Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2004, 14:07
Órelindë
Órelindë is offline
Haj,
Ik weet niet of een van jullie ook weet wat depersonalisatie is, maar ik heb er best vaak last van en ik zougraag willen weten of er nog meer mensen zijn die daar (wel eens) last van hebben. En wat je er tegen doet.

Ik heb het zovaak, dan heb ik het gevoel alsof ik naar mezelf kijk van een afstandje. Ik doe alles maar ik doe het niet bewust, alleen maar omdat het nou eenmaal zo hoort. Ik luister wel maar hoor niets.. zeg maar. Je zet je bewustzijn op een laag pitje, maar je hebt wel door dat je bewust zijn er niet helemaal is.
Ik had het er over met mijn therapeut, die vertelde mij de naam van het probleemp, maar ik weet niet wat ik er aan kan doen. Het is soms zo vervelend. Alles is afgevlakt, ik voel geen spanningen, geen enthausiasme, geen verdriet, het is allemaal even weg. Alsof ik ergens anders ben. Maar soms dan is het noodzakelijk dat ik weer terug kom, maar ik kan mezelf niet terug halen. Heeft iemand een tip?

Alvast bedankt..
Oud 02-12-2004, 14:25
coopergirl
coopergirl is offline
Onlangs heeft Eend hier ook een topic over geplaatst... Misschien kun je ook wat met de daarin genoemde informatie...

Goodluck..
Oud 02-12-2004, 14:27
coopergirl
coopergirl is offline
Bij deze de url van het 'depersonalisatie-topic'.
Oud 02-12-2004, 14:33
leucomelas
leucomelas is offline
enthousiasme is weg idd.. je maakt je niet meer druk om de normale problemen, niks kan je nog echt boeien... heb ik zelf zo vaak last van. lijkt wel of ik zweef door mijn leven, ik ben er wel, maar niet met mij hoofd, het leven gaat als het ware aan mij voorbij. de tijd gaat ook heel snel wanneer ik dat heb.... nu alweer zon week of 2, lijkt wel drie dagen
kvind het zelfs nieteens erg om naar me werk te gaan, of een spreekbeurt te houden. kan me allemaal weinig schelen eigenlijk. helaas de leuke dingen dus ook...
Oud 02-12-2004, 14:52
Eend
Eend is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 02-12-2004 @ 15:27 :
Bij deze de url van het 'depersonalisatie-topic'.
O, dank je, jij hebt m al opgezocht
Oud 02-12-2004, 14:57
Quiana
Quiana is offline
Ik weet niet of dissociatie hetzelfde is als depersonalisatie, (het
komt me wel deels herkenbaar voor, maar niet helemaal dus,)..
Maar goed, misschien kan je hier toch wat mee;

Iets wat bij mij goed helpt om in de realiteit te blijven op het
moment dat ik mezelf voel wegglijden is het hardop noemen
van dingen die ik zie, hoor, voel en ruik in mijn omgeving.

Heel bewust blijven kijken naar de dingen waar je bent, en het
liefst nog zo gedetailleerd opnoemen ook bijv; "ik zie de stof van
mijn sjaal, wit met een blauw patroon, de stof is waarschijnlijk
katoen, enz".
Oud 02-12-2004, 15:33
leucomelas
leucomelas is offline
Genezing

Medicijnen: Er is geen specifiek medicijn beschikbaar. Wel kunnen moderne antidepressiva en soms antipsychotica bij sommige mensen een verbetering te zien geven

Psychotherapie:. In onze optiek is er (vaak) sprake van een uitingsvorm van een psychologische beschadiging cq conditionering. Er zijn diverse psychologische en daaraan gekoppeld fysiologische processen aan de gang, die deze uitingsvorm veroorzaken. Cognitieve therapie kan heel goed werken en goede resultaten geven. Nog beter -maar niet geheel zonder risico- is een therapie, zoals onder andere die van ons, die naast het cognitieve aspect oog heeft voor onverwerkte emoties en/of conditioneringen, die aan de depersonalisatieverschijnselen ten grondslag kunnen liggen.
Motivatie van de cliënt is uiteraard essentieel.

Het is echter belangrijk, dat men bijtijds hulp in gaat roepen. Je weet dan, dat je in een psychische fase terecht gekomen bent, die niet normaal is. Als het te lang duurt loop je , volgens onze visie, de kans, dat je in een Matrixscenario terecht komt, alleen, zal alleen jij die als echt ervaren. Dan ben je door de ambulante hulpverlening niet meer te bereiken en wordt het de psychiater, die door middel van medicijnen kan proberen je weer een beetje terug in de werkelijkheid te krijgen.

Dus als je er langer dan een dag (zonder aanwijsbare oorzaak) of langer als een maand (met aanwijsbare oorzaak) last van houdt, moet je al alert zijn en eens een expert raadplegen en zonodig gelijk in psychotherapie te gaan. Onder de noemer: beter in het begin gelijk gekeerd, dan de rest van je leven in een matrixachtige wereld rond te dolen.

gevonden op deze site
Reageren

Regels voor berichten