Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ja Maakt niet heel veel uit, aangezien je altijd nog extra mb kunt kopen
||
Citaat:
Als jij foto's hebt die 500kb zijn en je hebt een opslagschijfje van 16 mb, dan kunnen daar maar 32 foto's op. Uiteraard kun je de resolutie lager zetten, maar dit gaat wel ten kosten van je kwaliteit. En opslagkaarten kopen is doorgaans behoorlijk duur. Ligt er wel aan wat voor 'n kaart je nodig hebt, want al die merken gebruiken verschillende soorten opslagkaarten. Het is dus niet onverstandig om daar ook alvast naar te kijken.
|
Misschien hier eens een kijkje nemen
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Vergeet die megapixels. Het zijn slechts getallen die voor een bepaalde resolutie staan, maar in wezen niets zeggen over de beeld- of adrukkwaliteit. Ingredienten als ruis, een grote sensor- of pixelomvang en het dynamsisch bereik zeggen vele malen meer over de kwaliteit van een foto. Voor 200 dpi-afdrukken tot en met A4-formaat is een goede 4 megapixel-camera volgdoende. Wil je graag op grotere formaten afdrukken of maak je veel uistneden dan is een camera met meer megapixels op zn plaats. Let herbij wel op de kwaliteit van de beeldsensor en de hoeveelheid ruis die deze produceert. En vergeet uiteraard niet dat meer megapixels ook meer opslagruimte eisen!
|
![]() |
||
Citaat:
En wij hebben CompactFlash kaarten thuis en die waren (iig toen wij die kochten) behoorlijk duur hoor. Maar ik vind 60 euro voor geheugen dus wél duur en jij zo te zien niet, dus dat is al een verschil
|
Verwijderd
|
De Canon Powershot-serie bestaat uit mooie, degelijke toestelletjes. Ik heb zelf een A60 en m'n vader heeft een A75. Beide zijn we erg tevreden.
Ook Kodak maakt leuke toestelletjes van goede kwaliteit voor een scherpe prijs. Je zal altijd een geheugenkaartje moeten kopen. Het kaartje dat bij een toestel geleverd wordt, is eigenlijk altijd te klein (16Mb/32Mb). Zelfs om mee te beginnen. Koop een kaartje van minimaal 128Mb. Verder moet je ook zeker de batterijen niet vergeten. Zorg voor goede (NiMH) batterijen en geschikte oplader. Deze kan je bijvoorbeeld bij de Hema kopen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Heb zelf ook 'n A60, afgelopen dinsdag bier op gemorst door 'n zatte klungel toen ik foto's maakte op fuiven en niks mis mee. ![]() En gewoon ook handig te bedienen, compact, en goeie kwaliteit. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder: Ik zou absoluut niet voor kodak gaan, omdat de beeldkwaliteit erg matig is. Ik zou een Nikon of Canon kopen. Misschien iets duurder, maar wel van goede kwaliteit. Duurzaam. Sony ben ik ook niet voor overigens.
||
Citaat:
![]() Maar voor de TS is het puur een mededeling dat je daar ook naar moet kijken en dat mee moet nemen bij je beslissing. Ik ben ook fan van Canon powershot btw ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() mijn ervaring maar even: ik heb een canon powershot a300 deze Ik heb er een compact flash kaart met 128mb bij. Kan dan ongeveer 180 foto's maken op fijne kwaliteit en maximale resolutie. De kwaliteit vind ik erg goed, mooie heldere foto's niets mis mee. Hij is makkelijk te bedienen en heeft allerlei functies om de foto's nog beter te maken. Verder kan je ook nog filmpjes maken met geluid. Ik kan je deze aanraden. |
![]() |
|
Let op de wachttijd tussen het afdrukken van de ontspanner en het daadwerkelijk nemen van de foto.
Bij een echte camera(een analoge) is dat onmiddelijk, bij een digicam wil daar nog wel eens een volle seconde of nog meer tijd tussen zitten. Dat is zo irritant, dat we dat klereding niet eens gebruiken. En het vreet batterijen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik heb zelf de sony cybershot p72.
je hoort er niet heel veel meer over omdat er een heleboel nieuwe en kleineren modelen zijn uitgebracht van sony. http://www.kieskeurig.nl/nl/product....256CD000662656 aardig dingetje is het dat goede foto's maakt. Een nadeel is dat de memorysticks wat duurder zijn dan de andere geheugenkaartjes. Maarja, dat is een eenmalige uitgave. Voorbeeld van wat ik genomen heb: Laatst gewijzigd op 21-11-2004 om 22:57. |
![]() |
||
Citaat:
En ik had voor dat geld beter een doka uitrusting kunnen kopen. |
![]() |
||
Citaat:
Ach, het zal wel aan mij liggen, ik kan er gewoon niet mee overweg. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb zelf de Olympus C760 UZ.
Met grote, glazen lens en 10x optische zoom. Schitterend. 3.2 MP. Dat laatste zegt op zichzelf niet veel. Trust-cams met 5 MP van 125 euri's zijn echt nog steeds bagger. Pa heeft een Canon A60. Ook mooi en niet zo duur. Maar mijn Olympus is leuker ![]() http://www.kieskeurig.nl/nl/product....20Ultra%20Zoom Laatst gewijzigd op 24-11-2004 om 22:52. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Digitale Fotocamera - FUJI FinePix S5700 Verwijderd | 0 | 11-11-2007 20:41 | |
Software & Hardware |
[Digitale Videocamera] Geheugen? Nate | 5 | 16-05-2005 17:28 | |
Software & Hardware |
Digitale foto's branden Asjemenou | 2 | 05-07-2003 18:38 | |
Software & Hardware |
Digitale fotografie InTranceITrust | 1 | 17-12-2001 19:48 | |
Software & Hardware |
Digitale fotocamera, te vroeg? pseudoniem | 2 | 24-10-2001 13:33 | |
Software & Hardware |
Digitale camera: Afga E-photo CL20, kopen of niet? Orion16 | 7 | 14-10-2001 18:50 |