Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet het niet, maar ik raak er een beetje door gedemotiveerd. "Als je geen vrienden hebt om mee te praten, dan wordt je nooit meer beter"
|
Ik heb (door omstandigheden) niet zoveel vrienden en vriendinnen..Ik heb wel veel kennissen, die ik vaak spreek, maar er iets meer ondernemen niet echt..
Hierdoor voel ik me vaak best eenzaam. Ik kan dus concluderen dat ik vrienden nodig heb om mij volmaakt gelukkig te voelen.. Ik vertel sowieso niet mijn (echte) problemen aan de vrienden die ik wel heb. In het verleden is mijn vertrouwen namelijk enkele keren flink geschaad. Nou, het is dan moeilijk om je open te stellen. |
![]() |
|
Wat jij bedoelt, uit een dip/depressie komen... ik denk dat ze vooral bedoelen dat je er met iemand over kan praten die je vertrouwt. Erover praten is nl. vaak de beste oplossing.
En ja... ik denk wel dat ieder mens vrienden of ten minste sociale contacten nodig heeft. Wat volgens mij niet wil zeggen dat je achterlijk bent als je dat niet hebt, misschien heb je wel gewoon moeite met het leggen of vooral houden van contacten. Of ben je zo apart dat mensen vaak niet de moeite nemen om je te begrijpen -> weg contact (is maar een idee, weet niet hoe apart jij bent... ![]() 't Ligt ook wel eens aan mensen zelf... als je maar tegen jezelf blijft zeggen "ach wat ben ik zielig, ik heb geen vrienden..." dan zal je die ook moeilijker vinden... terwijl je juist vaak ziet dan wanneer die mensen zich daar overheen zetten en gewoon op anderen afstappen, ze snel genoeg contact leggen (weer zo'n vaag idee van mij, vat het niet persoonlijk op..).
|
Verwijderd
|
Als jij er niet de behoefte aan hebt waarom zou je dan zielig of wat dan ook zijn? Dat 'zielig zijn omdat je geen vrienden hebt' is alleen maar iets dat de maatschappij geschapen heeft (Door mensen met veel vrienden, die hebben dan veel mensen omdat idee over te nemen.
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ouders en schutwoorden AzN | 77 | 15-12-2007 11:39 | |
Lifestyle |
Fototopic. Jij & Je beste vriend(in) NoDoubt | 11 | 03-05-2007 17:53 | |
Liefde & Relatie |
Koppelpogingen van vriend(inn)en Mr.Oizo | 32 | 08-08-2004 20:30 | |
Psychologie |
vrienden (???) laten je stikken Verwijderd | 23 | 02-12-2003 21:20 | |
Liefde & Relatie |
Vriend(in): verwachtingspatroon Fade of Light | 5 | 26-10-2003 18:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Zin en onzin. Het merendeel is serieus en eenpaar zijn er dat dus niet. Juliah | 5 | 03-12-2001 20:33 |