Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2002, 14:25
MortuuS
MortuuS is offline
hey mensen,

ik wil een FTP server maken maar ik heb LAN nou heb ik het een beetje geporbeert maar hij deed het niet weet iemand mischien hoe het wel moet en met welk proggie..??

alvast bedankt

victor
Oud 20-02-2002, 14:43
NG
NG is offline
Je zou best wel wat meer informatie kunnen geven. Je hebt een LAN, dus ook een gateway? En vanaf welke computer wil je een ftp server draaien?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 14:50
MortuuS
MortuuS is offline
hmm nou vanaf een computer die internet heeft vanaf de LAN dus niet waar de lijn binnen komt (ik heb er niet zoveel verstan van)
Oud 20-02-2002, 14:54
Koen
Koen is offline
Dan moet je in het programma dat op de Pc draait die het internet doorstuurt, poort 21 routen naar het IP van de Pc waar je FTP server op draait.

Welke software gebruik je?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 14:55
dystopia
dystopia is offline
Op een LAN kun je ook een FTP server draaien maar wat is nou je probleem? Het spijt me zeer maar ik ko niet wijs uit met wat je zegt.

Is het zo dat je een PC met een FTP server in je LAN hebt staan en dat je die bereikbaar wilt hebben vanaf het internet?
Oud 20-02-2002, 15:00
MortuuS
MortuuS is offline
Citaat:
Koen schreef:
Dan moet je in het programma dat op de Pc draait die het internet doorstuurt, poort 21 routen naar het IP van de Pc waar je FTP server op draait.

Welke software gebruik je?
ik heb FLASH FXP en ARGOSOFT ftp server

en volgens mij was het zo dat de server verwees naar die host maar dat moest naar het internet ofzo
Oud 20-02-2002, 15:03
MortuuS
MortuuS is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Op een LAN kun je ook een FTP server draaien maar wat is nou je probleem? Het spijt me zeer maar ik ko niet wijs uit met wat je zegt.

Is het zo dat je een PC met een FTP server in je LAN hebt staan en dat je die bereikbaar wilt hebben vanaf het internet?

ja dat is het alleen ik heb hem nog niet ik wil hem aanmaken
Oud 20-02-2002, 15:05
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
MortuuS schreef:

ja dat is het alleen ik heb hem nog niet ik wil hem aanmaken
Heb je al gekeken op de homepage van ARGOOSOFT? Ik heb nog nooit van die FTP server gehoord.

Wat je iig wel moet doen is die port 21 forwarden zoals Koen al zei
Oud 20-02-2002, 15:50
MortuuS
MortuuS is offline
Ik wil gewoon een ftp op een computer in netwerk staat. welke software daarbij gebruikt moet worden maakt me niet uit alleen als ik een server probeer te maken dan geeft hij aan dat me ip voor buiten ´´pc´´ is.??!?
Oud 20-02-2002, 15:59
MortuuS
MortuuS is offline
dus als ik koen goed begrijp en het vertaal moet ik in sygate (dat gebruiken we ) poort 21 open zetten
maar is dat dan wel veilig??
Oud 20-02-2002, 16:07
Koen
Koen is offline
Citaat:
MortuuS schreef:
dus als ik koen goed begrijp en het vertaal moet ik in sygate (dat gebruiken we ) poort 21 open zetten
maar is dat dan wel veilig??
Ja hoor, zolang mensen maar niet onbevoegd in kunnen loggen op je FTP server Maar dat is een kwestie van je FTP server goed afschermen, dat heeft niks met het openzetten / routen van een poort te maken.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 16:10
dystopia
dystopia is offline
Wat tips: zet 'anonymous FTP' uit en gebruik account met username en passwd en geef alleen mensen die je vertrouwt een account. Share niet teveel files, alleen dat wat je wilt, en zorg dat men die files alleen kan lezen, niet schrijven.
Oud 21-02-2002, 04:47
Verwijderd
Hehe, Dys, wanneer men op zoek is naar warez: Laat je FTP-server gewoon 24/7 draaien, met anonymous write-access. Kwestie van wachten eer je gescanned gaat worden :>
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten