Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2004, 13:00
11prinsesjes11
11prinsesjes11 is offline
Hallo,
Ik vraag me iets af over mensen die je alleen kent van internet. Je kent iemand alleen van internet, bijvoorbeeld ontmoet op een site of chatbox, na wat gepraat te hebben ook maar toegevoegd op MSN. Zouden jullie zo'n persoon kunnen vertrouwen om iets mee af te spreken. (het kan omdat jullie elkaar super leuk vinden, maar ook gewoon als vrienden).
De laatste tijd hoor je vaak dat dit soort dingen verkeerd aflopen, laatst was nog in het nieuws dat een 14 jarig meisje verkracht was door 43-jarige 'chatvriend'.
Heeft iemand van jullie ook mensen ontmoet die je alleen van msn kende? Hoe was die ontmoeting?
Of beginnen jullie er niet aan omdat je iemand via internet niet (snel) kunt vertrouwen?

Ik stel deze vraag omdat ik ook wel mensen in mijn msn lijst heb staan waar ik super goed mee kan praten, maar niet in het echt ken. Nu is er ook iemand die iets met me wil afspreken.. .Ik heb nu eerst nog nee gezegd. .misschien later.

PS. ik weet niet zeker of deze topic in L&R hoort.. relatie in ieder geval wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2004, 13:04
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Msn relaties zijn voor mensen die te lui zijn om niet-elektronisch te pimpen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:05
catootje
catootje is offline
Ik heb een jongen via het internet leren kennen. dit was via dit forum. We hebben heel veel gepraat enzo en toen ook gebeld. hij had webcam aangezet een paar keer en we hebben foto's uitgewisseld. ik dacht dat ik wist waar ik aan toe zou zijn, als ik hem zou meeten.
we hebben toen een 1op1meeting 'gehouden' en voor de tijd was ik heel zenuwachtig. maar ik had ook zoiets van, wat kan er me gebeuren op het station, er staan allemaal mensen en het is licht daar.
en toen kwam hij en t ging gewoon allemaal goed
ik denk dat je eerst lang met elkaar moet praten, over msn èn telefonisch en ook webcam ofzo. zodat je ook kunt zien hoe hij erbij kijkt als hij iets zegt, en dan kun je ook zien of hij het meent.

en dat meisje die verkracht is, die dacht gewoon niet na. zoals het inde krant stond, ging ze vrijwillig mee naar het huis van die man
Oud 04-12-2004, 13:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Je kunt best afspreken, als je dan maar iemand meeneemt op die afspraak, bijvoorbeeld een goede vriendin. Spreek ook altijd af op een openbare plek, zoals een café of restaurant. In ieder geval ergens waar veel mensen komen. Laat je ouders ook weten met wie en vooral waar je hebt afgesproken, en vertel hoe lang het gaat duren. Op die manier zou het best kunnen. Je moet i.i.g. altijd voorzichtig zijn.

Ikzelf zou het nooit doen, maar ik heb er dan ook persoonlijk geen behoefte aan om mensen te meeten die ik alleen via Internet/MSN ken.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:08
Verwijderd
Er zitten behoorlijk lekkere dingen op internet. Kom op, 90% van de Nederlandse jeugd heeft MSN, het is echt niet meer zo dat alleen puisterige nerds daar gebruik van maken.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:08
Fade of Light
Fade of Light is offline
Je hoeft elkaar helemaal niet goed te kennen. Na 1 week gewoon ergens op een centrale plek iets afspreken en hoppa...gaat vaak zat goed

En maak je je ook druk elke keer als je uitgaat? Daar gebeuren veel 'gevaarlijkere' dingen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:09
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb het wel eens gedaan, maar ik heb wel voorzorgsmaatregelen getroffen

Zorg ervoor dat je altijd een foto van ze hebt gezien, of, liever nog, op de webcam. Zorg dat je ouders weten waar je bent, ook het adres en telefoonnummer van degene die je gaat ontmoeten. Zet je mobiel aan en meet op een openbare plek, een station is altijd wel handig. Zorg er ook voor dat je altijd weer terug naar huis kunt, niet dat je laatste trein al weg is ofzo.
Oud 04-12-2004, 13:11
Cookie
Cookie is offline
kheb ook een keer eenjongen onmoet van msn....viel tegen
doe ik niet zo snel weer.
Oud 04-12-2004, 13:12
Briseïs
Briseïs is offline
Oh bij mij viel het twee keer niet tegen
Gewoon niets verwachten, dan komt het goed.
Oud 04-12-2004, 13:16
Verwijderd
Alle internet mensen waar ik mee heb afgesproken waren geen enge verkrachters. Heb er zelfs vrienden aan over gehouden. Maar ja, dan moet je dus wel goed weten wat je doet. Niet alleen met iemand afspreken, maar eerst een hoop foto's zien, webcam, eventueel bellen - wat je maar nodig hebt om een duidelijk beeld van iemand te vormen.
En tja, dan weet je het natuurlijk nog steeds niet zeker, maar wel zo zeker dat ík het aandurf.
En anders ga je naar een forummeeting
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:17
WolterB
WolterB is offline
Ik heb t weleens gedaan, maar nooit zonder foto's gezien te hebben of ooit gesmsd of gebeld te hebben.

Bij grotere groepen wist ik altijd van minstens 1 hoe diegene eruitzag en had ik van minstens 1 iemand t nummer

En ik heb er zeker wel een aantal vrienden aan overgehouden
Oud 04-12-2004, 13:19
Verwijderd
Ik heb 1 keer iemand gemeet; kwam de broer van een klasgenoot tegen op een chatbox... hij leek aardig, kon goed met hem praten, foto's etc. uitgewisseld. Op de meeting vond ik uit dat hij een smerige slijmbal was, daarna nog 1 keer met hem gesproken, hij vertelde mij dat hij veroordeeld was voor het steken van zijn vriendin, daarna heb ik alle ocntact verbroken.
De rest waren eigenlijk alleen maar goede ervaringen en idd 90% van de jongeren heeft wel msn, en d'r surft heel wat leuks rond... als je voorzichtig bent loopt het allemaal nog wel los.
(Die ene jongen waar ik eerder over sprak heeft mij bijvoorbeeld thuis opgehaald, en m'n ouders wisten er ook meteen van)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:19
justhanna
justhanna is offline
Ik heb nu een relatie met iemand die ik ken van forum/msn, maar ik ken hem dan ook al een paar jaar
En we hebben nu zeker de afgelopen maanden elkaar best wel heel erg vaak gezien
Oud 04-12-2004, 13:27
Zazoo
Zazoo is offline
ken mijn vriend van de chat . we hebben nu 2 jaar en wonen samen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:41
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-12-2004 @ 14:08 :
Er zitten behoorlijk lekkere dingen op internet. Kom op, 90% van de Nederlandse jeugd heeft MSN, het is echt niet meer zo dat alleen puisterige nerds daar gebruik van maken.
+1.
Oud 04-12-2004, 13:56
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
nee, ik zal het nooit doen. ik was dit ooit van plan met een jongen om af te spreken en toen belden we heel veel en toen begon ik ook met een andere jongen af te spreken (nu mijn huidige vriend) en die zei dat hij liever niet had dat ik dat zou doen. en wat bleek?! die jongens hadden me vet in de zeik genomen!!!
Oud 04-12-2004, 14:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik ben trouwens een keer bij iemand op vakantie geweest in amerika (om te bmxen ) die ik alleen via een forum kende....is ook goed gegaan, niks aan het handje, geweldige tijd gehad...

Dit is wel wat risicovoller dan normaal
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:10
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
11prinsesjes11 schreef op 04-12-2004 @ 14:00 :
Of beginnen jullie er niet aan omdat je iemand via internet niet kunt vertrouwen?
Ik ga volledig voor deze optie
Oud 04-12-2004, 14:11
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-12-2004 @ 14:08 :
Het is echt niet meer zo dat alleen puisterige nerds daar gebruik van maken.
Die gebruiken geen MSN maar IRC

Laatst gewijzigd op 04-12-2004 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:19
ilse
ilse is offline
2x. een keer was het de buurjongen van me tante, dus dat was vrij makkelijk te vertrouwen. heb ik toen ook 7 maanden een realtie mee gehad. de andere keer had ik eigenlijk, als iemand kwaad had gewild, slecht aangepakt. maar hij was gewoon lief en het was gezellig.
Oud 04-12-2004, 14:19
Control
Control is offline
kan gewoon, ik ben ook een keer naar BUssum geweest vanaf Eindhoven. Ging zonder problemen, maar je moet wel weten waar je aan toe bent.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:25
Gothic
Gothic is offline
als je afspreekt, spreek of bij jou thuis af als je ouders thuis zijn of spreek af op een druk punt met veel mensen... weinig kans op verkrachting dan.
Oud 04-12-2004, 14:34
Verwijderd
Bijna 3 jaar geleden heeft een meisje me toegevoegd op msn. Kennelijk had z'n m'n e-mail adres van toen ik een CU2 had. (Ja, dat had ik)
We zaten toevallig bij elkaar op school, zij een klas lager.
We moesten (en moeten) toevallig grotendeels dezelfde kant naar huis fietsen, dus hebben we afgesproken om eens samen naar huis te fietsen.
Van het een kwam het ander, en nu zijn we beste vriendjes.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 15:05
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-12-2004 @ 15:25 :
Als je afspreekt, spreek of bij jou thuis af.
Dan weten ze al waar je woont voordat je vastgesteld hebt of ze uberhaupt te vertrouwen zijn. Niet zo verstandig om te doen lijkt me.
Oud 04-12-2004, 15:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 04-12-2004 @ 16:05 :
Dan weten ze al waar je woont voordat je vastgesteld hebt of ze uberhaupt te vertrouwen zijn. Niet zo verstandig om te doen lijkt me.
Als je vraagt of hij bij je thuis wil komen, omdat je ouders hem willen ontmoeten? Dan krijg je of een positieve reactie, of iemand die dat een heel slecht idee vindt. Daar kun je een hoop uit opmaken... En daarvoor hoef je echt geen adres te geven nog.
Oud 04-12-2004, 15:31
Multilot
Multilot is offline
mijn ouders vertrouwen niemand op internet
Vraag maar aan Talon, my loverboy
Oud 04-12-2004, 15:38
elledc
elledc is offline
Ik heb dit in het verleden al enkele keren gedaan, stuk of 4 keer. Telkens goed meegevallen, sympathieke jongens.
We spraken dan af aan de cinema of aan een bekende kroeg, dan kan er niks foutlopen.
Trouwens je kan al vlug merken of iemand al dan niet te vertrouwen is vind ik.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:10
Noddy
Noddy is offline
Ik had op msn een jongen leren kennen, en ik hem hem gister voor het eerst ontmoet. Gewoon bij mij in de straat. maar ik ken hem van vriendinnen van mij dus dan is het toch iets anders, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:39
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-12-2004 @ 16:24 :
Als je vraagt of hij bij je thuis wil komen, omdat je ouders hem willen ontmoeten? Dan krijg je of een positieve reactie, of iemand die dat een heel slecht idee vindt. Daar kun je een hoop uit opmaken.
Een figuur dat niet te vertrouwen is zal daar gewoon akkoord mee gaan. Vervolgens maak je een afspraak voor een ontmoeting en krijgt dat figuur het adres, het figuur komt in de praktijk niet opdagen en je hebt een stalker of nog enger aan je broek.
Stepsje
Stepsje is offline
Ik heb mijn vriend via internet leren kennen. En heb hem na een maand op msn voor t eerst gezien. We hebben toen in de stad afgesproken en zijn uit eten geweest.
Dat ging dus hartstikke goed!
We hebben nu net een huis gekocht en gaan samenwonen.
Talon
Talon is offline
Citaat:
Multilot schreef op 04-12-2004 @ 16:31 :
mijn ouders vertrouwen niemand op internet
Vraag maar aan Talon, my loverboy
haha
Ja inderdaad, dat klopt
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:58
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
ik heb al meerdere meisjes ontmoet die ik ken van het forum sommige vielen tegen, sommige niet.

en mijn vriendin ken ik ook van het forum en msn, en het is echt geweldig
Oud 04-12-2004, 17:30
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb 1 keer met iemand die ik alleen van msn en door de kende afgesproken, en dat viel tegen: het klikte helemaal niet. En dat terwijl we uren hadden gebeld, en uren gemsnd . Maar het was eigenlijk gewoon een ongeinteresseerde sukkel . Daarna nog een vervelend staartje gehad (hij bleef contact zoeken, en wou per se nog een keer afspreken). Was misschien ook wel mijn eigen schuld, ik had alleen een paar vage foto's van hem.

Maar ik zou gewoon met hem afspreken. Idd op een openbare plaats, dan kan er niets mis gaan.
De meeste mensen zijn mijn msn lijst ken IRL of heb ik ooit weleens gezien, een paar niet maar ik heb ook niet echt de behoefte om met mensen af te spreken uit mijn msn lijst . Maar het kan heel erg gezellig zijn, denk ik .
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 18:20
niempje..
niempje.. is offline
ik heb dit ook al een paar keer gedaan.. maar meer met mensen dat k dan niet ken , maar wel in men dorp wonen! we kennen dan wel vaak dezelfde mensen en dan spreken we gewoon eens af om uit te gaan ofzo! veel slechts kan er niet gaan als je het zo doet! verder heb ik eens 1 keertje afgesproken met een jongen waarvan ik nog maar 1 foto had gezien! ik kende hem wel al een jaar of 2 van msn en we smsde ook veel! is helemaal goed gegaan.. had men ouders verwittigd , mijn vader heeft mij dan gebracht, hij wou die kerel absoluut zien!hebben toen ook gekust enzo en nu zie ik die nog vaak terug!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 18:26
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
Ik vind het ergens echt triest.
Ik zou er nooit aan beginnen, een relatie via internet.
msn is sowieso het meest kromme communicatie middel ooit. Wellicht hypocriet om het dan te gebruiken, maar iig niet om relaties mee te vinden.

Ik ga hiervoor ge-flamed worden, maar ik vind dat je ergens een zielig leventje leid als je zo relaties op gaat bouwen.
Oud 04-12-2004, 18:29
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
DR.Avalanche schreef op 04-12-2004 @ 19:26 :
msn is sowieso het meest kromme communicatie middel ooit. Wellicht hypocriet om het dan te gebruiken, maar iig niet om relaties mee te vinden.

Ik ga hiervoor ge-flamed worden, maar ik vind dat je ergens een zielig leventje leid als je zo relaties op gaat bouwen.
Ik flame je niet hoor Rob
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 18:31
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
MSN liefde werkt niet voor mij
ik kom ze liever tegen op een gezellig feest
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 18:54
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Ilúvatar: goede nick, beejte pretentieus, maar goed

Ontopic: Ik heb één keer iemand ontmoet die ik eerst alleen via internet gesproken heb. Als een kwestie van feit was dat iemand van dit forum. Was best een gezellige dag, hij was niet heel anders dan hij zich op internet voordeed. Het kan dus goed gaan. Maar, het kan natuurlijk ook hele foutgaan. Maar twee vriendinnen van me hebben elkaar ook via dit forum leren kennen, tussen hen gaat het ook goed. En mijn nicht is al een hele tijd samen met een man die ze via internet kent.

Eeen relatie onderhouden ALLEEN via internet lijkt me niets. Dat had een vriendin ooit, met een jongen uit Schotland, ondertussen werd ze belazerd
Oud 04-12-2004, 20:00
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Begin er niet meer aan.. Viel alle keren tegen. Ze blijken toch vaak anders te zijn dan dat ze op msn doen voorkomen, of ik heb een te leuk beeld van diegene gekregen waardoor het alleen maar tegenvalt. Daarbij is het 1 keer gebeurt dat hij een vriend had meegenomen en toen ik weg wilde gaan ze me achter na kwamen. Toen heb ik mn broer gebeld en heeft ze toch ff duidelijk gemaakt dat ze moesten oprotten. Sindsdien denk ik wel ff goed na voordat ik het weer zou doen.. Maar daarentegen mn zus heeft nu een relatie van 5 jaar die ze via msn heeft ontmoet. Het kan dus wel..
Oud 04-12-2004, 22:00
masterdj
masterdj is offline
jups..
Heel lief meisje leren kennen.. ca. 5 maanden gelee ofzo? (toch kelz?)
afgesproken.. en was best wel gezellig konden t op msn goed met elkaar vinden en begrepen elkaar heel goed en gelukkig bleek dit irl ook zo te zijn Zien elkaar nu gem. 1 x in de week en ben altijd blij als ik haar zie
Oud 04-12-2004, 23:16
probeer
probeer is offline
mijn vriendin leren kennen via msn. eerste 2 weken elke avond op msn.. uren praten. (we hadden elkaar toen 1 keer gezien). toen uiteindelijk iets afgesproken. 1e date was meteen raak
Oud 05-12-2004, 00:51
Shitonya
Shitonya is offline
zoveelste topic. Ja vroeger wel eens gedaan, nu niet/nooit meer. Omdat het 9 van de 10 keer slecht afloopt
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 00:57
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-12-2004 @ 14:06 :
Je kunt best afspreken, als je dan maar iemand meeneemt op die afspraak, bijvoorbeeld een goede vriendin. Spreek ook altijd af op een openbare plek, zoals een café of restaurant. In ieder geval ergens waar veel mensen komen. Laat je ouders ook weten met wie en vooral waar je hebt afgesproken, en vertel hoe lang het gaat duren. Op die manier zou het best kunnen. Je moet i.i.g. altijd voorzichtig zijn.

Ikzelf zou het nooit doen, maar ik heb er dan ook persoonlijk geen behoefte aan om mensen te meeten die ik alleen via Internet/MSN ken.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 01:07
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Heeft iemand van jullie ook mensen ontmoet die je alleen van msn kende? Hoe was die ontmoeting?
Heb een keer meisje ontmoet die ik alleen via MSN kende. Wel gebeld. Ja, was eigenlijk even leuk als op de chat!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 08:26
Maija
Maija is offline
Citaat:

Erg triest inderdaad,
Ik vind het erg leuk om gewoon een half uurtje per dag ofzo, in mn vrije tijd naar meningen van andere te lezen op een forum,
En msn gebruik ik om te communiceren met mensen die ik in het echt ken, en gewoon bij te praten,

maar relaties en chatboxen, nee dat is gewoon hooguit triets,
en zeg niet dat er geen sukkels rondlopen, maar mensen die niet gewoon zo in het echt een relatie kunnen opbouwen, zijn gewoon hooguit triest..

sorry voor het beledigen van een aantal mensen hier
Oud 05-12-2004, 10:16
Verwijderd
Ik heb een keer afgesproken met een jongen die ik al drie jaar alleen via msn kende. Het was heel leuk maar ik was toch heel zenuwachtig ervoor, maar gelukkig ging het allemaal goed.
En ik heb ook wel eens met mensen afgesproken die ik van dit forum ken, en dat ging ook alle keren goed.

Ik heb nu al zoveel gemeet dat ik er niet echt meer bang voor ben. Ik spreek gewoon elke keer op een plek af waar veel mensen zijn.
Meestal heb ik ook wel foto's van de mensen die ik ga meeten gezien voordat ik wat afspreek maar niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 10:36
Verwijderd
Ik heb wel degelijk vrienden via het internet, maar ik houd altijd in mn achterhoofd dat dat ook snel weer over kan zijn.
Beetje 'vrienden in spe' idee.
Het is eigenlijk ook via het internet omdat ze bvb zo ver weg wonen, dat je nog geen kans heb gehad te zien/spreken.

Ach, het kan wel, maar het is wel slim om altijd even in gedachten te houden dat het máár internet is.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:

Je wordt over het algemeen niet geflamed alleen omdat je iets zielig vindt. Wel omdat je iets zielig vindt zonder uit te leggen waarom (wat is een 'krom' communicatiemiddel, bijvoorbeeld).
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 11:27
Sambal
Sambal is offline
ik heb 1 keer een meeting gehad met een meisje wat ik 3 jaar kende via msn. we hebben elkaar 1 keer ergens gezien maar toen waren we te verlegen om iets te zeggen . We kenden elkaar van foto's enzo, en toen hebben we (na 3 jaar ja) besloten om een keer iets af te spreken. toen ben ik naar haar stad toegegaan en zijn we gewoon samen een keerrtje gaan stappen. ik zou het niet zo doen met iemand die je niet helemaal denkt te kennen maar iemand waar je 3 jaar lang ongeveer dagelijks mee msnt moet toch kunnen vind ik. oja, hoe het is afgelopen: na onze 'date' had ik examens/voorbereiding wat een maand duurde. En toen had ze ineens een vriend (nu nog steeds). ondertussen zijn we nog steeds wel maatjes trouwens (kga naar dr verjaardag toe enzoo).
En nog iets over dat het triest zou zijn ofzo: ze was een vriendin van een nichtje van een vriend van me ( ), en niet 'zomaar' iemand. Ik was haar waarschijnlijk in RL nooit tegengekomen, dus beschouw msn maar als iets aanvullends ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:04
Verwijderd
Over 11 dagen ga ik een meisje ontmoeten die ik alleen ken via MSN, ben benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten