Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En xineof: al klaar met denken? En iedereen: bedankt voor de reacties ![]()
||
Citaat:
'Voor niets gaat de zon op'; ik snap die zin van geen kánten mbt tot de rest van het gedicht. Betekent het dat je niets voor niets krijgt? En dat je dus ook wat moet opgeven/opofferen om de aandacht te trekken van andere personen? Dat je desnoods een ander in de dood zal volgen als dat nodig is? Ik weet het niet, maar ik vind het sowieso een moeilijke uitdrukking; ik weet me er eerlijk gezegd geen raad mee. De eerste twee strofen vind ik mooi geschreven, ik heb het idee dat dit gedicht wat dichter bij je pure emoties komt; het is vrij expliciet, zonder ingewikkelde woordspelingen ed., dat vind ik weleens leuk om te lezen uit jouw hand. Natuurlijk moest je er een element instoppen als '..lieg ik "Stop"', en ik denk dat dat martien-middel hier ijzersterk staat en excact op het goede moment. Het zet de lezer aan het denken, het is leuk. Mooi ook dat de jij-persoon gewoon doorloopt, alsof diegene wéét dat je liegt. Dat maakt het gevoel van samenzijn zo oprecht, maar tegelijkertijd is het toch een test van de ik-persoon. Welke test? En waarom is het nodig? Of gaat het gewoon om de aarzeling, een verwijzing naar 'ik wil niet dood, maar...'? De eerste strofe is gewoon lief, en eigenlijk heb ik daar niets aan toe te voegen. Het zou prachtig zijn dit van iemand te krijgen, dat weet ik in ieder geval zeker. Het raakt me ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik vind het gedicht trouwens ook wel mooi, maar de rijm in het tweede gedeelte komt mij ook een beetje geforceerd over. De eerste trofe wordt daarentegen wel erg lief door die rijm.
Laatst gewijzigd op 10-12-2004 om 12:17. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #163 Eend | 466 | 29-05-2011 10:56 | |
Algemene schoolzaken |
Mensen met Dyslexie hoeven minder talen te doen? lottaa | 90 | 28-06-2006 09:49 | |
Verhalen & Gedichten |
de weg; of waarom gaat de zon niet onder... sjoeltie | 10 | 11-09-2004 17:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
The Ubermann sleeping schedule! Vlooienband | 191 | 06-01-2004 03:25 | |
ARTistiek |
De weg; of waarom gaat de zon niet onder? Prada | 21 | 15-04-2002 14:23 | |
Psychologie |
Deze mail kreeg ik van wat eens een goede vriendin was JJzD | 12 | 18-12-2001 19:33 |