Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Is Nederland vol? (met mensen)
Ja, Nederland is vol 35 43.75%
Nee, nederland is niet vol 41 51.25%
Geen mening 4 5.00%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2004, 15:49
supergrooover
supergrooover is offline
Ik had een bericht geplaatst met de stelling Nederland is vol!
Nu liepen er een anntal mensen te zeuren, dus zal ik hem even duidelijker maken.
Met Nederland is vol wordt bedoeld (voor de domme mensen onder ons ) vol met mensen. Het gaat er dus om of er nog buitenlanders het land in zouden moeten komen of dat we buitenlanders gaan wijgeren.
Ik zeg niet dat ik het eens ben met deze stelling, maar dit is onze stelling, dus daar kan ik niks aan veranderen..
Dus nu zou ik graag seriueze antwoorden hebben.
Oh ja btw de stelling hadden we al voor de moord op theo van gogh dat heeft er dus niks mee te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2004, 16:01
Verwijderd
Zonder buitenlanders zou de bevolking in een rap tempo vergrijzen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Die toevoeging ook "(met mensen)"...

Dacht je dat wij dachten dat het over koeien ging ofzo?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:11
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:13
supergrooover
supergrooover is offline
Nou ik had al eerder deze stelling geplaatst, maar dan met alleen Nederland zit vol en toen kwamen er van die replies met: waar vol mee? met polders? met wegen? met koeien? dus ik denk laat ik nu maar voor de domme mensen onder ons mensen erbij zetten
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:14
Verwijderd
Citaat:
supergrooover schreef op 08-11-2004 @ 17:13 :
Nou ik had al eerder deze stelling geplaatst, maar dan met alleen Nederland zit vol en toen kwamen er van die replies met: waar vol mee? met polders? met wegen? met koeien? dus ik denk laat ik nu maar voor de domme mensen onder ons mensen erbij zetten
Ik denk dat dat soort reacties niet zo zeer komen omdat mensen het niet snappen, maar omdat de stelling gewoon te suf is om nog over te discussieren.

Misschien moet je eerst eens een tijdje rond kijken op dit forum, zodat je beter aanvoelt wat voor topics wel zin hebben en wat niet.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:21
supergrooover
supergrooover is offline
Nou dan reageer j toch lekker niet! Ik hoopte dat er hier misschienmensen waren die hier seriues antwoord op konden geven zodat ik weer iets verder kom, maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:25
Verwijderd
Ik heb maar gestemd, maar wijgeren? Schaam je diep.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
supergrooover schreef op 08-11-2004 @ 17:21 :
Nou dan reageer j toch lekker niet! Ik hoopte dat er hier misschienmensen waren die hier seriues antwoord op konden geven zodat ik weer iets verder kom, maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn.
Zodat je verder komt waarmee?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:29
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Natuurlijk is nederland niet vol. Het schijnt dat de wereld geen dak heeft, dus kunnen we heel hoog doorbouwen...
Oud 08-11-2004, 16:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-11-2004 @ 17:29 :
Natuurlijk is nederland niet vol. Het schijnt dat de wereld geen dak heeft, dus kunnen we heel hoog doorbouwen...
grote denkfout

een flat neemt evenveel grond in beslag als een laagbouw wijk.
nouja, volgens de huidige regelgeving in NL dan.
Oud 08-11-2004, 16:43
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 17:42 :
grote denkfout

een flat neemt evenveel grond in beslag als een laagbouw wijk.
nouja, volgens de huidige regelgeving in NL dan.
Je hebt het over ruimte per inwoner ofzo? Want anders kan ik me er helemaal niets bij voorstellen...
Oud 08-11-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-11-2004 @ 17:29 :
Hoogbouwen is best wel jaren zeventig, en heb je wel eens van sick building syndrome gehoord?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-11-2004 @ 17:43 :
Je hebt het over ruimte per inwoner ofzo? Want anders kan ik me er helemaal niets bij voorstellen...
die flats in de Bijlmer bv hebben rondom allemaal gras enzo. En dat hele perceel zou evenveel zin als alle flatruimtes op de grond gebouwd waren in 4 hooghuizen
Joostje
Joostje is offline
natuurlijk kunnen er mensen bij, totdat het ong. 1 persoon per 1m2 is
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 08-11-2004 @ 17:43 :
Hoogbouwen is best wel jaren zeventig, en heb je wel eens van sick building syndrome gehoord?
Boeiend, dan hebben we alsnog heel veel weiland vol te bouwen om Nederland echt vol te krijgen...
Oud 08-11-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-11-2004 @ 17:45 :
Boeiend, dan hebben we alsnog heel veel weiland vol te bouwen om Nederland echt vol te krijgen...
Dus we bouwen de weilanden vol? Dan zie ik wel brood in koeienstallen met meerdere verdiepingen, met zo'n hippe koeienlift als ze naar buiten moeten en een grasmattenbekleding binnen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:46
Gatara
Gatara is offline
als we nu de varkens in flats zetten, dan hebben de mensen wat meer plek
Oud 08-11-2004, 16:47
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 17:45 :
die flats in de Bijlmer bv hebben rondom allemaal gras enzo. En dat hele perceel zou evenveel zin als alle flatruimtes op de grond gebouwd waren in 4 hooghuizen
Tjah, maar we hebben ook nog de new york stijl van hoogbouw... En de percelen hoeven wettelijk niet zo groot te zijn afaik...
Oud 08-11-2004, 16:47
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 08-11-2004 @ 17:46 :
Dus we bouwen de weilanden vol? Dan zie ik wel brood in koeienstallen met meerdere verdiepingen, met zo'n hippe koeienlift als ze naar buiten moeten en een grasmattenbekleding binnen
Bij vitesse kunnen ze je wel helpen met zoiets

EDIT: Jah of we zetten die koeien op de enorme daken die we dan overhouden...

Als ik over Vice City heenvlieg, zie ik daar best wel een mogelijkheid...
Oud 08-11-2004, 16:48
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ik weiger en jij wijgert.
Oud 08-11-2004, 20:41
T_ID
T_ID is offline
nou, de 'onderbouwing' geeft denk ik wel recht op de paar extra uurtjes die deze thread langer open is geweest dan zijn voorganger, maar ik zou zeggen: discussiewaarde 0 -> slot erop
Oud 08-11-2004, 21:25
Slobber
Slobber is offline
Waarom is iedereen er zo bang voor dat 90% van de mensen naar 90% van het geld komt? Lijkt mij vrij eerlijk eigenlijk.

In Nederland kun je trouwens niet zo vreselijk hoog bouwen: grote delen van het land zijn daar te drassig voor.
Oud 08-11-2004, 22:05
Verwijderd
het valt allemaal wel mee, als we gewoon een paar van die overschot golfveldjes bebouwen kan er weer wat bijgebouwd worden
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 22:11
Cheops
Cheops is offline
ach het is niet vol, ga eens willekeurig een lange rit met de trein maken.. plek zat op die lelijke boerenveldjes..de instroom van allochtonen is trouwens ook fors gedaald en die zal waarschijnlijk ook verder dalen.. Er komt nu een fikse vergrijzing van oudjes en die gaan dus ook binnenkort dood..dus op dit moment is er ruimte zat..
Oud 08-11-2004, 23:02
Verwijderd
Nee, Nederland is niet vol. Sterker nog, als het aan mij ligt komen er meer allochtonen naar Nederland dan nu het geval is.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 00:54
Quincy
Quincy is offline
Nederland is niet vol, maar wel druk op zaterdagmiddag.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 00:58
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-11-2004 @ 00:02 :
Nee, Nederland is niet vol. Sterker nog, als het aan mij ligt komen er meer allochtonen naar Nederland dan nu het geval is.
Laten we dan blij zijn dat het niet aan jou ligt.
Ach en wat is vol. In de achterhoek is het nog lekker rustig. Alleen de Randstad....ben blij dat ik daar niet woon.
Oud 09-11-2004, 01:02
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
FAFA schreef op 09-11-2004 @ 01:58 :
Laten we dan blij zijn dat het niet aan jou ligt.
Ach en wat is vol. In de achterhoek is het nog lekker rustig. Alleen de Randstad....ben blij dat ik daar niet woon.
Zo eng is het nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 01:08
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Quincy schreef op 09-11-2004 @ 02:02 :
Zo eng is het nou ook weer niet.
Als je uit de Achterhoek komt dan is dat wel ff schrikken. Moet veel te goed op m'n spullen passen.
Oud 09-11-2004, 01:18
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
FAFA schreef op 09-11-2004 @ 02:08 :
Als je uit de Achterhoek komt dan is dat wel ff schrikken. Moet veel te goed op m'n spullen passen.
Ja, ik weet wat je bedoelt. Maar denk maar niet dat mensen die daar wonen dat ook niet doen hoor.

Ik denk dat iedereen wel liever in een rustigere omgeving zou willen wonen maar aan de andere kant heb je ook je vrienden dicht in de buurt, grote kans op werk en je maakt ook weer veel mee.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 01:24
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Quincy schreef op 09-11-2004 @ 02:18 :
Ja, ik weet wat je bedoelt. Maar denk maar niet dat mensen die daar wonen dat ook niet doen hoor.

Ik denk dat iedereen wel liever in een rustigere omgeving zou willen wonen maar aan de andere kant heb je ook je vrienden dicht in de buurt, grote kans op werk en je maakt ook weer veel mee.
Hé. hoe ver denk je dat we hier bij elkaar uit de buurt wonen? Mijn vrienden wonen ook binnen een paar minuten bij me vandaag.
En ik weet nog zo net niet of ik wel dingen wil meemaken.
Alleen de kans op werk is inderdaad minder.
Oud 09-11-2004, 01:38
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
FAFA schreef op 09-11-2004 @ 02:24 :
Hé. hoe ver denk je dat we hier bij elkaar uit de buurt wonen? Mijn vrienden wonen ook binnen een paar minuten bij me vandaag.
En ik weet nog zo net niet of ik wel dingen wil meemaken.
Alleen de kans op werk is inderdaad minder.
Ik heb zelf ook niet zo de behoefte om dingen mee te maken, ook al gaan ze aan je voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 08:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nederland is vol... met domme mensen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 08:47
Vice
Vice is offline
Citaat:
Cheops schreef op 08-11-2004 @ 23:11 :
plek zat op die lelijke boerenveldjes..
Beter lelijke boerenveldjes met dieren dan de bioindustrie.
Oud 09-11-2004, 09:35
Shitonya
Shitonya is offline
Het is niet "vol" maar het wordt steeds "voller" naar mijn mening. Vol, is een land nooit, totdat er geen milimeter grond of lucht meer over is.

Verder denk ik dat als je graag serieuze reactie's wilt, je eerst serieus wat gaan doen aan je typvaardigheid, dan wordt je serieus genomen en heel misschien krijg je dan ook wel serieuze reactie's als je stelling goed onderbouwd is, want dit is natuurlijk een hoop koeiestront wat argumentatie betreft.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 09:43
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nee, nederland is niet vol. weleens in friesland of brabant geweest ? weleens die enorme groene vlaktes gezien (ook bekend als 'weiland') ? wist je dat er voor elke inwoner van nederland drie koeien rondlopen ? wist je dat dit een nutteloze vraag is ?
Oud 09-11-2004, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Als je met allochtoon bedoeld een persoon met een goede opleiding en de wil zich aan te passen aan Nederland ben ik het met je eens. Maar we zitten niet te wachten op een stel nomaden uit de Sahara die hooguit ongeschoold werk kunnen doen en over 20 jaar nog geen woord Nederlands spreken.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 09:49
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 09-11-2004 @ 10:47 :
Als je met allochtoon bedoeld een persoon met een goede opleiding en de wil zich aan te passen aan Nederland ben ik het met je eens. Maar we zitten niet te wachten op een stel nomaden uit de Sahara die hooguit ongeschoold werk kunnen doen en over 20 jaar nog geen woord Nederlands spreken.
Nee, maar wie zegt dat die binnengelaten worden?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 09:51
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Nederland is - in vergelijking met andere landen - een zeer dicht bevolkt land. Je kunt dus wel spreken van een 'vol' land.
Of er nog mensen mogen worden toegelaten, das een hele andere zaak.
Oud 09-11-2004, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 09-11-2004 @ 10:49 :
Nee, maar wie zegt dat die binnengelaten worden?
Ik niet, ik geef alleen mijn mening over die stelling.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 12:47
Gimme more beer
Citaat:
Blackwater_park schreef op 09-11-2004 @ 10:47 :
Die worden al jaren niet echt binnengelaten, sterker nog, zelfs mensen met een goede opleiding maken ze het nu moeilijk...
Oud 09-11-2004, 13:03
Verwijderd
zolang als de vvd en die nieuwe rijken, golfveldjes blijven klussen, en een tuin ter grootte van 2 voetbalvelden hebben, is nederland niet vol, en dit is ook meteen mijn onderbouwing
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:11
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
zolang er plek is voor mensen die 'nederlands' schrijven i.p.v. nederland is nederland niet vol.
Oud 09-11-2004, 13:15
D@mien
D@mien is offline
Geografisch gezien in Nederland verre van vol...maar ik vind et vol genoeg...niet dat we de grenzen dicht moeten smijten ofsow, maar mensen ontmoedigen om veel kinderen te krijgen...zijn nog zat mensen die meer dan 3 kinderen krijgen...
Oud 09-11-2004, 13:17
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:18
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-11-2004 @ 14:11 :
zolang er plek is voor mensen die 'nederlands' schrijven i.p.v. nederland is nederland niet vol.
zolang er nog plek is voor mensen die niet een fout gespeld woord kunnen overtypen zonder daar weer een fout in te maken is nederland niet vol
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:17
professor2
professor2 is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-11-2004 @ 17:01 :
nee
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:13
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ja veel te vol. ik kan amper m'n benen strekken
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-11-2004 @ 17:01 :
zalig die auslanders

dat was toch mooi geweest, was dit vervloekte ras eindelijk ook eens uitgestorven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten