|
|
Bekijk resultaten poll: God bestaat niet want anders had Hij wel wat gedaan alle alle oorlogen e.d. | |||
Ja, helemaal mee eens |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 17.14% |
Ja, maar om een andere reden |
18 | 25.71% |
Weet ik niet ![]() |
5 | 7.14% |
Nee |
35 | 50.00% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1. God grijpt uit principe niet in om de mens vrije wil tot het kiezen van het goede te geven 2. God heeft zichzelf de macht to ingrijpen ontnomen 3. God kan helemaal niet ingrijpen 4. God heeft alleen geschapen en doet verder niets meer (lijkt natuurlijk op 2 en 3) 5. Als God nog zou moeten ingrijpen, was de schepping niet perfect Zelf voel ik meer hier voor: 1. Definieer goed en kwaad! (kan niet, dus...) |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Al deze standpunten zijn of makkelijk onwaar te bewijzen, of uberhaupt onbewijsbaar. de conclusie dat er geen aanbiddenswaardige goden bestaan lijkt onvermijdelijk...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
bewijs is het enige dat telt. anders dan ben ik namelijk god: "ik ben god" zo, geen bewijs nodig, ik heb gelijk, aanbid mij. 'de wetenschap' is slechts een definitie, eentje die zo ruim gesteld is dat je elke manier om onderzoek te doen of dingen uit te vinden er bij onder kunt brengen. dus ja, niks is de wetenschap op den duur te groot, er zijn namelijk geen onoplosbare raadsels of onuitlegbare dingen, alleen maar dingen die we nog niet uit kunnen leggen...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik begrijp zelf namelijk sowieso niet hoe je in dezelfde zin kunt denken aan God en aan ingrijpen, aangezien ingrijpen een "proces" impliceert, met "tijd" en "materie". Als God in tijd en materie was, was hij ook geschapen, dus dat is al onmogelijk. Verder is ellende gewoon een subjectief begrip. Zelf voel ik veel voor een Boeddhistische visie, maar als je even vanuit een Godsvisie wil praten, kun je wellicht beter stellen dat God niet ingrijpt omdat het belangrijk is dat wij inzien dat er niet ingegrepen hoeft te worden, namelijk omdat wij goed en kwaad van elkaar kunnen onderscheiden door onze eigen begeerte, die ons van God afleidt. In Boeddhistische taal zou dat zoiets worden als dat wij met onze begeerte lijden creëren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tenzij je wilt beweren dat dat van de duivel of van de eigen kant van de mens komt etc. etc. maar dat vidn ik nogal ver gaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het instralen van Jomada is ook onmogelijk te bewijzen, hoeze zijn er dan religieuse mensen die dat niet geloven, en een religie wel?
||
Citaat:
Of kun jij dat wel verklaren? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat is de reden dat er een hoger macht zou moeten zijn? waarom is de ene wonderdoener de andere niet?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
[QUOTE]T_ID schreef op 16-10-2004 @ 14:40 :
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar wat je nu doet is nogal raar. Je neemt iets waar en daar zoek je dan een verklaring voor. Zo nemen we waar dat wij bestaan en sommige mensen verklaren dat met de theorie dat er een opperwezen bestaat die ons geschapen heeft. Nu ga jij een stap verder door te proberen de mogelijke verklaring te verklaren. Natuurlijk lukt dit niet, je probeert namelijk aannames te verklaren in plaats van waarnemingen. Stel dat er een god is die alles heeft gemaakt. We weten niet waarom hij alles heeft gemaakt. Dat maakt god niet onverklaarbaar maar gewoon een slecht uitgewerkte theorie. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jaja voor het geval je wou aankomen met die oerknal theorie en betweterig wou doen door de zeggen even groot als de kans dat God zou bestaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ook uit het niets? Eigenlijk is die hele oerknal theorie zo gek nog niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Boy make up jour mind ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het heelal zoals wij dat nu kennen staat bol van toevalligheden, graag wijs ik om de 6 constanten van Rees, die op de 6 decimaal significant belangrijks zijn voor het heelal. Maar de oerknal is idd 1 van de beste theorien die wij hebben voor het onstaan van het heelal. Het enige probleem is (en daar is de kerk heel blij mee) wat heeft het in gang gezet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De kans is btw niet even groot als de kans dat God zou bestaan, bepaalde dingen zijn nl wetenschappelijk te bewijzen. Verder sluit ik me aan bij Lucky Luciano. Of misschien is de mensheid wel te slecht oid. Al ben ik totaal niet gelovig, dat moet er misschien wel even bij vermeld worden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Waar komt God dan vandaan? Zolang de gelovigen mij die vraag niet kunnen beantwoorden, en het liefst wel een antwoord met argumenten en redelijk stevig bewijs, dan vind ik een oerknal minstens zo waarschijnlijk als een Hogere Macht. En laat er nu meer bewijs zijn tégen een hogere macht dan tegen een Oerknal. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Religie LaResistance | 54 | 26-10-2004 17:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |