Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
hoek =1.5rad/s moet dat niet HOEKSNELHEID zjin? want dan weten ze toch de snelheid van punt p?? die is 1.5 rad/s dat is in graden=>(1.5/(2*pi))*360 360 graden is namelijk 2Pi radialen nu moet ik nog weten of ie met de klok mee of ertegenin draait |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
t=v/s t=1.5/1.5Pi=1/Pi seconden weet je zeker dat die snelheid goed is en dat ie niet met 1.5Pirad/s gaat?? het antwoord is namelijk nogal exact.... |
![]() |
||
Citaat:
en dus 1,5 van de cirkel is dus 3/4 van de cirkel. maar stel dat de hoeksnelheid=2,5?? wat verandert aan de antwoord??
||
Citaat:
3/4 daarvan is 1.5Pi radialen (270 graden) 1.5 radialen is 1.5/(2Pi)= 1.5/(2Pi) radialen (85.94366927 graden) |
![]() |
||
Citaat:
t=v/s t=2.5/1.5Pi=5/(3Pi) |
![]() |
||
Citaat:
ik kom eigenlijk niet uit bij de vraag!! de antwoorden(in het antwoorden boek) =pi dus na pi sekonden is P in de punt (3,6)=pi en als 2,5 rad/s=(3/5pi) , ben bang dat je uitwerking niet juiste is!!!!!
||
Citaat:
dus neem de inversen van mn antwoorden en je krijgt Pi en 3/(5Pi) viola sorry voor de wazigheid |
![]() |
||
Citaat:
want de 3/4 stond in de antwoorde boekje, en de 1,5pi is niet egt duidelijk. de hoeksnelheid is 1,5 uitwerking in het antwoord: 3/4 omlooptijd=2pi/1,5 = 4/3pi = 3/4 * 4/3pi = pi de bereking van de omlooptijd is mij wel duidelijk, maar de 3/4 NIET!!!
||
Citaat:
je zegt het zelf al de tijd is seconden is Pi die 3/4 is gewoon de 3kwart cirkel die dat ding aflegt... |
![]() |
||
Citaat:
maar hoe kan je dat afleiden. Want in de opdracht stond het helemaal niet!!
||
Citaat:
aaaaah nu snap ik het probleem..... kerel neem van een halve wiskund student maar aan dat je moet tekenen. teken een middelpunt in een raster op(3,4) nu een cirkel met radius twee eromheen. je ziet dan dat ie door de volgende punten gaat: (1,4), (3,2), (5,4) en (3,6) zie? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
dat is links midden, (3;6) is midden boven, om daar in + richting te komen moet hij 3/4 draai maken. de omlooptijd is 4/4 draai=> dus 3/4 draai is 3/4 omlooptijd. alleen middelpunt, r en richting nodig. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|