Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2004, 15:29
Hakkie
Hakkie is offline
In augustus dit jaar heb ik gesolliciteerd bij een boekwinkel en daar ook een ochtend (van 8.45u tot 12.30u) proefgedraaid/meegelopen. Maar omdat ik daarvoor al 2,5 jaar in een boekwinkel gewerkt had, had ik al ervaring en heb ik gewoon kunnen werken die ochtend.
Mijn potentiële baas zei me na die ochtend dat hij me nog zou bellen over een afspraak voor als ze me zouden aannemen en sowieso nog voor loon van die ochtend. Niks meer van gehoord.

Ik ben t toen vergeten, het maakte me niet zoveel uit (de werktijden kwamen me niet echt goed uit) maar nu wil ik gewoon geld zien van die ochtend, ik kan op dit moment elk beetje geld wel gebruiken.
Dus ik heb daarnet opgebeld en die man zegt dat hij het niet nodig vindt om mij nog te betalen voor die ochtend. Hij zei dat hij vond dat ik niet heb gewerkt die ochtend. Dus ik heb verteld dat ik wel degelijk gewerkt heb die ochtend en ik vind dat ik recht heb op loon. Hij werd boos en hing op een gegeven moment op. Ik heb gezegd dat ik nog wel een keer terug zal bellen binnenkort.

Wat heb ik voor rechten hierin? Heb ik gelijk of niet? Mag die man mij weigeren nog te betalen voor die ochtend, terwijl hij zelf heeft gezegd dat hij me nog zou betalen ervoor?

Bedankt voor de reacties alvast
Oud 04-11-2004, 15:51
Verwijderd
Ik weet niet hoe het hier zit met mondeling gemaakte afspraken...maar zolang hij blijft ontkennen ed, weet ik niet of je iets hebt om op te staan...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 16:35
Verwijderd
Mondelinge overeenkomsten zijn net zo geldig als schriftelijke of electronische, alleen het is wat moeilijker om aan te tonen dát er een overeenkomst is.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 16:47
Gothic
Gothic is offline
als jij kunt bewijzen dat jij die ochtend gewerkt hebt, kun je je loon nog ontvangen... anders lijkt het me nogal lastig als hij vindt dat jij niet hebt gewerkt.
Oud 04-11-2004, 17:09
Miracle
Miracle is offline
Het lijkt me een beter idee om er langs te gaan. Als je voor hem staat kan hij de haak er tenminste niet op gooien.
Oud 04-11-2004, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 04-11-2004 @ 17:47 :
als jij kunt bewijzen dat jij die ochtend gewerkt hebt, kun je je loon nog ontvangen... anders lijkt het me nogal lastig als hij vindt dat jij niet hebt gewerkt.
Hij wil waarschijnlijk gewoon niet betalen, dus zelfs als ze het al zou kunnen bewijzen, zou ze waarschijnlijk nog geen geld krijgen. De overeenkomst is voorts ook niet aantoonbaar.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:00
Verwijderd
Ik zou het laten zitten, wat je er hoogstens voor krijgt is 4 uur minimumloon als hij al gaat betalen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:41
Fine
Fine is offline
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje schooien. Bovendien jij hebt het toen laten zitten( ik weet niet hoe lang dat geleden is), maar om dan n poos later terug te komen om geld te halen, dan zou ik hem wel gelijk geven. Maar aan de andere kant zou hij zelf destijds geld aan jou overgestort hebben en daar heeft ie zich kennelijk niet aan gehouden. Je kunt hem daar op wijzen, maar je hebt geen voet om op te staan als hij die mondelinge afspraak ontkent.Althans dat denk ik...
Oud 05-11-2004, 23:19
PV
PV is offline
Volgens mij ben je gewoon dom geweest dat je niks op papier hebt vastgelegd. Daarbij was het volgens die baas dus proefdraaien, ook al had je ervaring. Hoezo was je 'vergeten' achter je geld te vragen toen het nog relevant was?

Geef 't op, zou ik zeggen en bespaar je de moeite voor die paar euro. Zoek een fatsoenlijke baan.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 00:11
Verwijderd
Dat jij die ochtend hebt gewerkt wordt gewoon verstaan onder proefdraaien. Daar krijg je meestal niks voor betaald.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 00:31
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 06-11-2004 @ 01:11 :
Dat jij die ochtend hebt gewerkt wordt gewoon verstaan onder proefdraaien. Daar krijg je meestal niks voor betaald.
proefdraaien is gewoon dom zet er altijd iets over op papier. Want het is gewoon stom werken zonder betaald te krijgen
Oud 06-11-2004, 14:41
Roos
Roos is offline
Laat lekker zitten joh. Ik heb ook wel eens 5 uur op een bloemenveilig gewerkt, heb toen ontslag genomen omdat het kapotsaai was en niemand sprak Nederlands.
Dus ik krijg ook nog 30 euro van die mensen
Oud 06-11-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 06-11-2004 @ 15:41 :
Laat lekker zitten joh. Ik heb ook wel eens 5 uur op een bloemenveilig gewerkt, heb toen ontslag genomen omdat het kapotsaai was en niemand sprak Nederlands.
Dus ik krijg ook nog 30 euro van die mensen
Misschien zit zij wel héél erg krap
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 22:56
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2004 @ 16:45 :
Ga dan een baan zoeken i.p.v. kansloze berichtjes sturen op dit scholierenforum. Seriously.
Oud 07-11-2004, 11:02
Verwijderd
Ja, dat dacht ik ook. Maar je staat verbaasd welke dingen mensen nog via een scholierenforum te weten denken te komen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 00:00
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
misschien kan die een doekoe verdienen door zn internet abbo op te zeggen mmja?
Oud 14-11-2004, 12:35
Hakkie
Hakkie is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2004 @ 16:45 :
Ik zat idd heel erg krap ja, maar gelukkig heb ik nu waarschijnlijk een baan

Bedankt voor de reacties iig (behalve deze hierboven van Hardstylesage dan... Lekker opbouwend. )
Oud 15-11-2004, 01:44
T_ID
T_ID is offline
kijk of je uren geregistreerd staan, zo ja, dan bestaat er een boeteregeling voor te late uitbetaling die op kan lopen tot 50%.

mocht je het op willen zoeken wtb v strafrecht boek 7 artikel 625.

staan je uren niet geregistreerd dan ben ik niet zeker wat je eraan kan doen.
Reageren

Regels voor berichten