Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2005, 22:36
Nate
Nate is offline
Kort vraagje over digitale videocamera's, zit er namelijk over te denken er eentje aan te schaffen:

Werkt het net als bij een digitale fotocamera zo, dat de filmpjes op flash-geheugenkaartjes worden opgeslagen? Of is het vergelijkbaar met analoge videocamera's, dat het op bv. een minidisc wordt opgeslagen.

En hoeveel minuten film kan er dan op een gemiddelde disc/flash geheugenkaart?

Bvd,
Oud 11-05-2005, 22:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nee de meeste digitale videocams gebruiken MiniDV cassettebandjes om hun informatie magnetisch op te slaan. Deze zijn zéér gevoelig voor storingen. Simpelweg achteruitspoelen betekent vaak al dat je 'hikjes' en 'stottertjes' krijgt. Knap waardeloos dus. Wat mij betreft staan digitale videocams dus nog in de kinderschoenen. Eerst is een fatsoenlijk betrouwbaar opslagmedium nodig. Probleem bij videobeelden is dat je al snel heel veel schrijfruimte nodig hebt. 2GB is qua video echt niet veel.
Oud 12-05-2005, 17:17
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-05-2005 @ 23:45 :
Nee de meeste digitale videocams gebruiken MiniDV cassettebandjes om hun informatie magnetisch op te slaan. Deze zijn zéér gevoelig voor storingen. Simpelweg achteruitspoelen betekent vaak al dat je 'hikjes' en 'stottertjes' krijgt. Knap waardeloos dus. Wat mij betreft staan digitale videocams dus nog in de kinderschoenen. Eerst is een fatsoenlijk betrouwbaar opslagmedium nodig. Probleem bij videobeelden is dat je al snel heel veel schrijfruimte nodig hebt. 2GB is qua video echt niet veel.
maaaaaaaar je hebt ook al videocamera's met ingebouwde harde schijf...
Ik heb toevallig gister ongeveer 2uur gefilmd met deze JVC daar zit dus een 2gb harddisk in en ik filmde in normal quality mode en dat ziet er gewoon nog best goed uit op tv...Je kan natuurlijk ook op betere kwaliteit filmen maar dan kan je dus minder lang filmen...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 01:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
HDD? Zelfs een 2,5" HDD kan 100GB capaciteit aan. 2GB heb je ook gewoon in CompactFlash.

2GB is eigenlijk te weinig. 15GB zou goed gaan, maar een 40GB 2,5" HDD zou perfect zijn.
Oud 13-05-2005, 02:24
Verwijderd
40 GB zou idd mooi zijn. Laatst hadden we gefilmd op vakantie. Een film van iets meer dan een uur was 27GB, ruw he. Na het verbeteren en verwijderen van stukjes was die 10 GB. Toen nog kleiner maken op een DVD kwam die op 4GB. Toen waren er wel wat leuke blokken te zien.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-05-2005 @ 23:45 :
Daar heb ik bij mijn camera geen last van (althans: nog niets van gemerkt).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten