Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2004, 01:23
bamiPoep
bamiPoep is offline
....graag een collumn willen schrijven, beetje mijn gedachten de wereld inbrengen en mijn visie op dingen geven . zou willen schrijven voor kranten (in Metro is nog een stukje vrij, of net als die studentjes in de telegraaf op zaterdag) of voor tijdschriften of een gerenomeerde site (niet op van die sites waar niemand komt) enz.

is er iemand die dat toevallig doet? en mij ff wat antwoorden wil geven.
wat ik wilde weten:
-is de kans groot om gelijk 'aangenomen' te worden als ik de betreffende instelling mail/bel
-krijg ik betaald
Oud 12-12-2004, 02:54
Briseïs
Briseïs is offline
Misschien moet je eerst leren hoe je het schrijft.
Oud 12-12-2004, 09:24
Verwijderd
ik zou alvast wat columns schrijven, misschien kun je de beste laten zien aan de Metro, telegraaf etc
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 10:09
Cait
Cait is offline
Ik schrijf een column voor de regionale krant hier (Haarlems Dagblad) en krijg daar wel voor betaald, maar ik weet niet of dat bij gratis kranten ook zo is.Ik had inmiddels anderhalf jaar terug een oproep gezien in die krant, waarin gevraagd werd om een jonge iemand die eens in de drie weken een stukje wilde schrijven op de jongerenpagina...
Je kunt gaan kijken of er ergens zo'n oproep staat. Als er dus een plekje is in de Metro, zeker een column of twee opsturen! Dat was, toen ik solliciteerde, ook meteen het eerste waar om gevraagd werd. Er zijn meestal niet heel veel mensen die dat zomaar doen, zeker niet als er geen oproep staat. Er waren bij mij maar zo'n twintig mensen die hadden gereageerd, en die oproep had er flink lang gestaan. Als de krant interesse toont, wel goed letten op de voorwaarden... ik mag bijvoorbeeld niet echt meer mijn eigen onderwerpen bepalen en moet het rustig houden t.o.v. het koningshuis (maar das mn eigen schuld )
Ik zou ook niet meteen 'hoog' willen proberen, de kans dat je bij de buurtsufferd wordt aangenomen is veel hoger. Doe daar ervaring op, oefen een beetje, reputatie opbouwen en dan hogerop proberen te werken. Is ook mijn plan

*edit* Je vroeg hoe hoog de kans was als je de betreffende instelling belt/mailt. Ik weet het niet helemaal zeker, maar als ik jou was zou ik in persoon langs gaan, en anders een mailtje sturen. Als je belt, zullen ze je of vertellen dat je geen kans maakt (zonder dus dat ze je een kans gegeven hebben, omdat ze niets hebben gelezen) of ze zullen vragen of je langskomt of wat opstuurt. Wees hen een stapje voor.

Laatst gewijzigd op 12-12-2004 om 10:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten