Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
btw... lijkt me wel freaky ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik wil die tekst uit de koran eerst wel eens lezen. De koran zegt ons dus dat er 'meerdere universums' zijn. Waarom? wat zeggen ze over die universums? Heeft die melding ook nog een doel? op dit moment hangt de tekst door gebrekkige info in de first post nogal in de lucht. |
![]() |
||
Citaat:
Niet echt een open mening hoor... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar jij gebruikt over het algemeen Koranteksten als argumenten, en dat zijn nou eenmaal slechte argumenten. Ik gebruik quotes uit "Origin of Species" toch ook niet als argument? ![]() Kijk, voor zover ik het zie, beredeneer jij als een cirkel. Allah bestaat - de Koran zegt dat Allah bestaat - De Koran is door Allah aan Mohammed geopenbaard - als Mohammed dat van Allah heeft gehoord, dan is het waar dat Allah bestaat. Conclusie: Allah bestaat. Begrijp je mijn punt een beetje? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is in de Koran gechreven als bewijs voor de mensen van de vorige generatie, deze generaties en de volgende generaties. Ik zal er wat meer over vertellen als ik wat beter onderzoek heb gedaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De Koran is perfect geschreven op een manier dat geen Arabier dat ooit heeft gekund, vandaar dat God het heeft geschreven- De Koran bevat veel wetenschappelijke onderwerpen, zoals de 7 universums het onststaan van een baby in de baarmoeder- Het klinkt allemaal veel logischer voor mij dan wat de christenen zeggen enz. enz. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je moet het in de context zien. De Koran is honderden jaren oud, niet meer van deze tijd, misplaatste opvattingen, etc. Het _is_ niet perfect. Niets, maar dan ook niets wat door mensenhanden is aangeraakt kan perfect zijn, simpelweg omdat perfectie niet bestaat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarschijnlijk heb ik me vergist in de M-theorie. Ik dacht dat het ging over universa en niet over demensies. Zou je me ook voorbeelden kunnen noemen van wat andere religies zeggen over meerdere universa/demensies. |
![]() |
||
Citaat:
De Odyssee is het beste bekende stuk Griekse Epiek. Homeros heeft dit beter geschreven dan een Griek ooit had kunnen doen. Daarom moet Homeros dus wel door de Muzen geïnspireerd zijn geweest. En dus is het Griekse Godsbeeld waar. Tevens schijnt de Bijbel ook bepaalde dingen "voorspeld" te hebben. Waarbij ik trouwens wil opmerken dat al deze voorspellingen vaak interpretaties achteraf zijn, en dat een aantal ervan op z'n minst bedenkelijk zijn te noemen. (Er is ooit een topic geweest waarin Alluman zo'n beetje alle "voorspellings-argumenten" van Redouan had weggeargumenteerd, maar ik zou alleen niet meer weten waar dat topic staat. Groet, Tio
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Wat een kutargument trouwens, want ik weet jou antwoord wel. "Zolang je het niet gelezen hebt, kun je ook geen mening erover geven." En toch, toch kán de Koran niet "perfect" zijn, omdat perfectie simpelweg niet bestaat. Niet op deze wereld tenminste. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De Odyssee gaat over de terugreis van Odysseus naar zijn thuisland na de strijd om Troje. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ten eerste beweert de Koran dat Jezus niet de zoon is van God. Ten tweede zegt de Koran niet dat een imaam niet mag trouwen, zoals dat bij priesters zijn, want zoals ik al zei, de Islam gaat niet tegen logica in en die logica zegt dat mannen en vrouwen voor elkaar zijn geschapen. |
![]() |
||
Citaat:
Mephistofilis zou dit waarschijnlijk wat wiskundiger kunnen uitleggen, maar volgens mij komt het verschil tussen dimensie en universum hierop neer. Een "dimensie" is een bepaald bereik, waarin je een bepaald aantal waarden kan laten plaatsnemen die een object beschrijven. Als je meerdere dimensies hebt, kan je bijvoorbeeld een 3D-raster maken. Daarbij zijn de x, y en z-as allemaal een aparte dimensie. Het universum is echter datgene wat beschreven wordt door de combinatie van de afzonderlijke dimensies. Het universum is dus het raster met alle drie de assen. (Waarbij je zou kunnen opmerken dat in ons universum de eerste drie dimensies waarschijnlijk alle mogelijke waarden kunnen aannemen. M.a.w. het gebied wat door die drie dimensies bestreken wordt is oneindig) Religies met andere dimensies/universa: Beschouw bijvoorbeeld het Boeddhisme, dat stelt dat deze wereld een Illusie is, waarachter de werkelijke wereld ligt. Dit ligt een beetje op dezelfde lijn als Plato, die stelt dat er een "Ideële Wereld" is, waarvan de onze een afspiegeling is. Dat zou je als aparte universa kunnen opvatten. Maar, veel dichterbij nog. Het Christendom stelt in ieder geval één ander Universum, namelijk dat waar de Hemel is. Groet, Tio
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Groet, Tio
||
Citaat:
Nu was het Godenstelsel van de Grieken misschien nog wel complexer dan het Gristendom of de Islam... |
![]() |
||
Citaat:
Aangezien jij beargumenteerde dat de Koran het onovertroffen, en onovertrefbare, Arabische geschrift is, en daarom dus wel door Goddelijke Openbaring tot stand moest zijn gekomen, beargumenteerde ik dat datzelfde dan zou gelden voor het onovertroffen stuk Griekse literatuur. Groet, Tio
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nou, volgens mij beweer ik de hele tijd dat het is geschreven en neergezonden door God ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Dimensie in de zin van 3-dimensionaal is iets heel anders dan dimensie in de zin van parallel-universum. Waarbij dat laatste ook meteen aangeeft hoe ik de Hemel en Hel binnen de Koran zou willen definiëren. Bovendien blijft mijn punt staan. Als jij de Hemel en Hel van de Koran als dimensies beschouwt, geldt dat evengoed voor de Christelijke varianten. Daarnaast wil ik er nog even op wijzen dat je argument nog steeds niet geldig is, omdat de M-Theorie nergens specifiek spreekt over zeven dimensies, en deze voorspelling van de Koran dus nog geenszins geverifieerd is. Citaat:
Daarenboven zou ik tevens kunnen stellen, dat het Griekse Godsbeeld aannemelijker is, aangezien er veel meer onafhankelijke bronnen zijn gevonden die de godenwereld beschrijven, waar dat er in het geval van de Koran maar één is. Groet, Tio
||
![]() |
Citaat:
De Koran is zo'n perfect geloof, omdat het en makkelijk is voor de mensen om het te begrijpen, terwijl je, als je er even over nadenkt, echt verwonderd kan raken om de perfectheid ervan. Volgens mij kan een mens niet zoiets perfects in elkaar krijgen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() 1)Koran is perfect 2)De Koran kan niet door mensen worden geschreven 3)In de Koran staat dat Allah bestaat 4)Als de Koran niet door mensen is geschreven, is het geschreven door Allah 5)Als de Koran perfect is, is Allah ook perfect 6)Daarom bestaat Allah Snap je de onlogische gedachtenkronkels in je eigen teksten? |
![]() |
||
Citaat:
Definieer perfectheid. (want is hier wederom subjectief) Kortom. Makkelijk en perfect zijn hier subjectief toegepaste termen, en dus niet geldig als argument. Beide zijn namelijk grotendeels cultureel bepaald. (Volgens de idealen van de Verlichting is de Koran namelijk helemaal niet perfect, evenmin als volgens de moderne wetenschap) Groet, TIo
||
![]() |
Citaat:
Goden die verslaanbaar zijn door mensen, DAT SLAAT TOCH NERGENS OP? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
boodschapper die het van Allah ontvangt zegt dat Allah perfect is. Verkeerd begrepen dus. |
![]() |
||
Citaat:
Goden "hielpen" aan beide kanten simpel voor de lol, om een andere Godheid in de zeik te nemen. |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt simpelweg geen ander verweer dan die subjectieve overtuiging + de Koran, wat ook al weer een en al subjectiviteit is. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Vind je dit niet goed genoeg, dan heb ik nog en argument: Het Christendom staat niet toe dat er gediscussiëerd wordt over geloof; mensen moeten gewoon blindelings geloven wat de Bijbel zegt(nou weet ik niet of dat geldt voor alle christenen). De Islam daarentegen staat open voor discussies. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
vrienden zijn? claddagh | 30 | 04-11-2005 22:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jouw geloof en jezelf Marleen17 | 22 | 13-04-2004 16:57 | |
Muziek |
Coldplay-Achtige Muziek Snakeboy | 83 | 07-04-2004 13:23 | |
ARTistiek |
[graff] mijn eerste poging :) empyrian | 24 | 25-04-2003 09:47 | |
Flora & Fauna |
Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer. extinction | 6 | 08-08-2002 21:42 | |
Seksualiteit |
Pedofilie/Efebofilie Boeing 747-400 | 28 | 18-03-2002 19:50 |