Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
meisje = fout
zij ging vreemd, jongen is ok, geeft haar 2e kans, meisje schaadt weer (2e x) vertrouwen van jongen. Deze wordt nu beetje boos (kan ik me best voorstellen) maar zij liegt, en hij geeft haar nog een kans, maar hij wordt hier wel errug wantrouwig van (duh) en na een tijdje wordt ie gewoon gek van zichzelf, dat ie de hele tijd bezig is haar te controleren, dus maakt ie het uit. niet gebruikt imho
||
Citaat:
|
Wie is er fout? Zij, zij behoort niet vreemd te gaan in een relatie. Doet zij dit wel dan is niet relatie-geschikt. Nu komen er een heleboel vragen in me op: Heeft de jongen het recht zich zo te gedragen? Jazeker, ze moet blij wezen dat hij het niet meteen uitmaakte. Heeft de jongen het meisje die volgende twee weken gebruikt? Neen, hij wilde immers aan de relatie werken, maar kwam er achter dathet toch niet verder kan gaan zo. Heeft het meisje dit over zich afgeroepen ook nadat ze schuld heeft betuigd? in weze valt vreemd gaan niet goed te praten. Ze moet blij zijn dat hij het haar vegeven kon. Zijn reactie is volkomen begrijpelijk. Heeft het meisje het recht op een gebroken hart, net zoveel als de jongen heeft? Eigenlijk meer, ja. De jongen is niet degene die iets fout heeft gedaan in mijn ogen. Zij wel. Heeft het meisje niet genoeg geboet ( er vanuit gaande dat ze een geweten heeft)? Genoeg gebout? absoluut niet. zij is heel erg fout geweest. Zij heeft laten zien dat ze (nog) geen relatie serieus kan nemen, hij kon dit wel. De uitkomst in de praktijk is als volgt: het meisje is ten schande gebracht, de jongen doet stoer en leeft verder. haha, nee, die jongen heeft het er makkelijk mee? elke keer als hij nou een relatie aangaat is ie doodsbang dat zen meisje vreemdgaat. Dit hoort toch niet te kunnen? Wat vinden jullie hiervan? die jongen heeft er goed aan gedaan om het uit te maken. het had anders heus niet bij 1 maal vreemd gaan gebleven, vooral niet omdat zij het contact met er ex niet verbreken wilde. btw, jij bent zeker het meisje? :/
|
beidden fout...het meisje had in de eerste plaats niet mogen vreemdgaan...maar als de jongen haar vervolgens vergeeft en haar 2 weken later bewust pijn doet, had hij de relatie eerder moeten beindigen...
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Optima schreef:
Nu komen er een heleboel vragen in me op: Heeft de jongen het recht zich zo te gedragen? nee. Hij zal haar eerst vergeven hebben, omdat ie zoveel van haar hield en het niet aankon, toen issie erover na gaan denken en heel erg kwaad geworden. Op zich wel logisch, maar ik vind dat hij er normaal over moet praten. Zeker na dat intieme contact in die 2 weken daarna vind ik dat het meisje recht heeft op een goeie verklaring. Heeft de jongen het meisje die volgende twee weken gebruikt? kweeniej. gebruikt? dat lijkt me een beetje vaag. Ze hadden toch een relatie....naja die vraag kán je gewoon niet beantwoorden aks je nix vd situatie weet, echt niet. Heeft het meisje dit over zich afgeroepen ook nadat ze schuld heeft betuigd? een beetje wel. Heeft het meisje het recht op een gebroken hart, net zoveel als de jongen heeft? wat ik niet snap.....als ze zoveel van 'm houdt, waarom is ze dan in vredesnaam vreemdgegaan met haar ex? ![]() "recht op een gebroken hart", beetjuh vage stelling.. Maar verderz: ten eerste ben ik het 100% met @pie eens, dat verhaal zou je nog boven mijn verhaal kunnen zetten zeg maar. Naja, verderz is dit eigenlijk een klassiek geval. Het leek alsof het weer goedkwam tussen jullie, maar door dat vreemdgaan is er toch iets stukgegaan. Waar hij dus later ook achter kwam. Naja dat verhaal van @pie klopt gewoon 100%, dus hou je daar maar bij zou ik zeggen.. liefs, Alicia |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Anyway: dit is gewoon het resultaat van niet beslissen. Niet het lef hebben te beslissen. Als je eerder had gekozen om 1) niet vreemd te gaan of 2) het uit te maken met je vriendje, was dit alles niet gebeurd. Ik weet niet of er sprake is van een fout. Maar leer ervan, en wees vortaan 1) eerlijk 2) ga geen problemen uit de weg, maar confronteer ze. Begrijp eerst wat je zelf fout hebt gedaan dat dit alles is gebeurt. En daarna probeer ermee te leven/accepteren. Naderhand spreken wat wel of niet rechtvaardig is/was om te doen heefft gewoon totaal geen zin, en zo zie je de realiteit nog niet onder ogen. Wat jij zelf vind is het belangrijkst. Houdt je daar maar mee bezig. En laat de oordelen die anderen hierover vellen maar een beetje met rust. |
![]() |
||
Citaat:
de jongen leeft evrder, maar het meisje blijft in haar schuld
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik vind dat het dan gewoon uitgepraat moet worden. Dat die jongen eerlijk moet zijn over z'n gevoelens, want op deze manier komt het over alsof ie nix meer voor haar voelt.. |
![]() |
|
Vergeving is geen recht.
Het is een gift die je alleen krijgt als het persoon die iets aangedaan is, bereid is om jou te vergeven. Je kan het niet eisen, en als je het niet krijgt, zal je daar zelf mee moeten leren leven. Niet netjes van die jongen om het zo af te handelen, helemaal achteraf, maar ik stel me zo voor dat hij dacht "misschien kunnen we het nog redden" en er vervolgens achterkwam dat het niet ging. Zij zit natuurlijk helemaal fout, maargoed, dat is onderhand duidelijk.
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou het recht hebben... Jah kweenie. Ik kan het in ieder geval goed begrijpen. Je hebt zijn vertrouwen namelijk twee keer geschaad. De ene keer met het vreemdgaan, de andere keer omdat je hebt gelogen over het contact met je ex... Citaat:
Dat zou kunnen. Maar het kan ook zijn dat hij voor zichzelf goed na wilde denken. En dat hij het nog niet uit wilde maken omdat hij dat nog niet zeker wist. Aan de ene kant kun je dan denken dat je aan het lijntje bent gehouden. Aan de andere kant is het best logisch. Want het is natuurlijk vrij klote als je het uitmaakt omdat je twijfelt, en dat je der dan achteraf toch eigenlijk niet kwijt had gewild... Hij wilde gewoon zeker zijn van het feit dat ie je nog zou hebben... Citaat:
Euh... Nou als je vreemdgaat ben je al fout bezig. Als je het dan bekent aan hem, kun je er donder op zeggen dat ie pissed is! Je gaat gewoon niet vreemd. Das respectloos en dom, en uiteindelijk (zoals je al ziet) heb je alleen jezelf ermee ![]() En daarbij komt, dat als je dan je schuld hebt betuigd, en je hebt beloofd geen contact meer met hem te hebben... Dat je dan niet alsnog contact met hem hebt!! Als je vriend je vergeeft en je dat vertrouwen nog schenkt, moet je het zeker niet weer gaan schenden! Citaat:
Ik weet niet of de jongen recht heeft op een gebroken hart, dat is aan dit stuk niet te merken... Euh, het verschil hier is: het meisje heeft helemaal zelf voor haar gebroken hart gezorgd, ze had maar niet vreemd moeten gaan. De jongen is een gebroken hart bezorg (verdient of niet verdient.) maar uit dit verhaal te halen, zat het meisje hier toch echt fout, en vind ik dat het meisje de jongen repsectloos heeft behandeld en dus wel recht heeft op een gebroken hart! Citaat:
Dat ze een geweten heeft is goed, dat ze een tweede keer het vertrouwen schaadt is een kutstreek. Het meisje heeft wel genoeg geboet, maar moet niet zeuren over de reactie van haar (ex)vriend, want die is volkomen te begrijpen Citaat:
ik zou ook doorleven als ik het meisje was..en zorgen dat ik het in het vervolg niet meer zo gigantisch ga verneuken voor men eigen |
![]() |
||
Citaat:
2) De ene jongen vind het erger dan de ander. De ene zal het makkelijker vergeven dan de ander. 3) en terecht dat ze zich schuldig voelt, het is immers bijzonder slecht wat zij gedaan heeft.
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo'n meisje kan haar positie enorm uitbuiten om zielig te lijken en daar misbruik van te maken. Mensen die in staat zijn tot vreemdgang zijn ook in staat dat te misbruiken...
|
![]() |
Het meisje heeft gewoon een grote fout begaan. Met alleen spijt is zoiets niet opgelost, ik snap heel goed dat de jongen het er erg moeilijk meer heeft en haar ook niet meer vertrouwt.
Ik ben van mening dat de jongen zich ook niet al te netjes heeft gedragen, maar hij heeft er meer reden toe dan het meisje. Hij is gekwetst en heeft het er waarschijnlijk erg moeilijk mee. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]incognito schreef:
voor een deel ben ik het wel met je eens vreedmgaan is zeer fout, maar...: Mischien. Het meisje heeft de jongen echter veel langer gebruikt. Dus ze staan nog steeds niet quitte. gaat het om quitte staan? het gaat om gevoel, ik denk niet dat je dat zo kunt stellen... Optima: Heeft het meisje het recht op een gebroken hart, net zoveel als de jongen heeft? Incognito: normaal gesproken ben ik niet zo'n oog-om-oog tand-om-tand type maar toch vind ik dat die meid hier maar eens flink voor gestraft moet worden tuurlijk heeft dat meisje recht op een gebroken hart...het lijkt me niet dat je vreemdgaan als een leuk iets doet in je vrije tijd...voor haar spelen er waarschijnlijk ook allemaal gevoelens mee...maar afgezien vand at is het fout! incognito`s reactie vat ik niet helemaal ![]() kun je hier genoeg voor boeten dan? En heeft iemand die vreemd gaat dan een geweten? Op beide vragen is het antwoor nee ik denk ook dat zowiets onvergeeflijk is, maar toch denk ik niet dat je zo zwart wit kunt stellen dat iemand die vreedmg aat geen geweten heeft. wat ik hierboven schreef: ik neem aan dat vreemdgaan geen leuke hobby is voor in de vrije tijd. ik denk dat het voordurend knaagt aan iemands geweten. al met al vin ik dat je mening een beetje kort door de bocht is...het is niet zow zwart wit als jij stelt, lijkt mij...overigens ben ik blij nooit vreemdgaan in welk opzicht te hebben ervaren ![]() |
![]() |
|
vreemdgaan is ook geen hobby.
het is een gebeurtenis die je geheel zelf in de hand hebt. En blijkbaar vond zij die geen probleem. Ze had lak aan de gevoelens van het huidige vriendje.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wie is de mol? #2.1 Biertank 52 | 4 | 19-04-2009 22:42 | |
De Kantine |
Wie is de mol? Verwijderd | 500 | 22-02-2009 22:33 | |
De Kantine |
[spel]Wie is de mol? Verwijderd | 122 | 30-01-2009 13:07 | |
Liefde & Relatie |
Wie is er fout? Armoed | 41 | 22-11-2007 17:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
wat is er mis met het"eigen volk eerst" denkbeeld??? Verwijderd | 34 | 20-02-2002 18:37 |