Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2002, 16:43
mboy
mboy is offline
Hallo allemaal
ik heb net een webcam gewonnen maar ik heb geen usb aansluiting.
Wie heeft er een omschakelaar van usb naar ps2 of de com poort?????
Oud 24-05-2002, 16:49
pietje63
pietje63 is offline
dat kan niet zomaar
je kunt wel een pci to usb kaart kopen; kost ca 20 euro (als je op de goede plaats bent anders 50 euro)
Oud 24-05-2002, 17:08
M@rco
M@rco is offline
Heb ik hier zo liggen (USB -> PS/2)...

Is gewoon een simpel stekkertje, kan nooit duur zijn, dus ik zou zeggen... ga 'es naar een winkel
Oud 24-05-2002, 17:12
mboy
mboy is offline
Citaat:
M@rco schreef:

Is gewoon een simpel stekkertje, kan nooit duur zijn, dus ik zou zeggen... ga 'es naar een winkel

Bedank maar naar welke winkel kan ik het best gaan?
Oud 24-05-2002, 17:25
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
De lokale pc-boer (meestal goedkoopste) of anders iets als een dynabyte, dixons etc.
Oud 24-05-2002, 17:27
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
M@rco schreef:

ja, maar dat is bijv. om een muis op je usb poort aan te sluiten

hij wil juist andersom iets aansluiten
Oud 24-05-2002, 20:05
Verwijderd
Geen USB aansluiting?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 20:13
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
pietje63 schreef:

ja, maar dat is bijv. om een muis op je usb poort aan te sluiten

hij wil juist andersom iets aansluiten
Ja, om bijv. je USB-muis op de PS/2 poort aan te sluiten... maar ik zie wat je bedoelt, PS/2 aansluitingen op je PC zijn er alleen voor toetsenbord en muis... niet voor webcams

Ja, denk toch dat 't dan moeilijk wordt... maar iedere PC van vóór de steentijd heeft toch eigenlijk wel twee of meer USB-aansluitingen?

Enneh... wat heeft dit eigenlijk met software te maken?
Oud 24-05-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef:
Ja, denk toch dat 't dan moeilijk wordt... maar iedere PC van vóór de steentijd heeft toch eigenlijk wel twee of meer USB-aansluitingen?
Ik denk PC's van na 97 ofzo?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 20:33
Koen
Koen is offline
USB -> PS2 is natuurlijk onzin, je gaat geen webcam aansluiten op een aansluiting waar je muis inmoet. (Al is 't alleen maar omdat je daardoor niet meer kan muizen)

Ten tweede denk ik niet dat het mogelijk is om op die manier te converten. Andersom is een ander verhaal, USB is wel downwards compatible, andersom niet. Je kan data die sneller moet dan een com poort aankan niet over de com poort sturen natuurlijk

Tijd om een USB insteekkaartje te kopen dus.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:20
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Koen schreef:
Ten tweede denk ik niet dat het mogelijk is om op die manier te converten. Andersom is een ander verhaal, USB is wel downwards compatible, andersom niet. Je kan data die sneller moet dan een com poort aankan niet over de com poort sturen natuurlijk
Hmm... ik heb hier anders toch echt zo'n verloopstekkertje liggen... om een USB-muis op de PS/2-poort aan te sluiten. Dus dat kan iig wel... of bedoel je dat niet?
Oud 24-05-2002, 21:33
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Hmm... ik heb hier anders toch echt zo'n verloopstekkertje liggen... om een USB-muis op de PS/2-poort aan te sluiten. Dus dat kan iig wel... of bedoel je dat niet?
topic doorlezen
Hij bedoeld juist een webcam (USB apparaat) op een ps/2 of com aansluiting te krijgen.
Naar mijn gewete kan dit ook niet, zoals een paar al zeiden, een USB kaartje kopen
Oud 24-05-2002, 22:00
Verwijderd
Is dit niet eerder H&T of V&A?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 23:07
Koen
Koen is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Dat kan wel, maar bedoel ik niet. Een webcam geeft heel wat meer data door dan een muis, die alleen bewegingen en kliks registreert. Een USB aansluiting is dan meer een luxe dan pure noodzaak.

En dit is idd H&T, gaat even verplaatst worden
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:39
Orion84
Orion84 is offline
uhh, het is volges mij niet eens alleen dat snelheids tekort van PS/2 poort. de software van die webcam zal em op een USB poort gaan zoeken en niet op een PS/2 de software voor een USB muis met zo'n convertor is ervoor gemakt die muis ook te herkennen als ie in de PS/2 poort wordt gestopt.

dus idd, gewoon nog een keer goed zoeken en anders een USB insteekkaart kopen. (meteen 2.0 zou ik zo zeggen!?)

maar als die pc zo oud is dat er geen USB op zit kan ie die webcam dan sowieso wel aan ?????? en alle software enzo?? streaming video is nou niet bepaald wat je noemt source zuinig
Oud 26-05-2002, 11:40
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Dat werkt dus alleen met muizen. Als je daar een webcam op aansluit, werkt in het beste geval je webcam niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten