat:
lekker spontaan om op zo'n manier te geloven. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Typisch. Zodra een rijk, Islamitisch land met een orthodoxe bevolking als voorbeeld wordt genomen schieten de tegenargumenten als paddestoelen uit de grond. Aan T_ID de vraag of hij n liberaliseringsproces ziet onder de moslims in West-Europa, waar itt Saudie Arabie zoals je beweert, wel de vrijheid van godsdienst bestaat. Niet dus. De fundi's en extremisten zijn juist producten van de Westerse samenleving. Jackie-Z, goed punt dat je maakt. Echter zoals je al aangaf, heeft dat betrekking op het Westen en niet op het Oosten. En gezien we het hier over godsdiensten hebben, kan ik wederom, op grond van mijn bevindingen mbt de islam, concluderen dat welvaart niet ongelovig maakt. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wilders: "Verbied koran" Donald Duck | 478 | 25-08-2007 20:57 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Franse revolutie? H@nk | 22 | 17-11-2006 13:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat is de beste religie? Verwijderd | 323 | 08-12-2004 11:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
173 doden ( ? ) door zware explosies in station Madrid Gatara | 373 | 17-03-2004 21:04 | |
Het geloof! Anybody | 45 | 24-02-2002 01:56 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |