Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2004, 18:56
Balance
Balance is offline
Als voorstellingen op dvd zouden worden uitgebracht, zou je die dan kopen?

Alleen voorstellingen die je gezien hebt of juist de voorstellingen die je hebt moeten missen? Of maakt het niet uit of je hem gezien hebt?

En zit er verschil in wat voor voorstelling? Cabaret, toneel, musical, opera, dans... Noem maar op. Wat zou je wél en wat zou je niet kopen?

En is dit volgens jou een mooie extra inkomstenbron voor de artiesten of eerder broodroof (als in: men koopt voortaan een dvdtje en gaat niet meer naar het theater)?

Sommige voorstellingen worden al op dvd uitgebracht, maar ga er vanuit dat ELKE voorstelling die je maar kan verzinnen op dvd (of video) te verkrijgen is
Oud 11-10-2004, 18:57
Balance
Balance is offline
TS begint:
ik ben erg musicalfan en zou zeker de musicals op dvd willen hebben. Het maakt niet uit of ik ze gezien heb of niet, ik wil graag nagenieten van een musical, maar een nieuwe zien is uiteraard ook erg leuk.

Ik denk alleen wel dat het (met de huidige prijzen) het theaterpubliek beïnvloedt met hoevaak ze nog naar het theater gaan.

Cabaret en toneel zou ik ook wel op dvd willen zien, maar dan niet ook nog eens in het theater.
Oud 11-10-2004, 19:26
alpha
alpha is offline
het is financieel niet mogelijk om ELKE voorstelling op dvd uit te brengen.. Dan is het volgens mij ook nog eens slecht voor de opkomst bij voorstellingen IRL, als je het toch ook op dvd kan kopen: is toch veel goedkoper??
Oud 11-10-2004, 19:32
Verwijderd
Ik heb alle shows van youp van 't hek op dvd en alle van bert visscher ook. Gewoon omdat ik dat leuk vind om nog een keer te zien. Ik weet niet of ik alle shows wel op dvd zou willen hebben. Maar dingen als musicals zou ik misschien nog wel een keer willen zien dan. Of toneelstukken. Dan is het natuurlijk wel een uitkomst om dingen op dvd te hebben.
Oud 11-10-2004, 19:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
alpha schreef op 11-10-2004 @ 20:26 :
het is financieel niet mogelijk om ELKE voorstelling op dvd uit te brengen.. Dan is het volgens mij ook nog eens slecht voor de opkomst bij voorstellingen IRL, als je het toch ook op dvd kan kopen: is toch veel goedkoper??
maar een voorstelling in het echt zien of op tv is toch wel heel wat anders. Ik denk dat toch veel mensen de voorstelling live willen zien en het later nog eens willen bekijken. Maar ja, het kan natuurlijk ook dat er mensen wegblijven. Dat wilde ik ook een beetje bekijken met deze topic.

En of het financieel mogelijk is daar gaat het hier niet om STEL dat het kon...
Oud 11-10-2004, 20:12
alpha
alpha is offline
goed, in heel veel gevallen zou ik dan eerder de dvd kopen (of rippen ofzo) dan naar de voorstelling gaan. Niet in alle gevallen, maar wel veel.
Oud 16-11-2004, 21:00
Repeltje
Repeltje is offline
Het probleem bij veel bekende musicals zijn de copyrights. Een producent koopt de copyrights om bv de musical op het podium neer te zetten. Als hij de musical wil verfilmen én uit wil brengen op DVD moet hij ook de copyrights van de verfilming kopen. Omdat de afzetmarkt van musicals waarschijnlijk niet groot genoeg is is het waarschijnlijk niet winstgevend genoeg om deze filmrechten dan te kopen en te verfilmen.

Bij de 3 musketiers was dit een heel ander geval omdat Joopie zelf al de filmrechten in handen had. Overigens heb ik gehoord dat de acteurs van de 3 musketiers geen cent hebben gevangen voor deze verfilming. Maar ik weet niet in hoeverre dit waar is.
Oud 17-11-2004, 12:32
Daangerous
Daangerous is offline
Ik vind het bij toneel niet te doen, misschien als naslagwerk, maar om echt een toneelvoorstelling te bekijken, nee
Advertentie

Regels voor berichten