Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2005, 09:51
Famke
Famke is offline
Weet niet of ik dit topic hier mag openen maar anders verplaatsen jullie m maar.

mijn vraag is kan ik zwanger worden met de volgende medicatie :

*Carbamazepine CF 200MG tablet
*Acencoumarol CF 1MG tablet
*Foliumzuur PCH 0,5MG tablet
*Hydrochl Thaiz CF 25MG tablet
*Captopril CF 12,5MG tablet
*Simvastatine PCH 10MG tablet

hoop dat jullie mij hier bij kunne helpen of ander site's wete waar ik andwoord op mn vraag kan krijgen.

thanx you.
Oud 26-01-2005, 09:55
Verwijderd
Of je er een zwangerschap mee tegenhoudt, of de pil dan niet werkt, of dat je dan beter zwanger wordt?

Ik weet alleen dat foliumzuur geslikt wordt door vrouwen die zwanger willen worden, om een open ruggetje te voorkomen bij hun baby.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 09:57
Famke
Famke is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-01-2005 @ 10:55 :
Of je er een zwangerschap mee tegenhoudt, of de pil dan niet werkt, of dat je dan beter zwanger wordt?

Ik weet alleen dat foliumzuur geslikt wordt door vrouwen die zwanger willen worden, om een open ruggetje te voorkomen bij hun baby.
Pil gebruik ik niet heb een spiraaltje maar er zitte medicatie tusse bloedverdunners ectra vroeg me af mag je die wel doorslikke als je zwanger bent en epelepsie medicatie is dat schadelijk voor t kind??
Oud 26-01-2005, 09:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lieffamke schreef op 26-01-2005 @ 10:57 :
Pil gebruik ik niet heb een spiraaltje maar er zitte medicatie tusse bloedverdunners ectra vroeg me af mag je die wel doorslikke als je zwanger bent en epelepsie medicatie is dat schadelijk voor t kind??
Meestal staat in de bijsluiter wel vermeld of het schadelijk is om medicijnen te slikken tijdens zwangerschap of het geven van borstvoeding. Misschien moet je daar eens in kijken?
Oud 26-01-2005, 10:02
Famke
Famke is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-01-2005 @ 10:59 :
Meestal staat in de bijsluiter wel vermeld of het schadelijk is om medicijnen te slikken tijdens zwangerschap of het geven van borstvoeding. Misschien moet je daar eens in kijken?

Ga gelijk ff kijken..
Oud 26-01-2005, 10:09
Qamra
Qamra is offline
Voor dit soort momenten is een huisarts dé oplossing.
Oud 26-01-2005, 10:11
Famke
Famke is offline
Citaat:
Qamra schreef op 26-01-2005 @ 11:09 :
Voor dit soort momenten is een huisarts dé oplossing.
Mjah hij ziet me an komen tis gwoon dat ik even wil wete wat de opties zijn niet dat ik gelijk n kind wil.. over n jaar ofzo..
Oud 26-01-2005, 10:31
Famke
Famke is offline
ok heb de bijsluiters geleze en alle 6medicijne zijn schadelijk voor n zwangerschap erg terleurstellend maar binnekort maar vragen in t ziekenhuis of er alternatieven zijn. dat zal misschien ook nog wel een jaar duren voor dat weer goed reageerd ectra..
Oud 26-01-2005, 11:10
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Lieffamke schreef op 26-01-2005 @ 11:11 :
Mjah hij ziet me an komen tis gwoon dat ik even wil wete wat de opties zijn niet dat ik gelijk n kind wil.. over n jaar ofzo..
De huisarts heeft niet het recht om jou een kind te verbieden hoor.

Maar goed, als je het alleen wilt weten voor de nieuwsgierigheid, dan zou ik idd maar de bijsluiter lezen en je daaraan houden. Alleen als je wél zwanger wilt worden, moet je wel even naar de dokter. In sommige gevallen is je lichamelijke ziekte slechter voor het kind dan de medicijnen.
Oud 26-01-2005, 12:12
Famke
Famke is offline
Citaat:
Qamra schreef op 26-01-2005 @ 12:10 :
De huisarts heeft niet het recht om jou een kind te verbieden hoor.

Maar goed, als je het alleen wilt weten voor de nieuwsgierigheid, dan zou ik idd maar de bijsluiter lezen en je daaraan houden. Alleen als je wél zwanger wilt worden, moet je wel even naar de dokter. In sommige gevallen is je lichamelijke ziekte slechter voor het kind dan de medicijnen.
Net nog even met me moeder over gehad en heb aantal vragen opgestel want misschien kan ik vervangde medicatie gebruiken
Kom bes wel ff hard an me kinderwens is super groot. En betreft me handicap moet het wel lukken..
Oud 26-01-2005, 12:32
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Lieffamke schreef op 26-01-2005 @ 13:12 :
Net nog even met me moeder over gehad en heb aantal vragen opgestel want misschien kan ik vervangde medicatie gebruiken
Kom bes wel ff hard an me kinderwens is super groot. En betreft me handicap moet het wel lukken..
Dat je medicijnen de zwangerschap of de baby kunnen beschadigen wil ook niet per se zeggen dat ze dat doen

En ik had het qua ziektes niet over het opvoeden van een kind an sich. Een bloedstollingsprobleem is meestal een groter risico dan de medicijnen die je ervoor krijgt.
Oud 26-01-2005, 12:59
Famke
Famke is offline
Citaat:
Qamra schreef op 26-01-2005 @ 13:32 :
Dat je medicijnen de zwangerschap of de baby kunnen beschadigen wil ook niet per se zeggen dat ze dat doen

En ik had het qua ziektes niet over het opvoeden van een kind an sich. Een bloedstollingsprobleem is meestal een groter risico dan de medicijnen die je ervoor krijgt.

Heb j meer info over boedstolling risico heb namelijk zelf "factor8"in me bloed en ter gevolg daar van n hersenbloeding gehad..
Oud 26-01-2005, 13:59
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Lieffamke schreef op 26-01-2005 @ 13:59 :
Heb j meer info over boedstolling risico heb namelijk zelf "factor8"in me bloed en ter gevolg daar van n hersenbloeding gehad..
Sorry nee, ik had er toevallig wat over gelezen pas geleden. Verder weet ik er eigenlijk geen hol van

*komtie weer* Dat weet de huisarts zeker wel. Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat je je er zorgen om maakt dat je in de toekomst problemen krijgt met je ziekte/medicijnen en een zwangerschap. Lijkt me toch een heel gewone vraag, of je nou nu, straks of later een kind wilt.
Oud 26-01-2005, 15:40
Linda1985
Linda1985 is offline
Ikzelf slik ook carbamazepine en elke keer als ik bij de neuroloog kom wordt er op mn hart gedrukt dat als ik zwanger zou willen worden ik naar de geneacoloog moet en dat er een of ander schema opgezet moet worden voor die carbamazepine. Voor de rest zou ik als ik jou was even contact opnemen met je behandeld art.

Regels voor berichten