Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ikzelf heb er een boel termen van op gedaan, maar veelal voel ik me onbegrepen (lees; word ik niet begrepen!). Desalniettemin ga ik er elke week gemotiveerd heen, immers moet ik dankbaar zijn dat er hulp beschikbaar is..
||
![]() |
Citaat:
Hoi Admiration ![]() Zoals iemand al aanhaalde : Profesionele hulp helpt alleen als je het ook ZELF wilt. Anders heeft het geen zin om er mee te beginnen of er mee door te gaan. In een kort verleden ben ik zelf ook met iemand gaan praten (die nu een hele goede vriendin van me geworden is), en mij heeft dat énorm opgelucht en heel veel geholpen. En zoals iemand anders ook al aanhaalde : Psychologen kunnen je pijn en verdriet niet weghalen, ze kunnen enkel luisteren, goede raad geven en er voor je zijn. Maar het meeste ligt inderdaad in jouw handen. Nu ik zelf kinderpsychologe ben, zie ik dagelijks kinderen met problemen, die profesionele hulp nodig hebben. En bij de meesten (lees : 90%) zie ik toch een duidelijke verbetering ![]() ![]() Maar ik denk niet dat je aan anderen moet gaan vragen of therapie bij hen hielp, dat ligt bij iedereen anders of zulke hulp gaat helpen of niet ![]() Ik zou zeggen : Kijk nog even of nog een paar gesprekken lukken, en als het echt niet helpt, dan zou ik, als ik jou was, misschien wel gaan overwegen om er mee te stoppen, uiteindelijk ben jij er niets mee geholpen als je blijft gaan. PRAAT er ook over met je ouders, broers en/zussen, familie... Zij zijn nog altijd degenen die jou het meeste kunnen steunen. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #7 Verwijderd | 250 | 30-08-2005 15:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
omgekeerde eetstoornis Experium | 19 | 08-06-2005 15:49 | |
Psychologie |
zelfbeschadiging ik ben mezelf | 4 | 15-11-2004 16:52 | |
De Kantine |
Waarom zit jij nu te scholieren? rijk_v | 173 | 24-01-2004 15:00 | |
Psychologie |
waarom leven? Benumbed? | 73 | 11-12-2003 21:15 | |
Psychologie |
Ai king112 | 43 | 12-04-2003 10:22 |