Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2004, 17:17
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
)modem ruil )

Ik heb zelf chello classic.En heb de gevoel dat mijn verbinding trager is geworden sinds de model ruil van upc.
Met windows xp kun je kijken hoeveel pakketten verzonden en ontvangen zijn.En ik merk dat het ontvangen gewoon netjes door telt.Terwijl de pakketten die verzonden worden vaak weer helemaal bij 0 begint.En niet doortelt zoals de pakketen die ontvangen worden door de modem.

Voorbeeld.

Pakketten
Verzonden 5643 ontvangen 5643
Verzonden 5700 ontvangen 5700
Verzonden 5 ontvangen 5705

Voorheen met de Thyron modem had ik dit probleem niet.
Maar met de huidige Thomson modem wel.

Weet iemand hier raad mee...?
Hoe kan ik checken of ik wel de juiste internet dowload en upload snelheid heb....?

Danke
Oud 12-12-2004, 17:48
dafelix
dafelix is offline
via http://test.net.upc.nl (kijk naar kopjes 'download test' en 'upload test')

het aantal verzonden packets is eigenlijk niet intressant om naar te kijken

Je kan eventueel ook 'DUmeter' installeren (of 'DU meter', net hoe je het wilt typen) om realtime je verbindingssnelheid te zien

het kan ook zijn dat je eerst de update hebt gehad, toen een nieuwe modem kreeg en nu weer op de voor-upgrade-periode zit

overigens is de thomson modem wel beter, zover ik weet
Oud 12-12-2004, 18:31
Verwijderd
www.speedtest.nl

www.mordax.nl

Kun je zowel je up- als downloadsnelheid testen. Dat het naar de eigen servers van Chello snel gaat is nogal logisch. Het gaat erom hoe snel je naar een site buiten het eigen Chello-netwerk kunt gaan.

Verder kun je ook nog proberen met een programma als fping of Neotrace of je veel packetloss hebt (dus dat niet alle pakketjes aankomen, erg dodelijk voor online spelen en voor audio/videostreaming).
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 19:10
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2004 @ 19:31 :

Kun je zowel je up- als downloadsnelheid testen. Dat het naar de eigen servers van Chello snel gaat is nogal logisch. Het gaat erom hoe snel je naar een site buiten het eigen Chello-netwerk kunt gaan.

euuh, juist niet

kijk, het gaat erom een betrouwbaar resultaat te krijgen, dit kan alleen als je direct naar de host verbonden bent, zo kun je zien of het de versmalling in de bandbreedte bij jouzelf ligt.
De Chello-servers zijn het betrouwbaarst om te kijken hoesnel je verbinding is.

Wat ook zou werken, via zoveel mogenlijk (snelle) servers tegelijkertijd de test uit te voeren, en desnoods via DUmeter te kijken hoeveel je daadwerkelijk haalt
Oud 12-12-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 12-12-2004 @ 20:10 :
euuh, juist niet

kijk, het gaat erom een betrouwbaar resultaat te krijgen, dit kan alleen als je direct naar de host verbonden bent, zo kun je zien of het de versmalling in de bandbreedte bij jouzelf ligt.
De Chello-servers zijn het betrouwbaarst om te kijken hoesnel je verbinding is.

Wat ook zou werken, via zoveel mogenlijk (snelle) servers tegelijkertijd de test uit te voeren, en desnoods via DUmeter te kijken hoeveel je daadwerkelijk haalt
Wat je zegt is gedeeltelijk waar. Je kunt een directe verbinding gateway-consument gebruiken om te testen of packetloss/trage verbinding meteen al in de eerste schakel zit, namelijk in het eigen netwerk. Je kunt een externe verbinding gateway-website gebruiken om te kijken of de fout daar zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten