Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
is wat je mbt dit onderwerp kan hebben eigenlijk. En ik betwijfel of het wel kan wanneer je weet dat de ander het goed bedoelt, en/of als het minder 'vers' is oid - het blijft een moeilijk onderwerp lijkt me. (voor mij iig wel. Maar dat verschilt per persoon denk ik.) En verder idd wat nare man zei...
||
Citaat:
![]() Het is trouwens ook niet de herinnering die de mensen schaadt, ik denk dat het meer gaat om de vragen waar ze ongetwijfeld nog mee kampen, de onmacht en het onbegrip. Bij iemand die uit ouderdom sterft komt veel meer 'logica' bij kijken dan zelfdoding. Bij zelfdoding kan er ook heel veel boosheid de hoek om steken, en mensen proberen dat dan weer weg te drukken etc. Dát schaadt ze uiteindelijk, want je onderdrukt het teveel, stopt het weg, terwijl het nog aanwezig is. Grtjs!
||
Citaat:
Maar ja, ik houd dan ook erg van grappen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedenk mij bijvoorbeeld nu dit: "Laten wij er een sociale dienst van maken mensen. Mijn moeder zat immers haar halve leven in de uitkering." ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
En waarom kun je sterven niet in verbinding zetten met het leven? En waarom bij Herman Brood wel en bij anderen dan niet? Je past die humor natuurlijk ook alleen toe bij iemand bij wie het past. Niet bij een serieus, depressief persoon. En tuurlijk zijn in verweg de meeste gevallen de personen die zelfmoord plegen niet meer in staat om humor ergens van in te zien (juist een reden dat ze zelfmoord plegen), maar de enkeling waarbij het wel van toepassing is en die ook nog eens aangeeft dat ie het wel grappig vind (of die zelf zulke grapjes maakte en er dus wel van hield): daarbij vind ik dat het best moet kunnen. Ook vind ik humor geen uitvlucht, zwakte of een teken dat je je ongemakkelijk voelt. Het is net zo goed een manier om het te verwerken als alle andere manieren.
||
Citaat:
![]() Sorry. Het was de droogheid die het 'em deed. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Waarschijnlijk zal nu een flink aantal mensen dit absurd vinden klinken, maar soms kan dat gewoon. Je voelt met z'n allen aan dat je het kan maken en het is een manier om vrede te krijgen met iemands dood. In wezen herdenk je haar ook, omdat je de humor gebruikt die zij ook gewaardeerd zou hebben.
||
Citaat:
En ook al zou je dit soort dingen (en dan doel ik op de zelfmoordmethodes) al zelf kunnen verzinnen, betekent het niet dat het geen invloed heeft op de keuze. Het idee dat er meer mensen precies als jij over denken maakt het uiteindelijk uitvoeren ervan een stuk makkelijker.
||
Verwijderd
|
Citaat:
zattik net ook aan te denken (vooral het bovenste)... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |