Advertentie | |
|
![]() |
|
Op www.schoolweb.nl kan je wel aardig wat info vinden over opleidingen in Nederland. In Nederland is het het meest gebruikelijk dat je thuis blijft wonen of op kamers gaat. Gastgezin zie je bijna nooit tenzij je bedoeld dat je bij iemand in huis op kamers gaat of bij familie.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Op kamers is idd gebruikelijk als je te ver weg woont om te treinen. Maar aan een kamer komen is vaak moeizaam. Zeker in Utrecht en Amsterdam.
Je hebt wel mensen die een kamer bij iemand in huis huren (hospita), maar die zijn ook maar schaars. Bovendien is dat meestal bedoeld voor rustige studenten die weinig deel nemen aan het studenten(nacht)leven en zijn die kamers maar voor een jaar. Een kamer kost meestal tussen de 200 en 250 euro pm (en in de populaire steden nog wat meer). Hier kun je veel (maar niet alle) Nederlandse opleidingen vinden. Er zit alleen ook MBO tussen (= lager dan HBO).
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik studeer in Gent, en culturele antropologie is een onderdeel van mijn richting. Een vriend van me studeert wel in nederland omdat ze die richting hier niet hebben. Aerospace engineer, ofzoiets.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik dacht eerst dat het alleen mbo en hbo was en daarom ging ik het controleren met m'n eigen studie (pedagogische wetenschappen) en met een andere studie waarvan ik zeker wist dat er geen mbo of hbo van was: geneeskunde. en toen er uit kwam dat die er ook tussen stonden dacht ik dat het WO dus ook vertegenwoordigd was Blijkbaar precies de verkeerde voorbeelden gebruikt... ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Studeren in Nederland als half-Nederlander lis.a99 | 1 | 21-09-2014 20:37 | |
Werk, Geld & Recht |
Belg wil werken en studeren in Nederland Verwijderd | 8 | 11-06-2011 08:25 | |
Studeren |
Dé gang van zaken m.b.t. geneeskunde studeren in Antwerpen sjtuijp | 1 | 18-04-2007 19:51 | |
Algemene schoolzaken |
als belg in nederland studeren woezel | 13 | 19-08-2004 22:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 | |
Algemene schoolzaken |
studeren in engeland dinkie | 41 | 01-05-2003 18:43 |