Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
'wij nederlander'=geen homo (homo`s mogen toch niet in leger? of was dat alleen in VS?) geloof me, niemand wil tegenwoordig nederlander zijn. vroeger wel, toen had ik het ook over 'wij nederlanders' maajah toen kon/had nederland nog: voetballen geen lpf, geen JP, geen wilders, geen hirsi ali, geen haat WEL Kok ![]() gedoogbeleid blablablabla enz enz.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
on-topic: De dienstplicht zien als een integratiebevorderend middel is natuurlijk een sprookje van de bovenste plank. Bovendien, toen er nog directe dreiging in Nederland was voor een Derde Wereldoorlog, had ik er nog over na kunnen denken om een jaar in het leger te dienen. Tegenwoordig voert het NL leger nog wat vredesmissies uit in verre landen, waar ik eventueel principiële bezwaren tegen heb. Sociale dienstplicht is een beter streven mijns inziens, maar dit zal niet succesvol ingevoerd kunnen worden volgens mij.
||
Citaat:
En het inderdaad jammer dat ze het hebben afgeschaft. Het zou goed zijn voor de discipline van een hoop van die verwende jochies. Misschien is een combi met een studie wel mogelijk. Edit: Alleen dat het de integratie bevordert snap ik niet helemaal.
||
Citaat:
![]() De dienstplicht bestaat nog steeds (tenminste, ik heb ooit een brief gekregen dat ik vanaf dat moment kon worden opgeroepen) alleen de opkomstplicht is vervallen. mocht Nederland werkelijk worden aangevallen, dan ok, dan is het nodig. Maar in de huidige situatie is de opkomstplicht overbodig. (iets dat de regering duidelijk ook al doorhad, aangezien het is afgeschaft)
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien is het leger een achterlijke mannencultuur. Vrouwen worden stelselmatig geweigerd op de hogere functies. Dat doet men omdat het gewone voetvolk het niet kan verkroppen dat er een vrouw boven ze staat die slimmer is en meer macht heeft. Zo primitief zijn die figuren. Bovendien, en dat is misschien wel het belangrijkste, is dit natuurlijk een ongelooflijk oneigenlijk gebruik van de dienstplicht. Van Baalen wil dit alleen omdat het de integratie zou bevorderen. Het lijkt me nogal een vreemde manier om integratie te bevorderen, iedereen onvrijwillig in het leger gooien. De motivatie van een dergelijk leger zal ook echt enorm hoog zijn. Waarom denk je dat vrijwel alle landen ter wereld alleen een beroepsleger hebben? |
![]() |
|||
Citaat:
En ik heb geloof ik ook een brief gekregen (krijg je die op je 17e verjaardag niet?) Maar dat kan oko de brief van mijn broer zijn geweest ![]() Citaat:
Maar het is ook de grootste bullshit dat vrouwen in het leger aan lagere eisen moeten voldoen. Want dit zou namelijk betekenen dat een vrouw minder goed is in het veldwerk en dat je dus (ik wel dan) liever 2 mannen naast je hebt dan 2 vrouwen, omdat deze dus in mindere conditie zijn (minder sterk etc) EDIT: volgens mij mogen homo's trouwens gewoon in het leger in Nederland
||
Citaat:
![]() Als het verplicht is doe dan niet moeilijk en doe het. De één vind het wel leuk en de ander niet. Maar als we daar rekening mee moeten houden is het eind zoek.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De Nieuwe Dienstplicht Kitten | 26 | 28-12-2011 17:48 | |
Lichaam & Gezondheid |
dienstplicht japyo | 30 | 19-02-2005 20:44 | |
Sociale dienstplicht? ~Hadiya~ | 102 | 21-11-2004 17:39 | |
Wordt de dienstplicht weer ingevoerd in de Verenigde Staten? Gatara | 33 | 03-06-2004 16:20 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
NE Betoog: Invoering Algemene Dienstplicht Makaveli | 6 | 24-01-2004 18:27 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Dienstplicht dcorsen | 28 | 16-06-2003 17:07 |