Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 10:42
load_harmony
load_harmony is offline
vanmorgen werd ik wakker met extreem veeel buikpijn. omdat ik het niet zo zonnig inzag (het deed echt enorm veel pijn) heb ik al heel snel de dokter gebeld en daar heb ik voor vanmiddag een afspraak. de dokterassistent zei dat ik waarschijnlijk blaasontsteking of buikgriep heb.

inmiddels gaat het al iets beter (asperines helpen!!) en ik wil eigenlijk wel weten wat zo'n dokter doet als je deze klachten hebt. gaat ie alleen maar kletzen of moet je je ook uitkleden en zo?

if so... dat zie ik dus echt niet zitten. (dokter is de pa van een vriend van me.. ). Wie vertelt me wat een dokter doet?

(en nee, ik ga niet naar een andere dokter, daar had ik al over nagedacht maar dat gaat um niet worden!)
Oud 29-11-2004, 10:45
AlopiA
AlopiA is offline
als je blaasontsteking hebt moet je in een potje plassen, dat wordt dan gecontroleerd door de assistente. Met buikgriep weet ik het niet, ik denk dat 'ie dan even aan je buik moet voelen, maar dan hoef je je ook niet helemaal uit te kleden.

Is het trouwens met blaasontsteking niet zo dat je je plas bijna niet op kunt houden? Maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 10:49
Verwijderd
Blaasontsteking voel je meestal ook wel met plassen, volgens mij. Vaak onderzoeken ze idd iig je plas en/of voelen ze aan je buik.

Slik niet teveel asperines, zeker niet als je naar de dokter gaat, dan kan ie je niet goed onderzoeken ed.

Wat voor soort pijn heb je? En waar?
En heb je nog andere klachten (als verhoging ofzo)?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 11:03
Qamra
Qamra is offline
Meestal als het iets met je buik is dan gaat hij eerst vragen stellen en daarna op je buik drukken. Lijkt me sterk dat je je daarvoor moet uitkleden, hier is trui omhoog en broek een stukje naar beneden al ruim voldoende.
Oud 29-11-2004, 13:22
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-11-2004 @ 11:49 :
Blaasontsteking voel je meestal ook wel met plassen, volgens mij.
tijdens plassen niet echt, ik niet iig. maar ik had wel het gevoel alsof ik continue moest plassen.

erg vervelend
Oud 30-11-2004, 14:03
PrimRose
PrimRose is offline
het kunnen ook nierstenen zijn.
Oud 30-11-2004, 15:14
Verwijderd
De dokter zal niets vervelends doen hoor en hij zal ook wel begrijpen dat je het niet zo fijn vind.

Het lijkt me sterk dat je je moet uitkleden, hooguit je trui/shirt omhoog en je broek een klein stukje omlaag, maar niets onthullends verder.

Citaat:
PrimRose schreef op 30-11-2004 @ 15:03 :
het kunnen ook nierstenen zijn.
Ja, of darmkanker.

Laten we lekker even met wat elke mogelijke oorzaak gaan gooien die we kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Olafant schreef op 30-11-2004 @ 16:14 :
(...)

Ja, of darmkanker.

Laten we lekker even met wat elke mogelijke oorzaak gaan gooien die we kunnen vinden.
Ja, daarvoor was FA nou juist gebanned.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten