Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2003, 14:58
Verwijderd
gister ging ik na lange tijd weer eens uit met mensen van me vorige school (waar ik vorig jaar geslaagd was). ik dacht altijd dat dit mijn betere vrienden waren. en vooral dat het nu weer nog leuker zou worden doordat ik ze toch al een tijdje niet meer had gezien.

NOT

nu pas zie je in dat ze allemaal niet zo leuk zijn. dat ze het ene moment heel lief voor je zijn en de volgende dag lol maken achter je rug om, of zoals gister zelfs waar je zelf bij zit. veel creativiteit zit er ook al niet meer in, mijn blunders worden ongeveer 100000x besproken en niet een beetje ook, terwijl andermans fouten dan maar vergeten moeten worden. want neeee andere mensen zijn onschendbaar. lol maken mag alleen om bepaalde mensen. liefst alle fouten breed uitmeten waar iedereen bij zit, om er dan nog eens schaapachtig om te gaan zitten lachen. en het ergste (vind ik) is dan nog dat het hun niks uitmaakt en dat ik er een tijdje flink ziek van bent.

dan zijn er ook nog de mensen die je nooit meer spreekt, voor wie je er altijd staat om ze te helpen, waar je niet veel terug voor krijgt. zonder enige reden negeren ze je zelfs (behoorlijk).

ik wil nu heus niet zeggen dat ik zo geweldig ben en dat ik zo een aardige jongen ben, maar hier word ik echt niet goed van.

ik zie nu al reacties komen (zoals overal op dit forum) van:
neem een nieuwe hobby om nieuwe vrienden te zoeken enzovoorts.
doe dat maar niet, hoe goed ook bedoeld

wat wil ik wel....ik weet niet.....ik vroeg me alleen af of ik ooit nog eerlijke vrienden zou krijgen die nog eens aardig terugdoen. maar ik denk niet dat die er zijn....ik heb genoeg vriend(inn)en gehad die gewoon niet eerlijk zijn, wie dan wel eigenlijk.....

raar verhaaltje achteraf mmmmmz
ps deze topic is wat depressief, maja dat ben ik vandaag ook. en nee ik zit niet de hele week mezelf zielig te vinden

Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 15:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2003, 15:02
Verwijderd
Ik denk dat je duidelijk moet maken waar jouw grenzen liggen. Zeg dat het je boos maakt en/of laat dat merken.
Als ze dan nog doorgaan met dit soort dingen ga je toch gewoon nieuwe, échte vrienden zoeken?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 15:04
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
dat zuigt.
sterkte
k geloof dat je hiermee alleen iets kwijt wil? k kan er verder iig nie veel op zggn. ik heb het ook niet op "vrienden".
Oud 30-11-2003, 15:08
Verwijderd
ja iets kwijt willen....mag zeggen wat je wil natuurlijk ik heb niet echt een vraag ofzo. ik vraag me ook wel eens af wat vrienden nou eigenlijk toe voegen

nu komen er vast veel reacties van mensen die zeggen hoe leuk ze het wel niet hebben met hun vrienden enzo
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 15:30
grandmommy
grandmommy is offline
nou, ik kan je vertellen, ik had vorig jaar ook van zulke 'vrienden'. ze hadden onbderling altijd ruzie,en er werd alleen maar over me geroddeld, ik werd er echt kotsmisselijk van.
Oud 30-11-2003, 15:34
Verwijderd
Citaat:
forum_verslaafd schreef op 30-11-2003 @ 15:58:
veel creativiteit zit er ook al niet meer in, mijn blunders worden ongeveer 100000x besproken en niet een beetje ook, terwijl andermans fouten dan maar vergeten moeten worden. want neeee andere mensen zijn onschendbaar. lol maken mag alleen om bepaalde mensen. liefst alle fouten breed uitmeten waar iedereen bij zit, om er dan nog eens schaapachtig om te gaan zitten lachen.
Heel herkenbaar en zeer vervelend
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 16:20
feline
feline is offline
Ik ben het met perseus eens. Je moet duidelijk maken wanneer je iets niet pikt, anders zullen mensen (en dus ook vrienden) over je heen blijven lopen. Het is goed om er voor anderen te zijn, maar als je merkt dat een ander dat niet voor jou over heeft, hoef je niet als een hondje telkens op te komen draven. Mensen voelen vaak wel aan wie ze in de zeik kunnen nemen, 'want hij zegt er toch niks van'.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:24
Quiana
Quiana is offline
Laat niet over je heen lopen... Het is vervelend als constant
de aandacht op jouw fouten/blunders enz wordt gericht,
maar heb je ook weleens met degene(n ) gepraat die dat
doen? Laat merken dat jij het niet fijn vindt en het niet pikt.

Ze kunnen niet ruiken hoe vervelend jij dat vindt...

En als je je niet prettig voelt bij je huidige 'vrienden',
ga dan op zoek naar echte/fijnere vrienden. Hoe cliché
dat ook klinkt.
Oud 30-11-2003, 17:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
niet alle mensen zijn hetzelfde, dus niet alle mensen zijn oneerlijk
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:25
Verwijderd
Citaat:
forum_verslaafd schreef op 30-11-2003 @ 16:08:
ik vraag me ook wel eens af wat vrienden nou eigenlijk toe voegen
Het is fijn mensen te kennen waar je vanop aan kan als er problemen zijn, en waar je ook lol mee kunt hebben. En ik word er ook een stuk vrolijker van. Het is niet leuk om nooit een partner te hebben bij de gymles, en d'r nooit eens iemand is die bv. belangstelling in jou toont... (waarmee ik niet wil zeggen dat bij iedereen die geen 'echte' vrienden heeft, dit zo is..)

en verder ben 'k het met perseus eens.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:29
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik ben het met Quiana eens...Je moet ze wel duidelijk maken dat je het niet pikt, want anders blijven ze dit natuurlijk doen...

Ik heb nooit veel vrienden gehad, maar altijd een beste vriendin en wat andere meiden om me heen van school en sporten...

Nu heb ik 2 beste vriendinnen en nog steeds die meiden van school en zwemmen om me heen en daar heb ik nog nooit zo iets mee meegemaakt, ik herken dus niet zo veel van die ''vrienden'' waar je het over hebt, maar ik snap dat het heel rot is!

Wat vrienden precies toevoegen? Tjah, dat is voor iedereen anders, ik denk vooral het gevoel dat je bij iemand terecht kan als je niet lekker in je vel zit en dingen met elkaar kunnen delen, samen leuke dingen doen en je fijn voelen bij die ander...
Oud 30-11-2003, 19:14
grandmommy
grandmommy is offline
echte vrienden zijn voor mij heel belangrijk, maar mensen die doen alsof... daar trap ik dus niet meer in. een meisje uit mijn klas doiet op school heel aardig tegen me, maar op msn zit ze me de hele tijd uit te schelden, noemt ze me lelijkerd en verrotheid enzo. hallo, wie denkt ze wel niet dat ze is! ik ga daar dus echt geen aandacht aan besteden, mijn echte vrienden, en die heb ik nu gelukkig wel, kunnen die aandacht veel beter gebruiken.
Oud 30-11-2003, 20:02
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
bij sommige mensen heb je dat ja, dan moet je gewoon niet meer met ze omgaan.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 20:17
Verwijderd
laatste reactie is echt droog

het probleem is alleen dat ie zowiezo belachelijk maakt, of ik nou met hem omga of niet. Bovendien ben ik bijna verplicht om met hem om te gaan omdat hij bij me in het team zit, en met vrienden van me omgaat. En hij kan erg goed mensen voor zich winnen op een of andere manier. Ingewikkeld
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 20:39
MUTS123
MUTS123 is offline
Bah ja, ik ken het. Vorig jaar had ik ook veel "vrienden" (hoewel ik ze sowieso niet na school zag). Ik begon in te zien wat een verschrikkelijke rotmensen dat eigelijk waren. Ze waren achterbaks, ze roddelden over elkaar, altijd lachen over de rug van een ander, en zo verschrikkelijk DOM. Ik heb nu niet veel vrienden meer over (genoeg, er zijn er 2 waarmee ik echt goed bevriend ben, verder meer vage kennissen) en ik vind het prima zo. Liever 2 goede vrienden dan 20 van die achterbakse sloeries.
Oud 01-12-2003, 09:50
HellGhost
HellGhost is offline
Je staat er gewoon in je eentje voor, wat is daar erg aan.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
HellGhost schreef op 01-12-2003 @ 10:50:
Je staat er gewoon in je eentje voor, wat is daar erg aan.
wat is daar NIET erg aan denk ik eerder

iedereen wil toch vrienden waar ie op aan kan en die integer zijn?? of is dat nou zo;n onmogelijke wens?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:00
The0
The0 is offline
Ik denk dat je moet leren dat soort commentaar te pikken.

Ik bedoel, wat maakt het jouw uit dat ze je fouten bespreken? Begin over de hunne, of begin over een ander onderwerp.

Ook eerlijke vrienden zullen het over je fouten hebben hoor..

En mensen waar je altijd klaar voor staat maar die op zijn tijd je niet nodig hebben? Die kennen we ook allemaal hoor.

Probeer je maar voor te stellendat het allemaal niet zo erg is als je soms denkt, maar dat het allemaal goed komt.
Oud 01-12-2003, 16:04
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
The0 schreef op 01-12-2003 @ 17:00:
Ik denk dat je moet leren dat soort commentaar te pikken.

Ik bedoel, wat maakt het jouw uit dat ze je fouten bespreken? Begin over de hunne, of begin over een ander onderwerp.

Ook eerlijke vrienden zullen het over je fouten hebben hoor..
Er is een verschil tussen commentaar/grapjes maken en afkraken.
Zodra de persoon in kwestie het niet meer fijn
vindt en/of het onderwerp uitgemolken wordt, zijn dat
soort dingen gewoon niet meer leuk...

Tegen commentaar moet je kunnen, daar ben ik het mee eens,
maar d'r zijn grenzen.
Oud 01-12-2003, 16:05
Milos
Milos is offline
Naarmate je ouder wordt en wat bereikt hebt in je leven dwz baan, huis etc. Krijg je ook meer gelijkgestemde mensen om je heen. Nu is iedereen nog heel erg zoekende. Je moet gewoon om blijven gaan met de mensen waarbij jij je goed voelt en voel je je dat niet bij hun dan stoot je ze af.

Trouwens ook eerlijke vrienden vertellen je wat je fout gedaan hebt. Die vertellen dat jou in jouw geval dus, maar ook als een andere vriend of vriendin eens over de schreef gaat.
Oud 01-12-2003, 16:32
Verwijderd
jullie denken zeker dat ik met fouten bedoel dat ik niet eerlijk ben tegenover hen of wat dan ook.

maar het zijn meer fouten als ietsie pietsie te dronken zijn geweest en daar dan 4 maanden lang over door blijven gaan
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:51
flowgirl49
flowgirl49 is offline
Rot voor je...

Ik heb zoiets ook meegemaakt, met mensen die bij wijze van spreken "twee gezichten hadden" en, als het ze uitkwam, met me sproken en me het volgende moment totaal negeerden....

TIP: Als ik jou was zou ik niet meer met ze omgaan, ook al heb je geen andere vrienden en vriendinnen. Je moet niet met onaardige mensen omgaan omdat je geen andere mensen hebt. Ik vind je in elk geval aardig overkomen en zo zullen er nog wel meer zijn!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:38
Verwijderd
Citaat:
flowgirl49 schreef op 01-12-2003 @ 17:51:

TIP: Als ik jou was zou ik niet meer met ze omgaan, ook al heb je geen andere vrienden en vriendinnen. Je moet niet met onaardige mensen omgaan omdat je geen andere mensen hebt. Ik vind je in elk geval aardig overkomen en zo zullen er nog wel meer zijn!
misschien wel te aardig....je kan beter over iedereen lullen.....dan heb je tenminste altijd wat te bepraten, en lol om anderen

zo lijkt het tegenwoordig gewoon

aardig zijn loont niet (of in ieder geval minder dan POPULAIR doen)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 30-11-2003 @ 16:02:
Ik denk dat je duidelijk moet maken waar jouw grenzen liggen. Zeg dat het je boos maakt en/of laat dat merken.
Als ze dan nog doorgaan met dit soort dingen ga je toch gewoon nieuwe, échte vrienden zoeken?
Mijn advies kun je nog steeds toepassen imo, alleen kun je i.p.v. boos worden ook gewoon cool blijven en rústig zeggen dat het je niet bevalt, waarbij je precies omschrijft wát je niet bevalt. Dat lijkt me eigenlijk beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten