Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2004, 15:34
Theseus
Theseus is offline
Een jaartje geleden heb ik op school iemand leren kennen. Het is altijd gezellig geweest, maar altijd gewoon als goede vrienden. Nu vertelde ze me pas dat ze een vriendje heeft. Ik kreeg meteen een vreemd gevoel van binnen. Een gevoel dat niet goed te omschrijven valt. Het was een onprettig gevoel...
Als ze niet meer was dan een goede vriendin, waarom voel ik me dan zo raar? Zegt mijn gevoel dat die jongen niet goed genoeg voor haar is, of zit er iets anders achter?
Zijn er mensen met dit soort ervaring (en zo ja: deel deze aub ), of denkt iemand te weten waar dit allemaal vandaan komt?
Oud 23-11-2004, 15:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ze is kennelijk meer dan zomaar een vriendin voor je.

en natuurlijk vind je het dan kut dat ze een vriend heeft
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:52
-bambi-
-bambi- is offline
jaloers?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:59
655321
655321 is offline
Citaat:
Theseus schreef op 23-11-2004 @ 15:34 :
Een jaartje geleden heb ik op school iemand leren kennen. Het is altijd gezellig geweest, maar altijd gewoon als goede vrienden. Nu vertelde ze me pas dat ze een vriendje heeft. Ik kreeg meteen een vreemd gevoel van binnen. Een gevoel dat niet goed te omschrijven valt. Het was een onprettig gevoel...
Dat heet jaloezie
Oud 23-11-2004, 15:59
Briseïs
Briseïs is offline
Het hoeft niet per se meer dan een vriendin voor je te zijn. Het is logisch dat je jaloers bent, aangezien ze nu iemand heeft die waarschijnlijk meer voor haar betekent dan jij. Dat heb ik soms ook wel eens als mijn vriendinnen een vriendje krijgen.
Oud 23-11-2004, 16:02
Mo6
Mo6 is offline
ik denk dat het toch iets meer is dan een vriendin voor je, anders zou je er geen problemen mee hebben haar te moeten "delen". heb het zelf ook ooit eens gehad, maar dat was wel iets anders. want ik had haar toen daarvoor wel leuk gevonden, maar dat gevoel was weggegaan en later waren we alleen vrienden. toen was het alleen wel vreemd dat ze ineens een vriendje had, want dan denk je toch... hmmm ik had die jongen natuurlijk ook kunnen zijn...

maar het gaat snel genoeg weer over hoor
Oud 23-11-2004, 16:14
elledc
elledc is offline
Had jij maar sneller haar proberen veroveren, dan was je nu niet jaloers geweest.
En ja dit simpele gevoel heet jalozie, logisch lijkt me
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 16:19
Fleurop
Fleurop is offline
Misschien ben je bang haar vriendschap kwijt te raken aan een andere jongen waarmee ze een relatie heeft?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 16:21
ilse
ilse is offline
misschien vind je haar leuker dan je dacht

misschien ben je bang dat ze nu vaker bij iemand anders is...

allebei jaloezie..

get over it

(pfff.. en dat zeg ik nu makkelijk...)
Oud 23-11-2004, 17:31
Jules
Jules is offline
Tering, hoe moeten wij nou weten wat jij voelt?!
Oud 23-11-2004, 17:34
Cookie
Cookie is offline
kweet wel eenheel klein beetje wat je voelt...

ik heb ook een hele goede vriend..hij heeft nou een vriendin (nog niet officieel maargoed)
kben harstikke blij voor hem, maar had in het begin toch het gevoel dat ik iets minder belangrijk werd...ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik weet wel zeker dat ik niet verliefd op m ben.
nou ik dit tiep realiseer ik me dat t me eigelijk niks uit maakt..
gaat vanzelf wel over
Oud 23-11-2004, 20:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 23-11-2004 @ 16:59 :
Het hoeft niet per se meer dan een vriendin voor je te zijn. Het is logisch dat je jaloers bent, aangezien ze nu iemand heeft die waarschijnlijk meer voor haar betekent dan jij. Dat heb ik soms ook wel eens als mijn vriendinnen een vriendje krijgen.
Precies. Toen m'n beste vriendin weer een vriendje kreeg, vond ik dat wel leuk voor haar, maar was ik toch ook wel een beetje jaloers. Het is ook wel een leuke meid.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 21:31
Verwijderd
Dat is wel een bepaalde vorm van jaloezie denk ik ja. Het heeft denk ik niks te maken met of die jongen wel of niet goed voor haar is.
Je hoeft niet smoorverliefd te zijn op haar hoor, om jaloezie te voelen. Maar het is blijkbaar een meisje die je erg aardig vindt en graag mag.
Ik vind het eigenlijk wel een natuurlijke reactie hoor, om toch een beetje jaloers te zijn op haar vriendje ofzo, omdat het toch een beetje voelt alsof je haar moet ''delen'' mss.

Ik heb al 2 jaar een vriend, maar toen een goede (gewone) vriend van mij een paar maanden terug een vriendin kreeg voelde was ik ook wel een beetje jaloers. Immers, nu was zij VEEL belangrijker voor hem dan ik...

Zoals deze vriend van mij altijd over mij zei, het is wel makkelijk dat jij een vriend hebt, dan hoef ik er ook niet over na te denken of ik je nou gewoon leuk of echt leuk leuk vind... Een relatie zit er sowieso toch niet in.
Mss zou jij dat ook zo kunnen zien?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 22:26
Verwijderd
Wat ben ik gelukkig met deze topic.
Ik heb, denk ik, hetzelfde.

Ik ken een meisje, nu zo'n 2 en een half jaar denk ik. We zijn goede vrienden en het wordt steeds beter.
Elke keer echter, als zij weer een nieuwe vriend heeft, ga ik kapot van binnen, en als het uitgaat vind ik het zowel vervelend als een opluchting.
Elke keer als ik bij d'r ben praten is het gezellig, praten we veel, hebben we veel lichamelijk contact, dan is alles goed. En altijd als ik niet bij d'r ben mis ik d'r. En als ze het over ander jongens heeft ben ik stikjaloers.

Maar verliefd ben ik niet op d'r, er zijn geen kriebels in de buik, die zo kenmerkend zijn.
Maar er is wel zoveel genegenheid, zoveel affectie voor d'r, dat ik wel durf te zeggen dat ik van d'r houd.
Heel verwarrend is het allemaal.
Laatste tijd heb ik het idee dat ze weer een nieuwe vriend heeft (waar ik niet zeker van ben), wat me erg aan het twijfelen brengt en me toch een stuk depressiever maakt dan ik van tevoren had gedacht.
Voor mij is het wel duidelijk, ik voel meer dan vriendschap.

Maar omdat ik bang ben dat zij het niet zo voelt durf ik het nog niet te vertellen, hoewel ik, als het zo door gaat, dat binnenkort wel ga doen.
Of juist dat zij hetzelfde voelt, we toch iets krijgen, onze vriendschap eraan kapot gaat (als het dan weer 'uit' zou gaan).
Ik word er radeloos van.

Nu heb ik bedacht om gewoon te zien wat er gebeurd. Gewoon leuk en gezellig met d'r om blijven gaan, misschien wat meer aandacht en moeite aan haar besteden. En als het wat wordt, is dat geweldig. En wordt het vanzelf niets, dan vertel ik het haar. Wordt het dan wat, dan is dat geweldig. Wordt het niets, dan is dat kut, maar blijft onze vriendschap en kan ik tenminste rustig verder leven zonder met mezelf in de knoop te liggen om haar.

Ik wens je veel plezier en geluk.

En mijn god, wat lucht dit op.

Laatst gewijzigd op 23-11-2004 om 22:29.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:15
Shizzldizzl
Shizzldizzl is offline
[QUOTE]Olafant schreef op 23-11-2004 @ 23:26 *knip*QUOTE]

Ooooow precies mijn verhaal... en zojuist erachter gekomen dat het meisje nu net bezig is met een afspraakje, van haar zus gehoord. Dat doet pijn dan ineens. Inderdaad radeloos wordt je van het hele idee. ZEER herkenbaar. Morgen ga ik d'r vertellen dat het me echt wat deed te horen dat ze achter iemand aanzit. Niet meer dan dat, misschien haalt het wat twijfels weg ofzo weetikveel eigk nouja we zien wel. Goed dat je dit verhaal hier neerkwakte. Zo voel ik me dus precies.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Shizzldizzl schreef op 24-11-2004 @ 21:15 :
Citaat:
Olafant schreef op 23-11-2004 @ 23:26 *knip*
Ooooow precies mijn verhaal... en zojuist erachter gekomen dat het meisje nu net bezig is met een afspraakje, van haar zus gehoord. Dat doet pijn dan ineens. Inderdaad radeloos wordt je van het hele idee. ZEER herkenbaar. Morgen ga ik d'r vertellen dat het me echt wat deed te horen dat ze achter iemand aanzit. Niet meer dan dat, misschien haalt het wat twijfels weg ofzo weetikveel eigk nouja we zien wel. Goed dat je dit verhaal hier neerkwakte. Zo voel ik me dus precies.

Ik snap ook helemaal geen donder van mezelf momenteel.
Elke keer als ik haar niet of bijna niet zie, word ik helemaal gek en voel ik me "verlaten/eenzaam" en pas als ik haar weer gesproken heb voel ik me gewoon goed.
En als ik d'r de dag daarna wel zie, maar verder niet spreek, dan voel ik me meteen de rest van de dag weer zo verlaten en zo verder tot ik d'r weer spreek.
Alsof ik me zonder haar niet mezelf kan zijn en me altijd vervelend voel en alleen met haar me lekker voel.

Ik ga het d'r binnenkort wel vertellen, omdat ik er gek van wordt eigenlijk, en wel wil weten hoe zij zich voelt tegenover mij.
Maarja, dat durven te vertellen en hoe dat aan te pakken, dat zijn ook weer dilemma's waarover je hele topics kan vullen.

Maar mijn god, wat is ze geweldig.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 16:57
Verwijderd
Nu weet ik zeker dat ze een vriend heeft, damn wat ben ik jaloers en voel ik me rot.
Zeker omdat ik nu het gevoel heb dat ik me nog 'in moet houden' ook.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:41
Verwijderd
Jaja *herkenning*

Maar het is ook een stukje van de dames die ik vandaag de dag nog steeds niet begrijp, heel apart allemaal.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jaloers
Reageren

Regels voor berichten