Momenteel is het bij ons thuis nogal hectisch. Mijn broer (die het enorm moeilijk heeft) heeft te horen gekregen, dat de behandeling niet doorgaat, dus naja, nu weet dus niemand meer van hoe en wat (GGZkwaal).
Mijn moeder wordt hier moedeloos van en voelt zich ook erg machteloos, want het is haar kind. Hij is dan wel 22, maar iemand van 15 heeft nog meer verantwoordelijkheidsgevoel en zelfstandigheid dan hem.
Mijn moeder kan wel schreeuwend en zeurend aan zijn kop gaan zeiken of ie nou eindelijk eens zijn kamer op wilt gaan ruimen, maar de stoflaag blijft steeds dikker worden.
Nu loopt mijn moeder regelmatig zeurend door het huis en meestal aan mijn hoofd, want mijn vader is meer geïnteresseert voor de tv en zijn werk, dan het gezeur van mijn moeder. Nou snap ik dat ook wel als net een leerling van 15 jaar is overleden, maar toch. Ik ben dus de enige persoon hier thuis, die zich openlijk opsteld voor mijn moeder. Dat heeft het gevolg, dat ik alles op mijn dak krijg. Soms geheel onterecht, maar dan moet mijn moeder het bij iemand kwijt.
Ik doe momenteel erg veel om mijn moeder maar tevreden te stellen. Als ze enorm kwaad en overstuur is, dan ga ik braaf boodschappen voor haar doen en luister ik naar haar gemopper. Doe ik wat mijn broer en vader vertikken en daar word ik best moe van.
Verder zorg ik ook nog es voor mijn broer. Hij durft namelijk niet alleen de straat op en dan ga ik constant met hem mee (ook mijn ouders doen dit). Nu vroeg mijn moeder of ik volgende week met mijn broer naar de stad wilde gaan, maar ik heb daar eigenlijk geen behoefte aan. Ik wil ook weer eens in mijn uppie de winkels afstruimen en leuke cadeautjes voor kerst uitpluizen.
Mijn moeder is volgende week een week weg en mijn vader is het type niet om naar de stad te gaan.
Ik weet het gewoon even niet meer. Het is momenteel allemaal zo zwaar voor me hier thuis. School loopt ook al niet lekker. Moirgen heb ik een gesprek met één of andere griet en dan gaat ze lopen zeiken waarom ik nooit naar wiskunde kom. En misschien is het laf van mij, maar ik trek 4 vakken gewoon niet. Nederlands, best, Engels, best, maatschappijleer, best. Maar wiskunde trek ik niet. Ik zit bij een stel debiele klasgenoten en daardoor kan ik me gewoon niet concentreren. Aangezien school me al zoveel moeite kost, kan ik zo'n les gewoon niet aan. Deels door mezelf, maar ook deels door anderen.
Soms denk ik wel eens: "Lompe trut! Je zegt gewoon dat je het niet kan, zodat je oordeel 'ik kan niks' bevestigd wordt!"
Mijn eisen tegenover mezelf worden ook weer steeds hoger. Bij mijn wiskunde lessen was het bijvoorbeeld zo, dat ik 20 sommen in anderhalf uur tijd moest halen, had ik dat niet gehaald dan was het een klote les. Hierdoor ben ik dus ook echt al 2 weken niet meer naar wiskunde gegaan. Bij mijn Schoolonderzoek kreeg ik tijdens de repetitie een black out bij wiskunde, waardoor ik een 5je haalde ipv de 8 die ik makkelijk had kunnen halen. Ik was zwaar teleurgesteld in mezelf.
Weet iemand een beetje hoe ik hier mee om moet gaan? Ik lig momenteel liever lekker lang in bed, dan dat ik wat zinnigs doe in mijn leven. Ik heb mijn psych hier ook over gemaild en zij zei, dat ik andermans problemen niet mijn problemen moest laten worden, maar dat gaat moeilijk als je ermee in huis leeft